کد خبر: ۱۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 23
کاربران حرفه ای کنسول بازی ایکس باکس مایکروسافت برای انتخاب کنترلر مورد استفاده خود یک دستگاه کاملا حرفه ای در دسترس دارند.

به گزارش آی تابناک : کنترلرهای Elite ایکس باکس به جرات بهترین کنترل های موجود گیمینگ در جهان هستند که قابلیت های متعدد شخصی سازی را در اختیار کاربران قرار داده و تجربه ای منحصر به فرد را برای آنها رقم می زنند. با این حال کاربران پلی استیشن سونی که اتفاقا سهم بیشتری از بازار کنسول های بازی را در اختیار دارند از چنین قابلیتی محروم هستند و تنها کنترلرهای در دسترس آنها همان موارد ارائه شده توسط خود سونی است. اما روز گذشته کمپانی Scuf که در زمینه ساخت تجهیزات گیمینگ فعالیت می کند این مشکل را برای کاربران پلی استیشن حل کرد.

این شرکت دیروز از کنترل های جدیدی برای کنسول بازی پلی استیشن با نام Vantage رونمایی کرد که به جرات می توان آنها را رقیبی برای ایکس باکس Elite در نظر گرفت. تعداد کلیدها و دکمه ها در کنترلر ونتیج نسبت به کنترلر سونی افزایش یافته اند و اهرم های کنترلی نیز دقیقا همانند Elite به پشت آن اضافه شده اند. در عین حال امکان مپ کردن مجدد کلیدها برای راحتی هر چه بیشتر کاربران با توجه به عادت های آنها نیز فراهم شده است. همچنین پد لمسی اختصاصی سونی نیز همچنان وجود دارد و تنظیمات صوتی در بازی به کمک آن انجام می شود. به گفته اسکاف قیمت کنترلرهای Vantage مبلغ 170 دلار است و در صورت نیاز به مدل های بیسیم نیز کاربران می توانند این نسخه ها را با قیمت 200 دلار خریداری نمایند. برای داشتن درک بهتری از قیمت بسیار بالای این کنترلرهای حرفه ای کافیست بدانید قیمت یک عدد کنسول پلی استیشن 4 اسلیم با ظرفیت 500 گیگابایت به همراه یک کنترلر 300 دلار است.

با این وجود و با توجه به برتری واضح Vantage در برابر کنترلرهای استاندارد سونی در پلی استیشن 4، باز هم به نظر می رسد این کنترلرها راه بسیار سختی را برای رقابت با Xbox Elite دارند. قابلیت های بسیار زیاد برای شخصی سازی کنترلر اختصاصی مایکروسافت که بدون شک با پتنت های متعدد پشتیبانی می شوند و قابل الگوبرداری نیستند در کنار قیمت 150 دلاری آنها باعث می شود همچنان Elite را به عنوان بهترین کنترلر مخصوص کنسول های بازی در جهان به رسمیت بشناسیم و کاربران پلی استیشن نیز می بایست در انتظار یک نوآوری بزرگتر توسط سونی برای شکست دادن مایکروسافت در این زمینه باشند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار