کد خبر: ۱۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 23
براساس یک گزارش جدید، اپل درنظر دارد تا از نسخه 200 دلاری بلندگوی هوشمند HomePod رونمایی کند؛ آن‌طور که ادعا می‌شود، این مدل با برند Beats به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : بلندگوی هوشمند HomePod برای رفع انحصار محصولات آمازون و گوگل به بازار عرضه شد؛ البته عملکرد بلندگوی هوشمند اپل، به خوبی رقبا نیست اما این مدل قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که باعث تمایز HomePod از محصولات اکو آمازون یا Google Home می‌شود. براساس یک گزارش جدید به نقل از زنجیره تأمین قطعه برای محصولات اپل، شرکت آمریکایی درنظر دارد تا نسخه ارزان‌قیمت‌تری از بلندگوی هوشمند خود ارائه دهد که از برند Beats برخوردار خواهد بود. لازم به‌ذکر است که در گذشته نیز، شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه ارزان‌قیمت‌تر بلندگوی هوشمند HomePod شنیده شده بود اما این اولین‌بار است که گمانه‌زنی‌ها پیرامون عرضه این مدل با برند Beats مطرح می‌شود.

آن‌طور که پیداست، شرکت آمریکایی با مدیاتک مذاکره می‌کند؛ ظاهراً مدیاتک، تأمین قطعه برای نسخه 200 دلاری HomePod اپل را بر عهده خواهد داشت. احتمال اینکه مدیاتک در تولید HomePod جدید نقش داشته باشد، چندان پایین نیست؛ چندین گزارش دیگر که از زنجیره تأمین قطعه برای محصولات اپل منتشر شده بود، چنین موضوعی را تأیید می‌کند.

صرف‌نظر از اینکه مدیاتک با اپل برای تولید نسخه 200 دلاری HomePod همکاری خواهد کرد یا خیر؛ عرضه بلندگوی جدید اپل با برند Beates است که می‌تواند صحت این گزارش را زیر سوال ببرد. زمانی‌که اپل از قابلیت AirPlay 2 در سال گذشته رونمایی کرد، اعلام شد که این ویژگی به محصولات جدید Beats راه پیدا خوهد کرد؛ به همین جهت، ممکن است منابع مطلع به اشتباه، اعلام کرده باشند که نسخه ارزان‌قیمت‌تر HomePod با برند Beats راهی بازار می‌شود. در صورت صحت این فرضیه، Beats در حال توسعه یک بلندگوی هوشمند با قیمت 199 دلار است که با نسخه ارزان‌قیمت‌تر بلندگوی هوشمند HomePod اپل تفاوت دارد.

اگر زنجیره تأمین قطعه در انتشار این گزارش، دچار اشتباه شده باشد؛ احتمال می‌دهیم بلندگوی هوشمند جدید Beats به صورت مستقیم از دستیار صوتی Siri اپل استفاده نکند. دلیلی برای ارائه عمومی دستیار صوتی Siri وجود ندارد؛ کوپرتینویی‌ها، مایل هستند تا دستیار صوتی خود را به محصولات با برند HomePod محدود نگه دارند. بدین شکل، می‌توان انتظار داشت که فروش بلندگوهای هوشمند اپل ادامه پیدا کند. 

از آنچایی‌که شایعه مذکور هنوز توسط مقامات اپل یا Beats تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن نگریست. با این وجود، ماه گذشته نیز گزارش مشابهی مبنی بر عرضه نسخه مقرون به صرفه بلندگوی هوشمند HomePod تا نیمه دوم سال 2018 منتشر شد. آخرین اطلاعات، حاکی از آن است که کوپرتینویی‌ها موفق شده‌اند تا 600 هزار واحد از بلندگوهای هوشمند HomePod را در طی سه ماهه اول سال 2018 به فروش برسانند که در مقایسه با میزان فروش بلندگوهای اکو آمازون چندان چشمگیر نیست اما نمی‌توان آمار فروش HomePod را ضعیف تلقی نمود. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، بلندگوی هوشمند HomePod اپل با قیمت 349 دلار به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که می‌توانید بلندگوی الکسا آمازون را با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم در حدود 49 دلار خریداری کنید. البته آمازون، بلندگوهای هوشمند گران‌قیمت‌تری نیز ارائه می‌دهد اما مجموع فروش آن‌ها مدنظر است. 





منبع : جی اس ام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار