کد خبر: ۱۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 22
در شرایطی که هر روزه از مراتع و جنگل‌های کشورمان کاسته می‌شود، هر اقدام محکم و جدی از سوی دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به آنها، کافی نیست. اگر بخواهیم شاهد تغییری جدی باشیم، نیاز به مشارکتی همه جانبه که شامل دولت، شرکت‌های خصوصی و مردم باشد را شاهد باشیم.
به گزارش آی تابناک : از مصرف بالای پلاستیک که بگذریم، مورد مهم دیگری که به منابع طبیعی ما آسیب جدی وارد می‌کند، مصرف بالای کاغذ در ایران است که طبق آمار سال گذشته چیزی در حدود 22 کیلوگرم مصرف سرانه ایرانی‌ها به ثبت رسیده. اگر بخواهیم این آمار را در راستای قطع کمتر درختان کاهش دهیم، چه باید کرد؟

در راستای این حمایت، نت‌برگ، اولین و بزرگترین وب‌سایت تخفیف و خرید گروهی ایران، پیش‌قدم شده و کمپینی راه اندازی کرده که می‌تواند تاثیر جدی بر کاهش مصرف کاغذ داشته باشد. یکی از مهم‌ترین روندهای نت‌برگ، ارائه کد تخفیف توسط کاربران به کسب و کارهاست تا بتوانند از خدمات‌شان استفاده کنند و کسب و کارها هم نسبت به ابطال کدها، اقدام کنند. برای دریافت این کدها، کسب و کارها ترجیح را بر این گذاشتند که این کدها را در قالب پرینت دریافت کنند تا بتوانند در هر زمانی که خواستند، کدها را باطل کنند. این مورد، باعث می‌شد که به ازای هر کدام از این پیشنهادات، هزاران برگه A4 مصرف شود.


 

حالا نت‌برگ در راستای مسئولیت اجتماعی برند خود، کسب و کارها را به دریافت کد دیجیتالی محدود کرده که تاثیر جدی در صرفه جویی کاغذ خواهد داشت.

به نظر شما، این اقدام نت‌برگ چقدر تاثیرگذار خواهد بود؟ بیایید با هم یک حساب سر انگشتی داشته باشیم. هرکدام از پیشنهادات نت‌برگ، طبق همان چیزی که در وب سایت نت‌برگ قابل مشاهده است، چند هزار عدد می‌فروشد. تعداد پیشنهاداتی که نت‌برگ در یک هفته ارائه می‌دهد نیز تعداد قابل توجهی است. با توجه به این می‌توان گفت تعداد حداقلی برگه‌هایی که در هر ماه، صرفه‌جویی می‌شود، رقمی چند هزار‌تایی خواهد بود. طبق شعار این برند، در نت‌برگ همه برنده‌اند! هم خریدار، هم فروشنده و هم نت‌برگ که حالا با این طرح، محیط زیست هم به برندگان اضافه شد.

قطعا این اقدام مثبت نت‌برگ، جرقه شروعی است برای دیگر کسب و کارها که دریافت پرینت موارد مختلف از مشتریان را الزامی برای تراکنش‌های خود قرار داده‌اند. با این حساب، با نصب اپلیکیشن اندروید یا iOS نت‌برگ، نیازی به ارائه کد به صورت پرینت شده نیست و ارائه QR Code مربوط به هر پیشنهاد تخفیف از طریق اپلیکیشن، برای استفاده از آن کافیست.



منبع : جی اس ام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار