تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 22
علی رغم اینکه اینتل به طور رسمی مشخصات چیپ ست Z390 را اعلام کرد، اما هنوز عرضه پردازنده‌های 8 هسته‌ای Coffee Lake-S در کنار مادربردهای جدید تأیید نشده است.
به گزارش آی تابناک : اخیراً یک رکورد جدید در پایگاه داده بنچمارک  SiSoft Sandra روئیت شده که یک پردازنده 8 هسته‌ای مبتنی بر ریزمعماری Kabylake را نشان می‌دهد که گمان می‌رود صرفاً یک اشتباه نرم افزاری باشد و این پردازنده در اصل همان مدل‌های 8 هسته‌ای Coffeelake باشد. این پردازنده دارای 8 هسته پردازشی فیزیکی با قابلیت HyperThreading با فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز است. رکورد به ثبت رسیده وجود 16 مگابایت حافظه کش سطح سوم را نشان می‌دهد، با این حال فرکانس بوست آن مشخص نیست.

در حالی فرکانس پایه هسته این پردازنده بسیار پایین به نظر می‌رسد، اما می‌تواند صرفاً یک اشتباه نرم افزاری باشد. شنیده‌ها حاکی از عرضه زودهنگام پردازنده‌های 8 هسته‌ای Coffeelake-S در کنار مادربردهای Z390  است. یکی دیگر از فرضیه های محتمل به Core i-7 8086K مربوط می‌شود که گفته می شود به مناسبت چهلمین سالگرد پردازنده 8086 عرضه می شود. در این صورت احتمالاً شاهد عرضه فقط یک مدل 8 هسته‌ای خواهیم بود.

در صورتی که اینتل پردازنده 8 هسته ای برای گیمرها عرضه کند، انتظار می رود شاهد پشتیبانی صنعت گیمینگ از چنین پردازنده هایی باشیم که می تواند به نفع AMD و پردازنده های Ryzen نیز تمام شود.






منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار