کد خبر: ۱۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 22
مالکان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های تهران هستند بعضا با نام ریچ‌کیدز، مایه‌دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.

به گزارش آی تابناک : از سازندگان مختلفی با تاریخ و بازار و قیمت‌هایی عجیب به ایران آمده و سودای خودنمایی و دلبری دارند. به آنها لقب سلاطین خیابان‌های پایتخت را داده‌اند چرا که معمولا کم‌نظیر و خاص بوده و تعداد زیادی از آنها در سطح شهر تردد ندارند. 30 اتومبیل گزارش فرادید همگی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران هستند و جزو لوکس‌ترین خودروهای حاضر در بازار تهران که علاوه بر عملکرد فنی بالا از قیمت‌های عجیبی هم برخوردارند و در نمونه‌های پلاک ملی یا گذر موقت در روزهای اخیر بارها در سطح شهر رهگذران را شوکه کرده‌اند.

لوکس بودن معیاری است که در ایران راجع به آن خلط مبحث شده و به واسطه اختلاف گسترده قیمت خودرو در ایران و کشورهای همسایه، مفهومی که از اتومبیل لوکس در ذهن عامه مردم وجود دارد فارغ از واقعیت‌های جهانی است. بر این مبنا کمتر کسی وجود دارد که امارات یا ترکیه خودرویی مثل رنو، هیوندای، تویوتا، لکسوس و کیا را یک اتومبیل لوکس به معنای دقیق کلمه بداند. در ایران اما اقسامی از ساخته‌های این چند برند با داشتن برخی تجهیزات که در اتومبیل‌های تولید داخل کمتر یافت می‌شوند، زمینه یک انحراف را به وجود آورده‌اند.

در این گزارش جذاب به سراغ 16خودروی لوکس واقعی می‌رویم که در خیابان‌های پایتخت جولان می‌دهند و تعداد بسیار انگشت‌شماری از ساکنان پایتخت قادر به خریداری آنها هستند. مالکان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های تهران هستند بعضا با نام ریچ‌کیدز، مایه‌دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.

لامبورگینی گالاردو تروفئو

یک کوپه سریع و وحشی ایتالیایی که با کمک موتوری 10سیلندر و 895 اسبی به معنی دقیق کلمه یک هیولای مخوف است که به صورت گذر موقت وارد کشور شده و بهایی 200 هزار دلاری دارد. گالاردو تروفئو که در کمتر از 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد در شمار موفق‌ترین خودروهای تاریخ لامبورگینی است که می‌تواند تا بیش از 320 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.


لکسوس آر ایکس200تی

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

از عجایب روزگار همین که یک خودروی ژاپنی نیمه لوکس را در بازار ایران به بهایی بیش از 1 میلیارد تومان خرید و فروش می‌کنند و کسی هم تعجب نمی‌کند. شاسی بلند متوسط لکسوس که از موتور2لیتری و توربو با قدرت 280 اسب بخار بهره می‌برد با گنجایش 5سرنشین، لیست کامل امکانات و بدنه‌ای تیز و کشیده یکی از خودروهای محبوب ایرانی‌هاست که در دو نسل گذشته همواره فروش مناسبی در بازار داشته گرچه در نسل جدید خود با توجه به قیمت گزافش چندان طالبی ندارد.


ولوو ایکس‌سی90 هیکو

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

این خودرو 1/1میلیاردی که در شمار محبوب‌ترین خودروهای لوکس بازار ایران قرار دارد با کمک پیشرانه مشهور تی6 که یک نمونه 2لیتری 4سیلندر و توربو است ضمن ارائه قدرتی معادل 320 اسب به راننده، هیچ کجا کم نمی‌اورد و در عین توان مناسب در بخش آفرود از سواری بسیار نرم و باکیفیت و اتاق مجلل و ایمن سود می‌برد. سواری‌ محصولات ولوو حسی از اطمینان را به سرنشینان انتقال می‌دهد چرا که همه چیز در کمال آرامش رقم خورده و خبری از سر و صدا نیست.


مازراتی ام‌سی استرادال

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

یک رودستر وحشی ایتالیایی بسیار خاص با قیمت 2 تا 3 میلیاردی که هنوز هم زیبا، سریع و لوکس به نظر می‌رسد. این مدل تولید محدود بوده و یک یا دو دستگاه از آن به ایران وارد شده است. مازراتی کوپه که در کنار پورشه جزو نمادهای طبقات بسیار مرفه است در سال‌های 88 تا 92 در 3 مدل مختلف گرن کابریو، گیبلی و کواتروپورته به بازار ایران راه یافت و توانست فروشی مافوق تصورات را تجربه کند. در نمونه استرادال ما با یک موتور8سیلندر و 520 اسبی مواجهیم که به این رودستر ساخت بولونای ایتالیا کمک می‌کند علاوه بر داشتن یک صدای دلنشین، در کمتر از4/4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


مرسدس بنز اس500مدل 2014

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

یک لیموزین باوقار و افسانه‌ای با یک موتور 8سیلندر 5لیتری که قدرتی بیش از 400 اسب بخار و قیمتی بالغ بر 3 میلیارد تومان دارد. این خودرو که بالاترین لیست تجهیزات را با خود دارد با طول 5.10متر یکی از بلندترین سدان‌های موجود در کشور هم بوده که اغلب در جهان مورد استفاده روسای جمهور و مقامات اقتصادی و سیاسی است. چرم، چوب، فرش، کروم و دوخت اعلا از جمله مشخصات جذاب اتاق این لیموزین آلمانی است.


رنجروور ووگ

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

یک انگلیسی مغرور با فرم بدنه کشیده، رنگی دلنشین و خاص و البته قیمتی رویایی که برخلاف نیای پیرش بدنه دو رنگ ندارد و به شکل عجیبی مجلل است. این خودرو از عالی‌ترین محصولات گروه جگوار لندروور به شمار می‌رود، با داشتن فضای انبوه در اتاقش، چرم، چوب و کروم در داشبورد و نیز موتوری قدرتمند به سرنشینانش تجربه‌ای دلنشینی از سواری با یک شاسی‌بلند را ارائه می‌کند. ووگ انگلیسی که در نمونه گذر موقت قیمتی 1 میلیاردی دارد، یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر خورجینی بهره می‌برد و می‌تواند حداکثر قدرت 369 اسب بخار و حداکثر گشتاور 510 نیوتن متر تولید کند.


مرسدس بنز جی55

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

یک غول آهنی واقعی که با داشتن یک مجموعه فنی کم‌نظیر قادر است هر شاسی‌بلند دیگری را به زانو درآورد. جی55 که از سال 1979 که نخستین بار تولید شدهف به لحاظ ظاهری تغییرات بسیار اندکی به خود دیده که قیمتی بالغ بر 200 هزار دلار دارد و با توجه به وضعیت تعرفه‌های واردات و خاص بودن خودرو در ایران احتمالا بهای نمونه‌های پلاک ملی آن بیش از 2میلیارد تومان باشد. تنها کیت برابوس این خودرو قیمتی 23 هزار دلاری دارد و شامل مجموعه‌ای از تجهیزات فنی، ظاهری و رفاهی است.


کادیلاک ATS

خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

یک سدان کاملا شهری و نیمه لوکس که در آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر از 50 هزار دلار قیمت دارد اما در ایران به بهایی نزدیک به 1 میلیارد تومان به فروش می‌رود. گفته می‌شود نمونه‌هایی از سری ATS به لطف مجوزهای خاص واردات خودرو در بازار تهران برای خریداران خاص پسند به بهایی 1میلیارد تومانی خرید و فروش می‌شوند.





منبع : خبرگزاری اقتصادی ایران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار