کد خبر: ۱۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 22
هک سیستم‌کامپیوتری خودروهای فولکس واگن و آئودی توسط یک شرکت سایبری هلندی کشف شده است که پی‌بردند که سیستم‌های اطلاعاتی درون خودروهای آئودی و تعدادی از مدل‌های خودروی گروه فولکس واگن در معرض هک کردن از راه دور هستند.
به گزارش آی تابناک : محققان امنیتی آلمانی گفته‌اند که این مدل خودروها از یک پورت و اتصال وای فای مشترک استفاده می‌کنند، برای کنترل خودکار که به شدت در معرض نفوذ و آسیب هستند.

محققان معتقدند تحت شرایط خاص مهاجمان می‌توانند به مکالمات رانندگان این مدل خودروها گوش دهند و اینکه می‌توانند دسترسی مستقیم به کیت هدایت خودکار خودرو دسترسی پیدا کنند، همچنین دسترسی به مسیرهایی که این مدل خودروها طی کرده‌اند و تاریخچه آخرین مکالمات رانندگان را به دست می‌آورد. علاوه بر این، با توجه به آسیب پذیری این خودروها، امکان کشف و پیگیری خودرو در هر زمان برای هکرها امکان پذیر است و اینکه به راحتی آدرس منزل رانندگان قابل شناسایی است.

رابط کاربری Open در مدل‌های خوردوهای Golf GTE و آئودی A3 در سیستم سرگرمی باعث این ضعف امنیتی شدید در این خودروها شده است. اما اگرچه فولکس واگن این آسیب پذیری را در سیستم‌های سرگرمی مدل فعلی بسته است، ولی محققان هنوز نگران هستند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، این به این دلیل است که سیستم IVI آنها هک شده و با به روزرسانی سیستم نمی‌توان آن را با یک پچ نرم افزاری از راه دور به روز کرد.

در اوت 2016، فولکس واگن یکی دیگر از ضعف‌های امنیتی در سیستم کلید خودروهای خود داشت. یک تیم تحقیقاتی علوم کامپیوتری از دانشگاه بیرمنگام انگلیس در پژوهش اخیر خود ضعف سیستم امنیتی و ضد سرقت خودروهای فولکس واگن را آشکار کرده‌اند. طبق نتایج این پژوهش، قفل میلیون ها خودروی کارخانه فولکس واگن را می تون با هک ساده الکترونیکی باز کرد.

این پژوهش می‌گوید که برای باز کردن قفل‌های این خودروها، نیاز به دانش و تجهیزات خاصی نیست و با یک ساعت مچی هوشمند ارزان قیمت هم میتوان اینکار را انجام داد.

شرکت خودروسازی فولکس واگن، سال ۲۰۱۵ با وجود تلاش بسیار برای جلوگیری از انتشار این پژوهش، به این نقص در سیستم ایمنی خودروهای خود اذعان کرده بود و گفته بود که خودروهای جدید در دست تولید، با تراشه‌های امن‌تری ارائه خواهند شد. اما مشکل امنیتی برای خودروهای تولید شده قدیم همچنان وجود دارد.



منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار