کد خبر: ۱۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 17
هرچند هواوی در سالهای اخیر روی ساخت پرچمدارانش تمرکز دارد، اما موبایل های ارزان قیمت را هم فراموش نکرده است، از جمله Y7 پرایم 2018 که محصول اقتصادی جدید این شرکت برای سال جاری به حساب می آید. این تلفن هوشمند به ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است و به طور همزمان از ۱ کارت حافظه همراه با ۲ سیم کارت پشتیبانی می کند.

به گزارش آی تابناک : این تلفن هوشمند می تواند مثل پرچمداران اخیر قفل دستگاه را به جای اثر انگشت با چهره ی کاربر باز کند و به اندروید ۸ اوریو مجهز است که جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل به حساب می آید. اما در سال جاری دوربین دوگانه حتی بین موبایل های اقتصادی هم فراگیر شده و هواوی هم این ویژگی را به نسخه 2018 از Y7 پرایم اضافه کرده است.

تولید کنندگان با حذف برخی ویژگی ها و امکانات موبایل های گران قیمت، محصولات اقتصادی را با هزینه کمتری به دست مصرف کننده می رسانند. پیش از این در بررسی کامل دستگاه با امکانات محصول جدید هواوی آشنا شدیم. اما در این مطلب می خواهیم به طور خاص ببینیم دوربین Y7 پرایم 2018 در ازای رقمی در حدود ۱ میلیون تومان، چه قابلیت هایی برای شما فراهم می کند.

عکس های دوربین Y7 پرایم 2018 در نور روز رنگ های خوبی دارند، اما دستگاه علاقه دارد جاهایی که نورانی است را به شکل over exposed ثبت کند. این موضوع باعث می شود بخش های بسیار روشن تصویر جزئیات چندانی نداشته باشند.

در این تصویر کامیونی که از پشت صحنه عبور می کند جزئیات چندانی ندارد

در این تصویر کامیونی که از پشت صحنه عبور می کند جزئیات چندانی ندارد

استفاده از حالت HDR نتیجه را کمی بهبود می دهد، اما باز هم نباید به اندازه یک دوربین واقعی یا موبایل پرچمدار از Y7 پرایم 2018 توقع داشته باشید. در تصویر پایین عکسی که بدون حالت HDR گرفته شده بیش از حد نورانی است، اما در تصویر HDR با رنگ و نور یکدست تری مواجه هستیم.

یک موضوع هم در مورد رابط کاربری دوربین موبایل های هواوی وجود دارد. بسیاری از موبایل های امروزی به شکل خودکار حالت HDR را فعال می کنند یا در صفحه اصلی رابط کاربری دوربین دکمه ای برای فعال کردن آن به دست کاربر وجود دارد. در رابط کاربری دوربین موبایل های هواوی برای فعال کردن حالت HDR باید ابتدا با سوایپ کردن منوی حالت های عکاسی را ظاهر کنید و سپس HDR را انتخاب نمایید.

همانطور که انتظار می رود حالت های عکاسی در Y7 پرایم 2018 نسبت به پرچمداران هواوی تنوع کمتری دارند، اما جای تعجب اینجاست که حتی حالت پرتره یا عکاسی با تنظیمات دستی که روی موبایل های هم قیمت هواوی مثل پی اسمارت وجود دارند هم اینجا به چشم نمی خورند.

با دوربین Y7 پرایم 2018 می توانید پانوراما بگیرید، مدارک را اسکن کنید، به عکس ها واترمارک یا فیلتر رنگی اضافه کنید و یک حالت هم برای عکاسی از غذا در نظر گرفته شده که در حقیقت آن هم مثل فیلترهای رنگی عمل می کند.

بقیه قابلیت ها نیز در همان صفحه اصلی رابط کاربری هستند و موقع عکاسی به راحتی می توانید آنها را فعال کنید.

در سمت چپ دکمه اول و آخر برای انتخاب دوربین عقب یا جلو و خاموش و روشن کردن فلش کاربرد دارند. وقتی دکمه ی دوم فعال باشد، دستگاه به شکل خودکار چهره ی سوژه را روتوش می کند. مقدار روتوش خودکار نیز با درجه بین ۱ تا ۱۰ توسط کاربر قابل انتخاب است.

البته توجه داشته باشید که اگر روتوش خودکار را تا آخرین درجه اعمال کنید، تصویر کمی مصنوعی می شود، اما رقمی بین ۵ تا ۷ نتیجه خوبی دارد.

دکمه ی بعدی هم برای فعال کردن حالت Aperture کاربرد دارد. وقتی روی این حالت عکاسی کنید، دستگاه زمینه پشت سوژه را مثل دوربین های حرفه ای تار می کند. نکته ی جالب اینکه حتی بعد از عکاسی هم می توانید نقطه فوکوس را تغییر دهید.

این ویژگی به لطف دوربین دوگانه ممکن شده است. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین ۲ مگاپیکسلی دوم وظیفه تشخیص عمق و تار کردن زمینه را بر عهده دارد. البته وقتی عکس های Y7 پرایم 2018 را در ابعاد اصلی نگاه می کنیم، جزئیات تصویر کمتر از آن چیزی هستند که از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی توقع می رود.

 

تا زمانی که در حال تماشای عکس ها روی نمایشگر کوچک گوشی باشید، مشکلی به چشم نمی آید و جزئیات کافی هستند، مگر اینکه در نور شب عکاسی کرده باشید. Y7 پرایم 2018 مثل بیشتر موبایل های اقتصادی در محیط های تاریک نور کافی جذب نمی کند، در نتیجه مجبور است با پردازش های ثانویه نرم افزاری کیفیت عکس را بهتر کند و این موضوع تا حد زیادی جزئیات را از بین می برد.

ضمناً اینجا هم مشکل over exposed شدن بخش های روشن و under exposed شدن بخش های تیره به چشم می خورد. اگر سوژه به شما نزدیک باشد با فلش زدن می توانید مشکل جذب ناچیز نور را تا حدی رفع کنید.

اما اگر سوژه از حدی دور تر باشد، حتی فلش زدن هم تاثیر چندانی ندارد و دستگاه نمی تواند جزئیات زیادی ثبت کند. دوربین جلوی بدنه هم فلش دارد، اما فلش دوربین جلوی بدنه نیز قدرت زیادی ندارد و بسیاری اوقات تاثیر چندانی در عکس ایجاد نمی کند.

موبایل اقتصادی جدید هواوی در عوض عکس های ماکروی خوبی می گیرد و تا حد زیادی می توانید دوربین را به سوژه نزدیک کنید، بدون اینکه در عملکرد فوکوس دستگاه مشکلی ایجاد شود.

عملکرد ثبت عکس های پانوراما هم به خوبی انجام می شود. کافی است حالت مربوطه را انتخاب کنید و دوربین را به چپ یا راست حرکت دهید تا دستگاه بقیه کار را انجام دهد. برای مشاهده عکس پانوراما در ابعاد اصلی اینجا کلیک کنید.

جزئیات اندک و عدم وجود لرزشگیر موقع فیلمبرداری هم به چشم می خورند و خصوصاً اگر موقع ثبت فیلم حرکت کنید، نتیجه چندان واضح نخواهد بود.

در پایان از شما دعوت می کنیم نمونه عکس های بیشتری از دوربین هواوی Y7 پرایم 2018 مشاهده کنید.


























منبع : دیجیاتو 





















































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار