کد خبر: ۱۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 17
بر اساس گزارش وب‌سایت کوتاکو و تایید کمپانی سونی، قرار است در طی یک بازه‌ی چند ماهه فرآیند تولید نسخه‌ی فیزیکی تمامی بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ویتا به پایان برسد و بعد از آن صرفاً نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های این کنسول در دسترس خواهد بود.
به گزارش آی تابناک : سونی می‌خواهد تولید فیزیکی بازی‌های کنسول PS Vita را برای همیشه متوقف کند. با این حال تولیدکنندگان سخت‌افزار اعلام کرده‌اند که نشر دیجیتالی بازی‌ها ادامه خواهد داشت و این حرکت صرفاً‌ جنبه‌ی فیزیکی بازی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس پیامی که کوتاکو به آن دست پیدا کرده است، این کمپانی‌ها به توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که شاخه‌های اروپایی و آمریکایی سونی در نظر دارند تا پایان سال مالی ۲۰۱۸، فرآیند تولید تمامی کارت‌های ویتا را به پایان برسانند. به همین جهت در این پیام از تمامی توسعه‌دهندگان خواسته شده است کد درخواستی برای محصولات ویتای خود را حداکثر تا تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸(۷ تیر ۹۷) برای آنان بفرستند. همچنین آخرین تاریخ ثبت سفارش برای این محصولات هم ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ است و دلیل آن پایان سالی مالی سونی در تاریخ ۳۱ مارچ(۱۱ فروردین ۹۸) است.

کنسول پلی‌استیشن ویتا یا به اختصار PS Vita در سال ۲۰۱۲ و با تبلیغات فراوان به بازار آمد ولی به سرعت زمین بازی را به کنسول 3DS نینتندو و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های درون بازار واگذار کرد. یکی از دلایل این مسئله اصرار بی‌جهت سونی روی تولید کارت‌های حافظه‌ی اختصاصی خودش برای این کنسول بود که منجر به گران‌تر شدن محصول نهایی می‌شد و این گونه تولید کنندگان بزرگ به سرعت پشتیبانی خود از این محصول را قطع کردند.

با این که این کنسول در ژاپن همچنان محبوب باقی ماند اما تمامی شاخه‌های آمریکای شمالی و اروپایی سونی پس از ۲ سال از تبلیغ و انتشار این کنسول صرف نظر کردند و از آن زمان تا به حال این کنسول وضعیت مناسبی را در این مناطق تجربه نمی‌کند. با همه‌ی این‌ها این کنسول موهبتی برای بازی‌های سبک JRPG(نقش‌آفرینی ژاپنی) بخصوص عناوین ژاپنی و عناوین مستقل بود که البته امروزه کنسول این وظیفه را دیگر کنسول به شدت محبوب نینتندو یعنی کنسول Switch برعهده گرفته است. به همین خاطر امروزه ما بیش از هر موقعی به پایان کنسول دوست‌داشتنی ویتا نزدیک شده‌ایم.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار