کد خبر: ۱۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 17
ما به عنوان کاربران فضای مجازی در هر کانال و پلتفرمی که فکرش را بکنید، از جمله وبسایت های رسانه های اجتماعی، پست معمولی، رسانه های تصویری، تبلیغات چاپی، وبلاگها و وبینارها آماج بمباران بی وقفه ای از تبلیغات قرار گرفته ایم. طبیعتاً در شرایطی که این همه بازاریاب به دنبال جلب توجه ما هستند، گاهی واقعاً سرگیجه می گیریم.

به گزارش آی تابناک : در این فضای شلوغ، اینباکس ایمیل برای بسیاری از ما یک کنج خلوت و دِنج محسوب می شود که کنترل آن را در دست داریم. البته که پیام های ناخواسته هم برای ما ارسال می شود، اما به لطف فیلترهای ضد اسپم سرویس دهنده های اینترنت، معمولاً از شر اکثر آنها خلاص می شویم. همین فیلترهای ضد اسپم و همچنین وجود دکمه Mark as spam (علامتگذاری به عنوان اسپم) کار بازاریابی از طریق ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ را با چالش روبرو می کند. در عین حال، خبر خوب این است که با ترک ۶ عادت منفی و ناپسند در فرآیند تنظیم و اجرای ایمیل مارکتینگ می توانید با افتخار به اینباکس مخاطب راه پیدا کنید، از مزایای یک کمپین موفق ایمیل مارکتینگ بهره مند شوید و از هرگونه پیامد منفی رهایی یابید. لذا همین الآن پاشنه ها را ور بکشید و این شش عادت مذموم را کنار بگذارید:

 

  1. ارسال ایمیل های ناخواسته

همیشه قبل از آنکه یک کاربر را به فهرست ایمیل مارکتینگ تان اضافه کنید، ابتدا از وی اجازه بگیرید. فهرست هایی که از آدرس های موجود در سایت های مختلف جمع آوری شده اند و همچنین فهرست های خریداری شده معمولاً کیفیت پایینی دارند، مملو از آدرس های قدیمی هستند و غالباً تله اسپم (آدرس های ایمیلی که به یک کاربر واقعی تعلق ندارند، اما توسط شرکت های آنتی اسپم، سرویس دهنده های اینترنت، سرورهای ایمیل و بخش هایی از این قبیل زیر نظر قرار دارند) هم در آنها پیدا می شود. چنانچه به دام یکی از این تله های اسپم بیفتید، آی پی های آدرسی که ایمیل از طریق آنها ارسال می شود مسدود یا به اصطلاح بلاک خواهد شد.

 

  1. ارسال محتوای بی کیفیت و طراحی ضعیف

اگر واقعاً به دنبال موفقیت کمپین های ایمیل مارکتینگ خود هستید، باید بدانید و آگاه باشید که استفاده از محتوای باکیفیت در یک طرح و قالب مناسب در تحقق این هدف بسیار مهم و کلیدی است. شما باید به خواسته های مخاطبان هدف خود توجه داشته باشید و با اطلاعاتی که در این زمینه به دست می آورید به آنها حس خاص بودن را القا کنید. به جای خطاب قراردادن مخاطبان به صورت کلی، پیام های خود را با استفاده از نام هر مخاطب شخصی سازی کنید. یک مورد دیگر که باید از آن فاصله بگیرید، استفاده از عناوین اغواگرانه برای تحریک آنها به بازکردن ایمیل است، چرا که از این طریق میزان اعتراضات و نرخ لغو اشتراک تان بالا خواهد رفت. در هنگام طراحی قالب ایمیل، از استفاده از آیتم های گرافیکی فراوان که بیشتر باعث گیج شدن و تغییر نظر مخاطب خواهند شد خودداری کنید و اطمینان پیدا کنید که فراخوان به عمل شما واضح و دقیق است. به خاطر داشته باشید که همیشه مختصر و مفید بنویسید.

 

  1. تست نکردن کمپین های ایمیل مارکتینگ

اطمینان پیدا کنید که ایمیل های کمپین های شما در همه پلتفرم ها و صفحات نمایش مختلف به بهترین شکل ممکن به نمایش در می آیند و همیشه مراقب غلط های املایی، فاصله گذاری در متن، اندازه تصاویر، صحت لینک ها و مواردی از این قبیل باشید. همیشه بهتر است که برای بررسی ایمیل های خود از یک جفت چشم دیگر هم کمک بگیرید، زیرا شاید مواردی در ایمیل تان وجود داشته باشد که از چشم خودتان دور می ماند. همه ایمیل های خود را بررسی و تست کنید و بی گدار به آب نزنید.

 

  1. ارسال یک ایمیل به همه

ابتدا اطمینان پیدا کنید که فهرست سالم و بدون ایرادی دارید و سپس با توجه به ویژگی های جمعیتی (اینکه مخاطب مربوطه چه کسی است و چه ویژگی هایی دارد) یا ویژگی ها رفتاری (فعالیت و رفتاری که از خود نشان می دهد)، مخاطبان خود را بخش بندی کنید. بخش بندی جمعیتی و رفتاری مخصوصاً در هدف قرار دادن موثر مخاطب سودمند واقع می شود و در نهایت به افزایش تناسب ایمیل ها و تعامل بیشتر خواهد انجامید.

 

  1. ارسال بی موقع ایمیل

هنگامی که می خواهید برای انتخاب زمان ارسال ایمیل های خود تصمیم بگیرید، مخاطبان تان را در نظر بگیرید و از خودتان سوالاتی از این قبیل را بپرسید که آیا شیفت کاری آنها متفاوت است، آیا الگوی خواب شان با هم تفاوت دارد، یا زمان خرید آنها با هم فرق می کند. به عنوان نمونه، یک مطالعه نشان داد که درصد قابل توجهی از مردم تا دیروقت فعال باقی می مانند. بر اساس این مطالعه، نرخ بازشدن منحصر به فرد از ساعت ۸ شب تا نیمه شب ۲۱٫۷ درصد و ۱۷٫۶ درصد برای نیمه شب تا ۴ صبح  بود. به علاوه، نرخ بازکردن ایمیل برای این گروه شب زنده دار به ترتیب، ۴٫۲ و ۳٫۲ درصد بود. بنابراین لازم و ضروری است که شما هم ساعات فعالیت مخاطبان خود را بررسی کرده و زمان بندی ارسال ایمیل ها را بر همان اساس جرح و تعدیل کنید.

 

  1. عدم بررسی و زیر نظر قرار ندادن میزان موفقیت کمپین های ایمیل مارکتینگ

آخرین عادتی که باید کنار بگذارید، وقت نگذاشتن برای ارزیابی موفقیت کمیپن های ایمیل مارکتینگ تان است. چنانچه شاخص ها را زیر نظر بگیرید و آنها را در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود ارزیابی کنید تا ببینید که استفاده از کدام لحن، زمان بندی و موضوعات، موفقیت بیشتری را عاید شما کرده است، در آینده موفق تر ظاهر خواهید شد.

به عنوان مثال:

  • نرخ بازشدن ایمیل به شما نشان می دهد که چند درصد از مخاطبان تان ایمیل شما را باز کرده اند و حاکی از جلب توجه گیرنده از طریق عنوان ایمیل است. برای بهبود این شاخص، همیشه از عناوین کوتاه و مرتبط با محتوای ایمیل استفاده کنید.
  • نرخ کلیک نشان می دهد که گیرندگان ایمیل چقدر به یک موضوع علاقمند بوده اند و چگونه آن علاقه را به کلیک تبدیل کرده اید. به منظور بهبود این شاخص، محتوا و توضیحات جذاب و سودمندی ارائه کنید و از یک قالب بندی مناسب و فراخوان به عمل ساده و تعامل برانگیز استفاده کنید.
  • نرخ تبدیل نیز اهمیت زیادی دارد، چرا که تاثیر کمپین های ایمیلی را با توجه به فروش و انجام واکنش مورد نظر می سنجد. برای بهبود این شاخص، از یک پیام جذاب و تعامل برانگیز استفاده کنید، دلیل محکمی برای دست به کار شدن به مخاطب بدهید و صفحه فرود مورد نظر را با به حداقل رساندن آیتم های مزاحم، مانند نوارهای جانبی و لینک های متعدد بهینه سازی کنید.

همین امروز دست به کار شوید و با ترک عادت های بدی که در این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ به آنها اشاره شد، از حداکثر مزایای تلاش های خود در راستای ایمیل مارکتینگ بهره مند شوید.





منبع : گویا آی تی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار