کد خبر: ۱۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 17
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که تیم سرفیس در حال توسعه و ساخت عضو جدیدی از خانواده سرفیس است. تبلتی با نمایشگر 10 اینچی و قیمتی به مراتب پایین‌تر از دیگر محصولات این خانواده. کیفیت و نوآوری فراوانی که در محصولات سرفیس وجود دارد، باعث شده تا بسیاری از کاربران اکوسیستم ویندوز 10 مایل به داشتن یکی از اعضا این خانواده باشند. در این میان قیمت بالای سرفیس‌ها باعث شده تا طیف وسیعی از کاربران قید خرید این محصولات خاص و باکیفیت را بزنند.

به گزارش آی تابناک : امروز در فضای رسانه‌ای خبری منتشر شده که سروصدای زیادی به پا کرده است. ظاهرا تیم تحت رهبری پانوس پانای در حال توسعه یک تبلت 10 اینچی با پردازنده اینتل است. نکته مهم در مورد این دستگاه قیمت پایین آن در مقایسه به دیگر محصولاتی است که پیشتر در خط تولید سرفیس رونمایی شده است. برطبق این شایعات ظاهرا این تبلت 10 اینچی تنها 400 دلار قیمت خواهد داشت و در نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهد شد.

عرضه این محصول زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که به یاد آوریم خط تولید تبلت‌های غیر پرو سرفیس از سال 2014 تاکنون یعنی چیزی در حدود 4 سال، محصول جدیدی را به خود ندیده است. در حقیقت آخرین تبلت سرفیس غیر پرو مایکروسافت سرفیس 3 بود که از پردازنده اینتل اتم بهره می‌جست و با ویندوز 8.1 عرضه شده بود. با عرضه این تبلت 10 اینچی جدید، عملا خلا یک محصول ارزان‌قیمت در محصولات این خانواده پر خواهد شد و مطمئنا به محبوبیت بیشتر آن کمک فراوانی خواهد کرد.

عامل دیگری که باعث افزایش اهمیت این سرفیس ارزان‌قیمت می‌شود، فقدان تبلت‌های ارزان‌قیمت و کارآمد در اکوسیستم ویندوز 10 است. در حقیقت بیشتر تبلت‌های قدرتمند و خوب ویندوزی قیمتی در حدود 600 – 700 دلار دارند و در نتیجه اکوسیستم ویندوز 10 در حال حاضر در نبود رقیبی جدی برای آیپد اپل رنج می‌برد. در چند سال اخیر با توجه به قابلیت‌های ویژه ویندوز 10 برای نمایشگرهای لمسی، شاهد افزایش شدید سهم تبلت‌های ویندوزی در بازار بوده‌ایم. عرضه چنین محصولی عملا می‌تواند در کنار فروش و سود بالا برای مایکروسافت، به کاهش بیشتر سهم تبلت‌های اندرویدی و آیپدها ختم شود.

برطبق اخباری که تاکنون در مورد این تبلت به بیرون درز کرده، سرفیس جدید از لحاظ طراحی تفاوت‌هایی با دیگر اعضا خانواده خود خواهد داشت. ظاهرا زوایای این تبلت در مقایسه با سرفیس پرو تا حدی گردتر شده و از سوی دیگر این تبلت برخلاف سرفیس پرو که از درگاه USB 3.1 بهره می‌برد، به درگاه USB Type-C تجهیز شده است.

یکی از نکات جالب دیگر در مورد این تبلت، پردازنده آن است. همانطور که در ابتدای خبر اشاره کردیم، این تبلت به پردازنده ساخت اینتل تجهیز شده است. بسیاری از کاربران و کارشناسان باور داشتند که مایکروسافت در نسخه جدید تبلت غیر پرو خود از پردازنده آرم استفاده خواهد کرد. اما اخبار منتشره حکایت از آن دارند که مایکروسافت ترجیح داده تا همچنان از پردازنده‌های شریک دیرینه خود در این محصول جدید استفاده کند. در قسمت فضای ذخیره‌سازی این تبلت در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد و البته دارای یک مدل LTE نیز خواهد بود.

البته ظاهرا این تبلت تنها محصول سخت‌افزاری نیست که مایکروسافت قصد دارد در نیمه دوم سال معرفی کند. با توجه به اندازه 10 اینچی تبلت، ظاهرا ردموندی‌ها قصد دارند تا از تایپ کاور، سرفیس پن و موس سرفیس جدید متناسب با اندازه این تبلت رونمایی کنند. مهندس مایکروسافت که این خبر را اعلام کرده، عنوان داشته که قیمت لوازم جانبی این تبلت درست مانند خود آن، از دیگر لوازم جانبی با برند سرفیس پایین‌تر خواهد بود.

نکته مهمی که در این میان باید اشاره کنیم پردازنده دستگاه است. منابع خبری سایت ویندوزسنترال پیشتر اعلام کرده بودند که مایکروسافت در حال توسعه یک تبلت 10 اینچی با پردازنده آرم است. اما اخبار جدید حکایت از آن دارند که این محصول با پردازنده اینتل عرضه خواهد شد. در ادامه باید ببینیم که کدام خبر به واقعیت نزدیکتر بوده است.

عرضه چنین محصولی با دو واکنش کاملا متفاوت همراه خواهد شد. در وهله اول کاربران ویندوز 10 و علاقه‌مندان سرفیس ها مطمئنا از عرضه سرفیس ارزان قیمت استقبال خواهند کرد. اما در طرف دیگر شرکا سخت‌افزاری مایکروسافت هستند که مطمئنا از این اقدام مایکروسافت نگران یا حتی خشمگین خواهند شد.

دیدگاه شما در مورد عرضه عضو جدید خانواده سرفیس چیست؟ در صورت عرضه نهایی آیا مایل به خرید آن هستید؟ در بخش نظرات مانند همیشه منتظر شما هستیم.


منبع : WINDOWSCENTRAL 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار