کد خبر: ۱۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 16
دولت کره‌ی جنوبی اعلام کرده که نظارت خود را بر صرافی‌ها و تبادلات ارزهای رمزنگاری‌شده افزایش می‌دهد. ولی علت اصلی این تصمیم چیست؟

به گزارش آی تابناک : به نظر می‌رسد سازمان‌های تنظیم مقررات کره‌ی جنوبی، ‌مبارزه با تخلفات بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را بسیار جدی قلمداد می‌کنند. شاهد این امر، بازجویی ناگهانی نیروهای نظارتی از بزرگ‌ترین مرکز مبادلات رمز ارزهای این کشور (UpBit) و دو حادثه‌ی مشابه در ماه آوریل گذشته است. ولی آیا جریان در همین نقطه به پایان می‌رسد؟ ماتیاس گلدمن، مشاور لابراتوار Constellation، می‌گوید:

فقط صرف اینکه جرم و خلافکاری در بستر یک تکنولوژی اتفاق می‌افتد، به این معنی نیست که باید نادیده گرفته شود. قوانین کیفری و سیستم قضایی در هر شرایطی باید اجرا شوند.

ایلند گلاور، مدیرعامل شرکت Kowala نیز نظر او را تصدیق می‌کند:

بازاری که در آن مبادلات سنگین، متمرکز و کنترل‌نشده‌ای صورت می‌گیرد، آن‌هم با هزاران تراکنش روزانه و حجم تبادلاتی که میلیاردها دلار می‌رسد، طبیعتاً فرصت‌های زیادی در اختیار مجرمان و خلاف‌کاران می‌گذارد. آن‌ها می‌توانند با اطلاعاتی که در اختیار دیگران نیست به معامله بپردازند، داده‌های قیمت‌گذاری را دست‌کاری کنند، سرمایه‌ی رمزگذاری شده‌ی کیف پول دیجیتال مشتریان را غلط گزارش کنند و بسیاری از موارد دیگر. حتی تعداد کمی کلاه‌برداری بزرگ، به معنی پول بسیار زیادی است. فردی را تصور کنید که در تعداد زیادی تراکنش دست می‌برد و از هر معامله مبلغ کمی (نامحسوس) دزدی می‌کند، در پایان سال او میلیون‌ها دلار کلاه‌برداری کرده است.

UpBit

به همین دلیل است که نظارت دولت بر بازار رمز ارزها، حرکت بدی نیست. گلدمن توضیحات خود را این‌گونه ادامه می‌دهد:

من نظارت دولت را پدیده‌ای سیاه‌وسفید و با هدف سختگیری بیشتر نمی‌بینم. آن‌ها می‌خواهند و می‌توانند تقلب‌ها و تخلفات را به حداقل برسانند.

این بدان معنی است که فضای کار ما کمی محتاطانه‌تر می‌شود؛ اما در عوض اکوسیستم سالم‌تر و بهتری خواهیم داشت. به‌طورکلی من این جریان را منفی تلقی نمی‌کنم.

پس چرا پس از بازجویی‌های پلیس از صرافی UpBit، ارزهای رمزنگاری‌شده سقوط کردند؟

دانیل رایس، مدیر تکنولوژی Sagewise، بر این باور است که واکنش بازار، احساسی است. او می‌گوید:

برخی از روش‌های استانداردی که برای آنالیز ارزش دارایی‌های سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرند، در خصوص بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اعمال نمی‌شوند. این امر باعث می‌شود پیش‌بینی‌های قیمت، نه مبتنی بر محاسبات دقیق، بلکه بر اساس ذهنیت و هیجانات بازار شکل بگیرند. به همین دلیل اخباری نظیر بازجویی‌های Upbit، باعث سقوط قیمت‌ها می‌شود؛ زیرا در گذشته اختلالات تبادلات، به سقوط بازار منجر شده‌اند و تجارب گذشته، مبنای انتظارات فعلی هستند.

اما اخبار نظارت و بازجویی‌های دولتی، به یک دلیل دیگر نیز ارزش ارزهای رمزنگاری‌شده را تحت تأثیر می‌دهد: مردم می‌ترسند که دولت‌های بزرگ، در پی حذف و نابودی بازار این ارزها باشند. البته آن‌ها دلیل روشنی برای ترس‌های خود دارند: دولت‌ها انحصار خود را در چاپ پول و کسب درآمد از آن، از دست‌ داده‌اند. به‌ هر حال رفتارهای دولت‌ها روی قیمت ارزهای رمزنگاری شده تأثیر خواهد داشت. به‌عنوان نمونه به آمار منتش شده در چند روز گذشته دقت کنید:

 نرخ رشد ارزهای دیجیتال پایه در تاریخ ۱۱ می

  • بیت کوین: منفی ۵.۸۴ درصد در ۲۴ ساعت / منفی ۱۰.۵۴ درصد در یک هفته
  • اتریوم: منفی ۷.۷۲ درصد در ۲۴ ساعت / منفی ۱۲.۶۷ درصد در یک هفته
  • ریپل: منفی ۱۰.۶۰ درصد در ۲۴ ساعت / منفی ۲۲.۲۲ درصد در یک هفته

تعداد ارزهایی که در لیست ۱۰۰ ارز برتر سقوط یا صعود داشته‌اند:

  • صعود: ۱۲ ارز
  • سقوط: ۸۸ ارز




منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار