کد خبر: ۱۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 16
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی گفت؛ لزوم توجه بیشتر به اهمیت و جایگاه دریا و صنایع مرتبط با آن، مهم ترین هدف برگزاری چهارمین جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" است.
به گزارش آی تابناک : محمد سعید سیف  دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در دومین نشست شواری راهبردی و سیاستگذاری چهارمین جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" گفت: طرح برگزاری جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با هدف ترویج مباحث مرتبط با دریا در میان شرکتهای دانش بنیان دریایی، دانشجویان، دانش آموزان با مشارکت ارگانها و نهادهای دریایی طی جلسات مختلف تهیه شده است.

سیف تاکید کرد: لزوم توجه بیشتر به اهمیت و جایگاه دریا و صنایع مرتبط با آن، مهم ترین هدف برگزاری این جشنواره است.  

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی؛  چهارمین جشنواره دانش آموزی دریا را یک فرصت مهم خواند و گفت:  این امکان و فرصت وجود دارد تا به منظور بهره برداری بهتر از این جشنواره در صورت ارائه پیشنهادات و موضوعات جدید بتوانیم برنامه هایی در این راستا تدوین کنیم. 

سیف با اشاره به فعالیت شش سازمان مستقل در این جشنواره بیان کرد: آموزش پرورش، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امام خمینی نوشهر، دانشگاه آزاد قزوین، دانشگاه هرمزگان و موسسه رده بندی ایرانیان 6 دبیرخانه مستقلی هستند که امور مربوط به بخشهای مختلف جشنواره را انجام می دهند.

وی در ادامه افزود:  ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی، به عنوان دبیر خانه این جشنواره  کلیات، زمان برگزاری و پیش بینی های لازم را مدیریت و شرایط را فراهم می کند، همچنین  انجام مسابقات و تقدیر از برگزیدگان همزمان با جشنواره (1 الی 3 آبانماه 97) خواهد بود که جوایز را ستاد تقبل کرده است. 

سیف در ادامه با بیان اینکه طبیعتا تمام دبیرخانه ها نیاز به کمک و حمایت های فکری، معنوی و مالی دارند و امیدواریم سازمان ها، ارگانها و شرکتها هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اجرایی همکاری های لازم را کنند، گفت: با تقبل اهدا جوایز ویژه به تیم های مورد نظر و علاقه خود، تدوین برنامه های بازدیدی از بنادر و صنایع برای تیم های برتر در بخش های مختلف و در اختیار گذاشتن تجهیزات و امکانات می توان از این جوانان حمایت کرد. 

وی اضافه کرد: این یک فعالیت مشترک است لذا روابط عمومی ها و سازمانها بر اساس رسالت اجتماعی که دارند همکاری های لازم را جهت اطلاع رسانی این جشنواره انجام دهند. تربیت نیروی انسانی، بالا رفتن کیفیت و توسعه فناوری رسالت همه ما است و همه باید درک مشترک داشته و کمک نماییم. 

سیف در ادامه با بیان اینکه سازمانها و شرکتها برای حل مشکلات فنی و فناوری خود می توانند از این فرصت با در جریان گذاشتن دانشگاه های کشور و برگزاری مسابقات در این جشنواره استفاده نمایند، گفت: حداقل آن این است راه حل های مطرح شده بررسی، موضوع ارزیابی و از تجربیات متخصصین استفاده می شود. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در پایان سخنان خود گفت: با وجود 13 میلیون دانش آموز در کشور، امیدواریم حضور دانش آموزان را بهتر از سال های قبل داشته باشیم و این جشنواره نتایج خوبی داشته باشد. 

بر اساس این گزارش، این جشنواره در 3 حوزه اصلی دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی (طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور) برگزار می شود که مسابقات ربات های زیر دریایی ROV، جشنواره دانش آموزی، مسابقات شناورهای هوشمند، طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور، مسابقات جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی دریا و ایده بازار بخش های این جشنواره ملی است که هرکدام دبیرخانه مستقل دارند.  




منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار