کد خبر: ۱۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 13
جدا از تغییرات جیمیل و یادگیری گوگل اسیستنت در برقراری مکالمه، مهم‌ترین بخش Google I/O امسال Duplex بود. هرکسی نظر خودش را درمورد این تکنولوژی بسیار پیشرفته دارد که البته همه‌ی آن‌ها هم مثبت نیستند.

به گزارش آی تابناک : Duplex هوش مصنوعی جدید گوگل است که بسیار از سیری و الکسا پیشرفته‌تر است. Duplex می‌تواند به جای شما تماس بگیرد. در نتیجه دیگر نیازی نیست که شما برای رزرو میز در رستوران و یا نوبت گرفتن از دکتر خودتان تماس بگیرید. مشکل Duplex این است که زیادی یک انسان است. 
مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای توانایی‌های Duplex را در I/O نشان داد. او به وسیله‌ی Duplex با یک رستوران تماس گرفت در حالی که منشی رستوران متوجه نشد که در حال مکالمه با یک روبات است. بسیاری از مردم این موضوع را مشکل ساز دانستد به خصوص که در این تماس Duplex اعلام نکرد که یک انسان نیست.

Duplex هویت خود را افشا خواهد کرد

به نظر می‌رسد که گوگل متوجه نبوده که Duplex چه واکنش‌هایی را به همراه خواهد داشت. این شرکت اصلاً به بحث اخلاقی موضوع توجه نکرده است. اما حال گوگل در واکنش به این سوالات گفته است که : « ما بحثی را که در مورد گوگل Duplex صورت گرفته درک می‌کنیم و از ابتدا گفته‌ایم که شفاف سازی در تکنولوژی امری بسیار مهم است. ما کاری کرده‌ایم که این تکنولوژی خودش را معرفی کند. چیزی که I/O نشان دادیم تنها یک پیش‌نمایش از قابلیت‌های Duplex بود.» 
گوگل به بازخوردها گوش داده و نسبت به آن‌ها واکنش نشان داده است. مشکل اینجاست که اگر قرار باشد Duplex اعلام کند که انسان نیست چرا باید تا این حد شبیه به انسان باشد؟ این یکی از هزاران سوالاتی است که وقتی با هوش مصنوعی سروکار داریم پیش می‌آید. 
گوگل قصد دارد Duplex را در تابستان امسال درون اسیستنت قرار دهد. در آن زمان خواهیم فهمید که Duplex چه زمان‌هایی خود را به عنوان انسان معرفی خواهد کرد. 

 


منبع : MAKEUSEOF 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار