تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 12
می‌توان سیری، الکسا و دستیار هوشمند گوگل را با دستورات غیرقابل شنیدن و نامفهوم کنترل کرد.
به گزارش آی تابناک : نشان داد که می‌توان این دستیارهای هوشمند را با استفاده از فرمان‌های فراصوتی کنترل کرد. از جمله این فرمان‌ها می‌توان به موسیقی‌های رادیویی، ویدئوهای یوتیوب یا حتی نویزهای سفیدی که در اسپیکرها وجود دارد و ریسک بالقوه بالایی برای کاربران دارد، اشاره نمود.
 
بر اساس گزارش مذکور، می‌توان دستیارهای هوشمند را بگونه‌ای تنظیم کرد که با استفاده از صداهای غیرقابل شنیدن، از آنها برای گرفتن شماره تلفن استفاده نمود، وب‌سایت راه انداخت، خریدها را انجام و به لوازم خانگی هوشمند مانند قفل درها دسترسی یافت.
در برخی موارد، می‌توان با استفاده از فرامینی که از یک ساختمان با فاصله 25 فوتی، از این دستیارها برای گرفتن عکس یا ارسال پیام‌های متنی استفاده نمود.
 
 

پژوهشگران دانشگاه برکلی اظهار داشتند: «دستیارهای هوشمند این قابلیت را دارند که فایل‌های صوتی را تغییر دهند تا صدایی که سیستم تشخیص گفتار باید بشنود را متوقف نموده و آن را با صدایی که توسط ماشین تهیه شده است، جایگزین کنند.»
 
بسیاری از شرکت‌ها در حال کار بر روی بهبود قابلیت‌های دستیار صوتی خود هستند. رقابت در زمینه دستیارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی هر ساله داغ‌تر شده و شرکت‌ها برای پیشتازی در این حوزه، فعالیت‌های خود را افزایش می‌دهند.
 
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2021، بیش از نیمی از خانواده‌های آمریکایی حداقل یک اسپیکر هوشمند در منزل خود خواهند داشت.
از زمینه‌هایی که باید سازندگان دستیار هوشمند به آن توجه کنند، مسئله امنیت است که اهمیت ویژه‌ای داشته و می‌بایست تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.





منبع : ایتنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار