کد خبر: ۱۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 11
شرکت اپل مدتی است با کمک پهپادها به تکمیل و بروز رسانی نقشه‌های اپل مپ مشغول است. این شرکت تاکید کرده که در این فرآیند، قوانین حریم خصوصی را اولویت اول کار خود قرار داده است.

به گزارش آی تابناک : همان‌طور که می‌دانید،‌ اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که مجوز به پرواز درآوردن پهپاد را از دولت ایالات متحده دریافت کرده است. این مجوز در شرایطی به اپل اعطا شده که می‌دانیم محدودیت‌های جدیدی از سوی ادراه هوانوردی فدرال (FAA)‌ برای به پرواز درآوردن پهپادها مشخص شده است.


بر اساس متن گزارش تهیه شده توسط اپل،‌ مشخص شد که این شرکت قبل از استفاده و انتشارِ تصاویر تهیه شده توسط پهپادها،‌ کلیه چهره‌های موجود در عکس‌ها را حذف می‌کند و از این حیث به حریم خصوصی شهروندان احترام می‌گذارد. اپل در گزارشی جامع استفاده از پهپادها را برای تکمیل نقشه‌های اپل تایید کرد. پیش از این نیز گزارش دیگری در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که نشان می‌داد اپل قصد دارد از پهپادها برای جمع آوری داده‌های مورد نیاز برای نقشه‌های اپلیکیشن اپل مپ،‌ استفاده کند. گزارش جدید،‌ استفاده از پهپادها را برای محقق ساختن این امر،‌ تایید می‌کند. در قسمتی از این گزارش، به صراحت تاکید شده که اپل تمامی قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی را در به کار گرفتن پهپادها برای تکمیل نقشه‌های اپل مپ،‌ رعایت می‌کند. 

اپل خود را ملزم به حفظ حریم خصوصی شهروندان می‌داند و قبل از استفاده از اطلاعات تهیه شده توسط پهپادها، کلیه تصاویر چهره‌ها و یا اطلاعات شخصی افراد را از آن حذف می‌کند.

ایالت کارولینای شمالی نیز تایید کرد که اپل در دوره آزمایشی استفاده از پهپادها،‌ تمامی قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی را رعایت کرده است. اپل نیز در گزارش خود اعلام کرد که از پهپادها در شرایطی مشخص و با حفظ حریم خصوصی برای تکمیل نقشه‌های آن منطقه استفاده کرده است. از سوی دیگر یکی از سخنگویان وزارت حمل و نقل کارولینای شمالی نیز اعلام کرد که این سازمان وارد همکاری‌های جدیدی با شرکت اپل شده و اپل طرح‌های خود برای تکمیل و بروز رسانی نقشه‌های اپل مپ با این سازمان در میان گذاشته است. شاید این همکاری منجر به بهبود روند کار تکمیل اپلیکیشن اپل مپ شود. 

اگر اپل به روند تکمیل نقشه‌های اپل مپ با کمک پهپادها ادامه دهد،‌ بزودی شاهد تکمیل و بروز رسانی فوق العاده خوبی در این نقشه‌ها خواهیم بود. اپل قصد دارد این برنامه را در تمام نقاط ایالات متحده و البته در سراسر جهان به کار گرفته و مورد استفاده قرار دهد. اپل در تست اولیه بسیار موفق عمل کرد و قصد دارد این روند را ادامه دهد. 




منبع : 9TO5MAC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار