کد خبر: ۱۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 11
مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد 2018 که اخیراً در حال اجرا بود قسمتی را به زبان طراحی فلوئنت اختصاص داد که “طراحی فلوئنت: بلوغ سیستم طراحی” نام داشت. مایکروسافت در این قسمت اعلام کرد که تا پایان سال 2018 چه چیزهایی به طراحی فلوئنت اضافه خواهند شد و چه چیزهایی همراه با به‌روز‌رسانی آوریل 2018 به این زبان طراحی اضافه شدند.

به گزارش آی تابناک : یکی از ویژگی‌های جدیدی که به عنوان بخشی از این زبان طراحی به ویندوز اضافه خواهد شد، نوار ابزار معلق نام دارد. این نوار قرار است ابزارها و گزینه‌هایی مرتبط با اپلیکیشنی که در حال کار با آن هستید را برای شما نمایش دهد. در گذشته ابزار‌ها و گزینه‌های مربوط به اپلیکیشن به صورت یک نوار افقی در بالای پنجره نمایش داده می‌شد. اما همانطور که مشاهده می‌کنید این نوار ابزار جدید ظاهری عمودی دارد و در عمل بسیار کاربردی تر از نوار ابزار قدیمی خواهد بود.

طراحی فلوئنت

به یاد داشته باشید که هدف از خلق زبان طراحی فلوئنت، بوجود آوردن رابط کاربری‌ای است که در تمام دستگاه‌ها به خوبی کار می‌کند. بدین معنی که باید شامل طراحی دو بعدی و سه‌ بعدی، مناسب برای رایانه‌ها، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، واقعیت مجازی، هولولنز و هر چیز دیگری باشد و برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد فقط به زیبایی و افکت‌های نیمه شفاف محدود نمی‌شود. لازم به ذکر است که اولین اپلیکیشنی که از نوار ابزار معلق استفاده خواهد کرد وان‌نوت خواهد بود.

ویژگی‌های جدید دیگری که به این زبان طراحی اضافه خواهند شد z-depth و سایه‌ها خواهند بود. مایکروسافت در کنفرانس بیلد اعلام کرد که در گذشته طراحی‌ها دو بعدی و ساده بودند و رنگ‌های محدودی را شامل می شدند. در راستای بهبود این اوضاع مایکروسافت روش جدیدی نیز برای انتخاب رنگ در اپلیکیشن‌ها به این زبان طراحی اضافه خواهد کرد.

طراحی فلوئنت

ویژگی جدیدی که به زبان طراحی فلوئنت مزین خواهد شد Transeint UI یا رابط کاربری موقت نام دارد و شامل منو‌های پاپ‌آپ می شود. این منوها به صورت نیمه ‌شفاف نمایش داده خواهند شد و البته شامل پاپ‌آپ‌هایی که باید به صورت دستی بسته شوند نمی‌شود.

طراحی فلوئنت

تغییرات دیگری نیز در قسمت ناوبری اپلیکیشن‌ها اعمال خواهد شد. مایکروسافت نمی‌خواهد تا توسعه‌دهندگان روی دکمه بازگشت به نحوی که در گذشته وجود داشت حساب کنند. در عوض دکمه بازگشت به شکلی که در تصویر مشاهده می‌شود در دسترس خواهد بود.

طراحی فلوئنت

در این میان بزرگ‌ترین تغییر را نادیده گرفتیم. احتمالاً مهم‌ترین تغییری که در زبان طراحی فلوئنت ایجاد خواهد شد اندازه متفاوت نوشته‌ها خواهد بود. زمانی که پلتفرم یونیورسال ویندوز معرفی شد، اپلیکیشن‌ها برای دستگاه‌های لمسی طراحی شدند و به طبع اندازه‌های بزرگتری برای راحتی استفاده و کنترل با دست برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

طراحی فلوئنت

این طراحی برای کاربران ماوس و صفحه کلید چندان جذاب نبود. بنابراین مایکروسافت دو حالت استاندارد و فشرده را به زبان طراحی خود اضافه خواهد کرد و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اپلیکیشن‌ها بسته به نوع دستگاه و ورودی دستگاه بهترین حالت نمایش را خواهد داشت. این تغییر یک مشکل اساسی در اپلیکیشن‌های یونیورسال را رفع خواهد کرد.

طراحی فلوئنت

همانطور که مشاهده می‌کنید، ویژگی‌هایی که امسال به زبان طراحی فلوئنت اضافه می‌شوند بسیار بیشتر از ویژگی‌هایی هستند که در سال گذشته اضافه شدند. اطلاعات تکمیلی و جزئیات این تغییرات به‌زودی در وبسایت بیلد مایکروسافت منتشر خواهند شد. 




منبع : وینفون 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار