کد خبر: ۱۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 10
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت همراه را هفته آینده بهره برداری می کنیم که آغاز برآیند خدمات دولت الکترونیک است.
به گزارش آی تابناک : محمدجواد آذری جهر‌می روز پنجشنبه در جلسه کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در رشت اظهار کرد: از شهریورماه سال 96 تاکنون، بعد از سرمایه گذاری دولت در زمینه انجام زیرساخت‌های اساسی برای توسعه فناوری اطلاعات، شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شد.به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌هایی که امروز در گیلان افتتاح شد، گفت: در همین راستا امروز از حدود 350 میلیارد تومان  پروژه بهره برداری ‌میکنیم که نتیجه آن، پوشش همراه در همه شهرهای گیلان است.
آذری جهر‌میافزود: لازم است با توجه به گردشگرپذیر بودن گیلان، برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده و پوشش جاده ای استان را تقویت کنیم.
وی گفت: تا پایان سال جاری برای توسعه جاده ای و روستایی و تکمیل کاستی‌ها در حوزه ارتباطات، 256 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه گذاری در استان داریم که امروز، عملیات اجرایی آن آغاز ‌میشود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه موبایل، بسیار گران قیمت است، افزود: توسعه شبکه وای فای آپلودینگ، ضروری است زیرا ظرفیت وای فای موجود، پیشرفت خوبی ندارد و تا شهریورماه امسال، ایستگاه‌های همراه اول که برای 50 نقطه استان در نظر گرفته شده، باید سه برابر شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توجه به دولت الکترونیک گفت: استقلال طلبی قوای کشور در کنار عملکرد مستقلی که برخی دستگاه‌های اجرایی دارند، مانع تحقق دولت الکترونیک است و مجلس شورای اسلا‌میباید کمک کند؛ البته لایحه ای در این خصوص ارائه شده است.
وی دولت الکترونیک را زمینه ساز تحول عظیم در حوزه اداری کشور عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای دولت الکترونیک موجب شفافیت، مقابله با فساد، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و بازده اداره‌ها ‌میشود.
به گفته آذری جهرمی، در راستای اجرای طرح دولت الکترونیک، ایران رتبه 100 جهان را دارد و با اجرایی شدن طرح‌های جدید در این حوزه، ‌میتوانیم به رتبه 70 برسیم.
وی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک، یکی از راه‌های چابک سازی کشور است و ما نیز تمام تلاش خود را در این بخش گذاشته ایم.
آذری جهر‌میدر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه گیلان گفت: نیاز به تحول اقتصادی با عنوان اقتصاد دیجیتال داریم، ضمن اینکه بهره‌وری از طریق کسب و کارهای نوپا ایجاد ‌میشود و یکی از محل‌های تحقق این مهم، دانشگاه‌ها هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش، به طرح تکاپو و اهمیت رشد اشتغال در حوزه آی.سی.تی اشاره و اضافه کرد: طرح تکاپو باید تا سه ماه آینده، با اهداف مشخص و ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و شهر هوشمند با شاخص گذاری آغاز شود.
آذری جهر‌میگفت: هوشمندسازی مدارس به این معنا نیست که تبلت و سیستم به دانش آموزان و مدارس بدهیم و لازم است مشارکت بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری مدارس هم در سال جاری در برنامه‌های ما قرار دارد.
راه اندازی و نوسازی سایت جدید نسل دوم، راه اندازی سایت‌های جدید نسل‌های سوم و چهارم، توسعه ظرفیت شبکه انتقال استان به میزان 355G و نیز توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتور شهرهای رشت، لاهیجان و انزلی جمعا به میزان 308G از جمله پروژه‌هایی است که امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
نشست با فعالان حوزه آی.سی.تی، نخبگان، دانشگاهیان، استارت آپ‌ها، شتاب دهنده‌ها، جوانان فعال در رسانه‌های فضای مجازی نیز عصر امروز با حضور آذری جهر‌میدر استانداری گیلان برگزار ‌میشود.





منبع : اقتصاد آنلاین 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار