کد خبر: ۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 09
پلتفرم نسل هشتم اینتل موسوم به "کافی لیک" در اواخر سال 2017 با مدل های پرچمدار و در اوایل سال 2018 با گونه های میان رده راهی بازار شد؛ در این میان یک چیپست موسوم به H310 وجود داشت که ارزان قیمت ترین مادربردهای این پلتفرم را هدایت می کرد. به تازگی باخبر شده ایم که Intel تولید چیپست 14 نانومتری H310 را متوقف خواهد کرد!

به گزارش آی تابناک : تولید این PCH به دلیل افزایش تقاضا برای تراشه های نسل هشتم اینتل است که عرضه مدل های 14 نانومتری را با مشکل کمبود روبرو کرده است. به گزارش DigiTimes اینتل مجبور به خارج ساختن H310 از خط تولید شده و جای آن را به چیپست های مدل بالاتر مانند Z370 داده است. از سوی دیگر، تولید کنندگان مادربرد برای مدل های ارزان قیمت و یا میان رده خود مجبور به جایگزینی چیپست B360 به جای H310 هستند که شاید مقداری افزایش قیمت را به همراه داشته باشد.

ظاهرا اینتل ترجیح داده است تا نیازهای بازار در سطوح بالاتر را پوشش داده و این برای اولین بار در چند سال گذشته است که به دلیل افزایش تقاضای بازار، یک شرکت مجبور به توقف تولید یکی از مدل های خود به منظور جایگزینی می شود. H310 یک ماه پیش راهی بازار شده بود.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار