کد خبر: ۱۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 09
شب گذشته و در جریان برگزاری کنفرانس I/O 2018 گوگل، این کمپانی اعلام کرد نسخه بتا از جدیدترین ورژن سیستم عامل موبایلی خود را در اختیار کاربران و توسعه دهندگان قرار داده است.

به گزارش آی تابناک : این کار در شرایطی صورت می گیرد که کمتر از 5 درصد از تلفن های هوشمند اندرویدی جهان در حال حاضر به نسخه 8 این سیستم عامل بروزرسانی شده اند و به نظر نمی رسد حتی تا زمان عرضه اندروید بعدی (نسخه شماره 9 یا اندروید P) هم این سهم به بیشتر از 15 درصد برسد. با این حال یکی از دلایل کاربران برای انتخاب دستگاه های اندرویدی، امکان بروزرسانی آنها به صورت شخصی و با استفاده از دسترسی به تنظیمات سیستمی گوشی است. اگر گارانتی گوشی شما تمام شده و حتما علاقمند هستید نسخه ای ناپایدار اما جدید از اندروید را پیش از عرضه رسمی روی دستگاهتان امتحان کنید می توانید به سادگی این کار را انجام دهید.

نکته قابل ذکر در این بین آن است که معمولا نسخه های بتا و مخصوص توسعه دهندگان از سیستم عامل های جدید اندروید تنها برای گوشی های ساخته شده توسط گوگل عرضه می شوند و همین ماجرا درباره اندروید P هم صادق است؛ به این معنا که در اصل این ورژن بتا تنها برای پیکسل، پیکسل 2 و نسخه های XL آنها عرضه شده اما امسال برای اولین بار چند مدل دیگر نیز می توانند نسخه های بتا را در اختیار داشته باشند. این گوشی های دیگر عبارت اند از اسنشال فون، اکسپریا XZ2 سونی، شیائومی Mix 2s، نوکیا 7 پلاس، ویوو X21 و اوپو R15 پرو. بسیاری از این گوشی ها هرگز وارد بازار ایران نشده در اختیار کاربران داخلی قرار نگرفته اند. اما اگر جزو دسته ای خوش شانس از کاربران اندروید هستید و یکی از گوشی های پیکسل یا پیکسل 2 را خریداری کرده اید می توانید به وب سایت برنامه بتای اندرویدمراجعه کرده، پس از ثبت نام در آن پیامی برای دریافت بسته بروزرسانی را روی گوشی خود دریافت کنید که دستگاه شما را به اندروید P مجهز می کند. کاربران دیگر گوشی های اشاره شده در فهرست نیز می توانند از طریق لینک های زیر به وب سایت سازنده دستگاه های خود مراجعه کرده و بعد از ثبت نام در آنها، فایل های بروزرسانی را به صورت دستی دریافت کنند.

توجه داشته باشید که در صورت نا آشنا بودن با شرایط انتقال فایل های بروزرسانی به صورت دستی ممکن است به گوشی آسیب وارد کرده، اطلاعات خود را از دست دهید و یا گوشی را به طور کل نابود کنید. پس تنها با آگاهی کامل از شرایط اقدام به بروزرسانی دستگاه خود کنید. برای این کار ممکن است به راهنمای نصب ADB بر روی ویندوز نیاز داشته باشید.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار