کد خبر: ۱۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 03
برمبو ادعا می‌کند که ترمز الکتریکی به‌زودی در خودروها رواج پیدا خواهد کرد. این فناوری، امروزه در خودروهای فرمول یک استفاده می‌شود.

به گزارش آی تابناک : تقریبا هر روز در مورد انقلاب الکتریکی در پیشرانه‌ی خودرو صحبت می‌شود؛ اما یکی از جنبه‌های این فرآیند از تمرکز رسانه‌ها پنهان مانده است. فناوری خودروی الکتریکی چالش‌های جدیدی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند و یکی از این چالش‌ها، ترمزهایی برای نسل جدید خودروهای هیبریدی و تمام برقی است. در مصاحبه اخیر نشریه کار اند درایور با جیووانی کاناوُتو مدیر اجرایی برمبو (Brembo) و دانیل ساندبرگ مدیر عامل این شرکت در منطقه آمریکای شمالی، راه‌ حل‌های احتمالی برای سیستم‌های ترمز در وسایل نقلیه الکتریکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Brembo Electrified Brakes / ترمز الکتریکی برمبو

وقتی از کاناوُتو در مورد آینده ترمزهای الکتریکی پرسیده شد، او جواب داد:

این فناوری در حال توسعه است و خیلی زود به واقعیت خواهد پیوست. سیستم ترمز الکتریکی در دهه آینده به یک روند و تمایل قوی تبدیل می‌شود. سیستم‌های ترمز برقی به ما و دیگر خودروسازان انعطاف‌پذیری زیادی برای تنظیمات می‌دهد. ما در سال‌های گذشته از این فناوری در مسابقات فرمول یک استفاده کرده‌ایم. در خودروهای آینده نیز می‌توان آن‌ها را مناسب با شرایط راننده طراحی کرد و از ویژگی احساس راحت و قوی بودن در عین عملکرد سریع بهره برد. این سیستم‌ها بسیار شبیه مکانیزم‌هایی خواهد بود که در حال حاضر در سیستم تعلیق و فرمان الکتریکی برخی خودروها استفاده می‌شود. 

یکی دیگر از دلایلی که ترمزهای الکتریکی بخش مهمی از دنیای آینده خواهند بود، این است که خودروسازان می‌خواهند نه‌تنها سیستم محرکه خودروهای آینده خود، بلکه هر سیستم واحدی را به انرژی برق تجهیز کنند. کاناوُتو تأیید کرد که اکثر خودروسازان تمایل خود را برای فرآیند الکتریکی کردن تمام بخش‌های خودرو (نه‌تنها سیستم محرکه) اظهار می‌کنند. همچنین باید یادآوری کرد که راه‌اندازی سیستم ترمز الکتریکی نیازی به استفاده از موتور الکتریکی مستقل و حتی استفاده از سیستم باتری قدرتمند ۴۸ ولتی ندارد.

دانیل ساندبرگ نیز در این باره گفت:

... اما چه وقت ما خودروها را با ترمزهای الکتریکی خواهیم دید؟ البته این امر می‌تواند یک روند آهسته باشد؛ مانند مسیری که از ترمزهای کاسه‌ای تا ترمزهای دیسکی کنونی طی شده است. البته هنوز کارهای زیادی در زمینه توسعه ضروری به نظر می‌رسد که از آن جمله می‌توان به کنترل نرم‌افزاری ترمز اشاره کرد؛ زیرا سیستم‌های الکتریکی تمایل به ارائه ویژگی روشن/خاموش دارند. با این حال سیستم ترمز الکتریکی دارای مزایای زیادی نسبت به ترمزهای مکانیکی و هیدرولیکی است. سیگنال‌های الکتریکی سریع‌تر و قابل کنترل‌تر از سیگنال‌های هیدرولیکی هستند و استفاده از چنین سیستم‌هایی می‌تواند به ساده‌سازی معماری خودرو نیز کمک کند. دیگر به پایان استفاده از ترمز هیدرولیکی و دوران سیطره آن‌ بر دنیای خودرو نزدیک شده‌ایم و آن روز نزدیک است.

Brembo Electrified Brakes / ترمز الکتریکی برمبو

استفاده از انرژی الکتریکی در تمامی بخش‌های خودرو ایده جالبی به نظر می‌رسد؛ اما این طرح با موانعی روبه‌رو خواهد بود. در صورتی که سیستم الکتریکی خودرو به هر دلیلی از کار بیفتد، عملا راننده هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و خطرات احتمالی جان سرنشینان را تهدید می‌کند. این موضوع به‎‌ظاهر ساده، بسیار مهم است؛ تا جایی که همین عیب به سیستم فرمان الکتریکی و هیدرولیکی در حالت خاموش بودن خودرو وارد می‌شود. چنین عواملی باعث شده است سیستم فرمان هیدرولیکی به بخش مکانیکی نیز مجهز باشد تا از بروز خطر برای سرنشینان جلوگیری کند. 





منبع : motor1
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار