کد خبر: ۱۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 03
شرکت های بزرگ چینی در زمینه تولید موبایل هم چون هوآوی موفقیت چندانی در عرضه ی دستگاه های خود در آمریکای شماای ندارند و این موضوع تا حدی به نظارت دولت ایالت متحده بر می گردد. به نظر می رسد که هوآوی برنامه دومی را آماده به کار دارد که در صورت محرومیت از گوگل و اندروید ، از آن استفاده خواهد کرد.

به گزارش آی تابناک : طبق گزارشی جدید، هوآوی در حال توسعه ی یک سیستم عامل اختصاصی است که در صورت تشدید اختلافات این شرکت با مقامات آمریکایی آمادگی داشته باشد.
هر دو شرکت چینی هوآوی و ZTE از سوی ایالات متحده آمریکا به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی این کشور معرفی شده اند! گرچه هنوز مدارک جامعی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد. در نتیجه شرکت های چینی برای کار با فروشندگان و اپراتورهای ایالت متحده با مشکل مواجه شده اند … و ممکن است این مشکل را با گوگل نیز پیدا کنند.

در این گزارش آمده، در واقع هوآوی از سال 2012 در حال کار برای توسعه سیستم عامل و چیزی شبیه به نسخه های دسکتاپی و تبلت بوده است. و از آنجا که هنوز فاقد استاندارد های اندروید است، به صورت عمومی انتشار نیافته است. منابع داخلی چین می گویند ر صورتی که تنش های تجاری و امنیتی افزایش یابد، هوآوی احتمالا از برنامه پشتیبان استفاده خواهد کرد.
هوآوی در رابطه با این گزارش بیان داشت :” هیچ برنامه ای برای انتشار سیستم عامل اختصاصی خود در آینده پیش رو ندارد.” او در ادامه افزود :” ما روی تولید محصولات مبتنی بر سیستم عامل اندروید متمرکز هستیم و نگرش نامحدودی را برای سیست عامل تلفن همراه اتخاذ می کنیم.”
در حال حاضر خدمات اصلی گوگل در چین مسدود شده است اما سیستم عامل هوآی ممکن است دسترسی به هر دو این خدمات و برنامه های بسیار اندروید را که در طول سال ها ساخته شده است، از دست بدهد.



منبع : هم رسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار