کد خبر: ۱۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 26
AMD طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، عملکرد مالی بالاتر از پیش‌بینی‌ها داشته که نتیجه‌ی آن کسب سود ۸۱ میلیون دلاری توسط این شرکت است.

به گزارش آی تابناک : ساعاتی پیش AMD گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را منتشر کرد. AMD به واسطه‌ی افزایش فروش پردازنده‌های رایزن موفق شده است سود خالص ۱۱ سنت به ازای هر سنت یا به بیان بهتر، سود خالص ۸۱ میلیون دلاری کسب کند. تحلیل‌گران در پیش‌بینی‌های خود کسب سود خالص ۹ سنت به ازای هر سهم را پیش‌بینی کرده بودند؛ حال آنکه عملکرد خوب مالی AMD باعث شده است سود بیشتری عاید این شرکت شود. همچنین باید به درآمد ۱.۶۵ میلیارد دلاری اِی‌اِم‌دی اشاره کرد.

AMD پیش‌بینی کرده است که طی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ درآمدی ۱.۷۲ میلیارد دلاری داشته باشد. این پیش‌بینی نیز بالاتر از انتظار تحلیل‌گران بازار است.


درآمد بخش تولید محصولات اینترپرایز AMD نیز با کاهش ۱۲ درصدی به ۵۳۲ میلیون دلار رسیده است. این بخش از AMD که وظیفه‌ی تولید تراشه‌های شخصی‌شده نظیر پردازنده‌های مورد استفاده در کنسول‌ها را بر عهده دارد، اولین فصل سال گذشته‌‌ی میلادی نیز شاهد کاهش درآمد بود.در مقایسه با سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، درآمد AMD نزدیک به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین افزایش درآمد مربوط به بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی و رایانشی است که ۹۵ درصد از درآمد کسب‌شده توسط AMD‌ را شامل می‌شود. این بخش از AMD موفق شده است درآمدی ۱.۱۲ میلیارد دلاری کسب کند.

AMD با تولید پردازنده‌های سرور اپیک درصدد گرفتن سهم از بازاری است که اینتل در آن نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کند. AMD از عملکرد نسل اول پردازنده‌های سری اپیک بسیار راضی است و اعلام کرده که پس از عرضه‌ی این محصول به بازار، مشتریان بسیار خوبی به دست آورده است. این شرکت امیدوار است با عرضه‌ی نسل دوم تراشه‌های اپیک حضور خود در بازار تراشه‌های سرور را بیش از پیش پررنگ‌ کند. انتظار می‌رود نسل دوم پردازنده‌های سری اپیک از سال آینده میلادی راهی بازار شود.

فروش پردازنده‌ی گرافیکی برای استفاده در حوزه‌ی معدن‌کاوی و بلاک‌چین ۱۰ درصد از درآمد AMD را به خود اختصاص داده است. AMD پیش‌بینی کرده که در سه‌ماهه‌ی دوم شاهد کاهش فروش درآمد حوزه‌ی ارزهای دیجیتال باشد. طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، AMD بخشی از سهم انویدیا را در این حوزه به خود اختصاص داد.




منبع : CNBC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار