کد خبر: ۱۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 26
اگر از طرفداران سری تویوتاهای راو ۴ باشید به احتمال زیاد به‌خاطر دارید که از معرفی سری کاملاً جدید تویوتا راو ۴ حدود ۶ سال می‌گذرد و از آن زمان تاکنون هرسال شاهد بهینه‌سازی‌های مختلفی در این خودروی تراز اول هستیم.

به گزارش آی تابناک : مدل ۲۰۱۹ تویوتا راو ۴ نیز توانست در نمایشگاه‌های جهانی خودورو بدرخشد و بهینه‌سازی‌های مختلفی را در این خودرو شاهد هستیم. به همین منظور در ادامه قصد داریم به ۹ چیزی اشاره کنیم که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید

تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ شباهت زیادی به تویوتا کمری پیدا کرده است.

تویوتا از پلتفرم TNGA در خودروهای مختلف خود استفاده کرده و از قرار معلوم این پلتفرم که در کمری نیز شاهد آن هستیم در تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ نیز به‌خدمت گرفته شده است. در نتیجه به‌لحاظ فنی تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ شباهت‌های بیشتری به تویوتا کمری دارد. در این زمینه می‌توان به موتور ۲.۵ لیتری و هشت دنده اتوماتیک اشاره کرد. بهینه‌سازی سوخت خودرو نیز یکی دیگر از مواردی است که در مدل‌های جدید هر دو خودرو شاهد هستیم.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


تویوتا راو ۴ کارآمدتر شده است

این خودرو هنوز مورد بررسی سازمان حفاظت از محیط‌زیست آمریکا قرار نگرفته است اما بررسی‌های اولیه از این حکایت دارد که راندمان کلی تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ ارتقا پیدا کرده است. در این زمینه برای مثال می‌توان به موتور جدید این خودرو اشاره کرد که گفته می‌شود چیزی بین ۶ تا ۸ درصد بهره‌وری بهتری دارد. حضور هشت دنده اتوماتیک به جای گیربکس ۶ دنده نیز باعث افزایش ۱۰ درصدی در قسمت انتقال نیروی تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ شده است. در کنار تمامی این موارد بهینه‌سازی‌هایی در طراحی آیرودینامیک خودرو و کاهش وزن آن را شاهد هستیم که باز هم مصرف و کارآیی راو ۴ مدل ۲۰۱۹ را بهتر کرده است.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


ضریب درگ خودرو کاهش پیدا کرده

چیزی حدود ۳ تا ۴ درصد ضریب پَسار که ضریب درَگ خودرو نیز گفته می‌شود در تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ کمتر شده است، این میزان بسته به نوع مدل این خودرو است و رسیدن به چنین مقداری به حضور یک سینی بزرگ در زیر خودرو میسر شده است. چنین فرآیندی گردش جریان هوا را در زیر خودرو راحت‌تر می‌کند و از طرف دیگر باعث ارتقا میزان دید راننده به مقدار حدود ۱.۵ سانتی‌متر شده است.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ رژیم‌ گرفته است

تویوتا جدیدترین مدل راو ۴ را چیزی حدود ۴ تا ۵ درصد نسبت به مدلی که فعلاً در بازار موجود است سبک‌تر عرضه کرده که البته این کاهش وزن نسبت به مدل‌های مختلف این خودور متفاوت خواهد بود. بهینه‌سازی‌هایی در طراحی، استفاده از آلومینیوم در قسمت‌های کاپوت، سپر و درها را می‌توان از دلایل کاهش وزن تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ دانست.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


دید راننده بهتر شده است

این‌‌گونه که پیداست تیم طراحی راو ۴ مدل ۲۰۱۹ نظر ویژه‌ای به ارتقا دید راننده این خودرو داشته است. چنین رویکردی بدون شک امنیت بیشتر راننده و سرنشینان این خودرو را به‌دنبال دارد. به همین منظور در این خودرو برای اولین بار شاهد نصب آینه عقب دیجیتال توسط تویوتا هستیم، در کنار این مورد تغییرات فیزیکی دیگری نیز در راو ۴ مدل ۲۰۱۹ اعمال شده است تا در مجموع بتوان گفت این شاسی‌بلند جدید تویوتا دید بسیار خوبی را در اختیار راننده در تمامی قسمت‌ها قرار می‌دهد.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


فضای صندوق عقب فدای سیستم‌ هیبریدی نشده است

جالب است بدانید راو ۴ در مدل هیبریدی نیز به‌فروش می‌رسد، جالب‌تر اینکه سیستم‌ هیبریدی به‌خدمت گرفته شده در این خودرو شباهت زیادی به چیزی دارد که در کمری‌های هیبریدی تویوتا شاهد آن هستیم. البته سیستم هیبریدی حاضر در راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بهینه‌سازی‌هایی را نیز شاهد بوده است که در این زمینه می‌توان به جمع‌وجورتر بودن این سازوکار اشاره کرد. چنین کاری باعث شده تا فضای صندوق عقب در مدل هیبریدی راو ۴ و مدل غیر هیبریدی این خودرو یکسان باشد.

تعبیه کردن باتری در زیر صندلی‌ها نیز به حفظ مقدار فضای لازم در قسمت صندوق عقب راو ۴ مدل ۲۰۱۹ هیبریدی کمک کرده است. البته به این نکته نیز باید اعتراف کرد که فضای صندلی‌های عقب به میزان کمی در مدل هیبریدی این خودرو کمتر شده است اما در بیشتر مواقع سرنشینان فضای لازم در قسمت صندوق عقب را به فضای صندلی‌های ردیف عقب ترجیح می‌دهند.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


اعمال بهینه‌سازی‌هایی برای دید بهتر

دید راننده در تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید بهتر شده است، در مدل‌های فعلی راو ۴ آینده‌ بغل‌ها جلوی دید راننده را می‌گیرد اما در مدل ۲۰۱۹ شاهد تغییر مکان آینه‌های بغل هستیم تا راننده دید بازتری در کناره‌ها داشته باشد. در قسمت پنجره جلو این خودرو نیز طراحی جدیدی را به جهت افزایش دید راننده شاهد هستیم.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


سیستم انتقال نیرو به تمام چرخ‌ها در مدل هیبریدی قوی‌تر شده است

در مدل هیبریدی تویوتا راو ۴ شاهد حضور یک پیشرانه الکتریکی هستیم که نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، این سازوکار نسبت به چیزی که در مدل‌های فعلی راو ۴ هیبریدی به خدمت گرفته شده حدود به میزان چشمگیر ۵۰ درصد قوی‌تر است. مهندسین تویوتا نیز این ارتقا را به فال نیک گرفته‌اند و در نتیجه نسخه هیبریدی تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ قدرت بیشتری را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، چنین ارتقایی باعث شده تا این خودرو کنترل راحت‌تری در پیچ‌‌ها داشته باشد.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید


رانندگی با راو ۴ مدل ۲۰۱۹ لذت‌ بیشتری دارد

استفاده از پلتفرم TNGA در این خودرو باعث شده تا پهنای بیشتری را در این خودرو شاهد باشیم، در نتیجه راننده در حین رانندگی ثبات بیشتری بر روی جاده با این خودرو احساس می‌‌کند. مرکز ثقل این خودرو نیز نسبت به مدل‌های فعلی راو ۴ کاهش پیدا کرده و در نتیجه این خودرو هندلینگ بهتری دارد.

۹ چیزی که باید از تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید

همان‌گونه که وعده داده بودیم برای شما از ۹ ویژگی جدیدی گفتیم که باید در مورد تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ بدانید، پیشنهاد می‌کنیم اگر ویژگی‌های دیگری از این خودروی تراز اول می‌دانید، این موارد را در قسمت نظرات با ما وسایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع : برترین ها 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار