کد خبر: ۱۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 25
کم کم با پشرفته شدن علم و تکنولوژی، دیگر نیازی به تعلیم جاسوس‌های کاربلد نخواهد بود. سازمان سیا نیز به این مسئله پی برده و در یک کنفراس اعلام نموده چند سالی است که تلاش می‌کند با گذر از جاسوسی سنتی به جاسوسی هوش مصنوعی برسد تا بتواند از کشورش در برابر ماشین‌ها و تکنولوژی‌های بیگانه محافظت کند چرا که اکنون مقابله با نفوذ هوش مصنوعی و توسعه‌ی ابزار‌هایی برای غلبه بر آن اهمیت زیادی دارد.
به گزارش آی تابناک : کم کم با پشرفته شدن علم و تکنولوژی، دیگر نیازی به تعلیم جاسوس‌های کاربلد نخواهد بود. سازمان سیا نیز به این مسئله پی برده و در یک کنفراس اعلام نموده چند سالی است که تلاش می‌کند با گذر از جاسوسی سنتی به جاسوسی هوش مصنوعی برسد تا بتواند از کشورش در برابر ماشین‌ها و تکنولوژی‌های بیگانه محافظت کند چرا که اکنون مقابله با نفوذ هوش مصنوعی و توسعه‌ی ابزار‌هایی برای غلبه بر آن اهمیت زیادی دارد.

به گفته‌ی مسئولان این سازمان جاسوسی، سالهاست که دیگر کشور‌ها توانسته‌اند تا با تکیه بر دانش هوش مصنوعی، ماموران مخفی دشمنانشان را شناسایی کرده و تحت نظرشان بگذارند. او توضیح داد که در عصر دیجیتال دیگر نمی‌توان جاسوس‌هایی با چندین هویت مختلف به وجود آورد چرا که رد دیجیتال و فعالیت در فضای مجازی دست ارگان‌ها را بسته و به طور کلی در دنیای مدرن، محلی مناسب برای مخفی کردن جاسوس‌ها ندارد.

سازمان سیا، سی سال است که در حال فراهم کردن گذر از جاسوسی ستنی به جاسوسی هوش مصنوعی است. این ارگان طی این مدت سعی کرده وابستگی خود را به نیروی انسانی کم کرده و هوش مصنوعی مناسبی در این زمینه طراحی کند تا تمام کاستی ‌ها موجود را از بین ببرد. بدین ترتیب  ممکن است در آینده‌ای نزدیک حتی شاهد عصری باشیم که جاسوس‌ های سیا جای خود را به هوش مصنوعی دهند؟

سال ۱۹۸۴ یک یادداشت طبقه بندی شده از طرف سرپرست بخش هوش مصنوعی سیا خطاب به رئیس این سازمان نوشته شد و طی آن از وی خواسته شد تا پشتیبانی نظری و حرفه‌ای از هوش مصنوعی را بیشتر کرده و یک فضای ایمن و منبع باز ایجاد کنند تا آژانس‌های دولت‌های متحد بتوانند از آن استفاده کنند.

مشکل امروز جاسوس‌ها این است که آنها نمی‌توانند هویت خود را مخفی کنند چرا که اکنون راهکار جعل اسناد یا استفاده از نام‌های مختلف کارساز نیست و ابزارهای هوش مصنوعی قادرند در یک ویدیو‌ی نظارتی صورت یک فرد به خصوص از جاسوس‌ های سیا را شناسایی کرده و با لیست مظنونین تطبیق دهند.

به گفته‌ی سیا اکنون ۳۰ کشور، از چنین ابزاری بهره می‌برند و توسعه‌ی ابزار‌های ضداطلاعاتی در زمینه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند برگ برنده‌ای سرنوشت‌سازی در اختیار سازمان سیا قرار دهد.




منبع : آی سی تی نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار