کد خبر: ۱۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 24
قائم مقام واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر سیاست های این دانشگاه در حمایت از انجمن‌های علمی، ادبی و هنری دانشجویی، از ایجاد فضایی با عنوان 'مجموعه فناوری و نوآوری ویژه دانشجویان واحد علوم و تحقیقات' خبر داد.
به گزارش آی تابناک : دکتر قاسم عموعابدینی در اولین گردهمایی انجمن‌های علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: واحد علوم و تحقیقات از استارتاپ‌های دانشجویی حمایت می‌کند.
وی با اشاره به نقش کانون‌های دانشجویی و هسته‌های علمی در هدایت دانشجو در مسیر علم و فناوری، اظهار کرد: فضای دانشگاه در سایه حضور و فعالیت‌های گروهی و ارزش‌آفرین دانشجویان در حوزه علمی و فناوری، ارزشمندتر می‌شود.
عموعابدینی با بیان اینکه انجمن‌های علمی می‌توانند در تربیت مدیران پژوهش و علم و ایجاد هسته‌های علمی، نقش بسزایی داشته باشند، خطالب به فعالان این انجمن‌ها گفت: به صورت عملیاتی در انجمن‌ها فعالیت کنید و برنامه‌های نوآورانه و کاربردی ارائه دهید.
قائم مقام واحد علوم و تحقیقات افزود: این واحد می‌تواند با برنامه‌ ریزی درست با پارک‌های علم و فناوری دنیا برابری کند؛ باید تلاش کنیم زیست ‌بوم واحد علوم و تحقیقات را مانند زیست‌ بوم یک شهر علم کنیم.
وی از اختصاص فضایی برای فعالیت انجمن‌های علمی در سایت واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: منظور از فضای فعالیت، اختصاص دفترهای جداگانه نیست بلکه درصدد هستیم سالنی را برای فعالیت انجمن‌های علمی تخصیص دهیم.

** اعطای جایزه شیخ بهایی به انجمن‌ها، باشگاه پژوهشگران و اساتید
معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم از برگزاری برنامه جایزه بزرگ شیخ بهایی در سال 1398 خبر داد و گفت: در این رویداد به ایده‌های برتر، طرح‌های نوآورانه و ایده‌هایی که به تجاری‌سازی بیانجامد، جایزه اعطا می‌شود.
دکتر فاطمه عزیزآبادی فراهانی افزود: این رویداد در سه سطح فعالیت‌های دانشجویی در قالب انجمن‌های علمی، ادبی و هنری، فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و فعالیت‌هایی که با اتکا به توان علمی و تحقیقاتی اعضای هیات علمی انجام می‌شود، برگزار خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات با اعلام اینکه در رویداد جایزه بزرگ شیخ بهایی از ایده‌ها، طرح‌ها و فناوری‌های جدید محصولات دانش‌بنیان خارج از دانشگاه نیز استقبال می‌شود، تاکید کرد: استقبال از ایده‌های خارج از دانشگاه در بخش پذیرش، داوری و اهدای جوایز باعث می‌شود رقابت‌های علمی با حداکثر ظرفیت خود محقق شود.
وی یکی از زمینه‌های گسترش نشاط علمی در محیط دانشگاهی را شناسایی، توانمند‌سازی و معرفی ظرفیت‌های دانشجویی در قالب فعالیت‌های علمی و تخصصی دانست و گفت: برنامه معاونت پژوهشی و فناوری واحد علوم و تحقیقات برای تقویت فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در این راستا است.
عزیزآبادی فراهانی بر تجهیز و حمایت از انجمن‌های علمی تاکید کرد و ادامه داد: بر پیشروبودن انجمن‌های علمی در زمینه فعالیت‌های علمی و تخصصی باور داریم و این انجمن‌ها را پیوند‌دهنده جامعه و دانشگاه می‌دانیم.





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار