کد خبر: ۱۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 23
گوشی همراه iPhone 5S سال 2013 معرفی شد و تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که برخلاف انتظار عمومی این گوشی می‌تواند به iOS 12 هم ارتقا یابد.

به گزارش آی تابناک : گوشی iPhone 5S اواخر سال 2013 رسما معرفی شد. تاچ آیدی، دوربین بهبود یافته و پردازنده 64 بیتی که درواقع اولین پردازنده اینچنینی برای آیفون بود، برخی از ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رفت. از آنجا که iOS 11 دیگر از 32 بیتی‌ها پشتیبانی نمی‌کرد، مدل قبلی یا همان iPhone 5 دیگر قادر نبود به iOS 11 ارتقا یابد. بسیاری از کاربران معتقد بودند که اپل با انتشار iOS 12 از امسال دیگر iPhone 5S را هم پشتیبانی نخواهد کرد اما خبر تازه اینکه این موضوع صحت ندارد.

وبلاگ فرانسوی MacGeneration که درزمینه فناوری فعالیت می‌کند، اخیرا توانسته است به لاگ‌های آزمایشی WebKit اپل که یک گوشی iPhone 5Sرا با iOS 12 نشان می‌دهد دست یابد. البته این خبر هنوز هم نمی‌تواند مدرک قطعی برای این موضوع باشد اما از طرفی حالا که اپل به فکر آزمایش iOS 12 برای iPhone 5S افتاده است، چراکه نه؟ نکته جالب توجه دیگر آنکه به iOS 12 اشاره شده است و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که در WWDC 2018 که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، به جای معرفی یک نسخه بهبود یافته از iOS 11 شاهد معرفی و انتشار iOS 12 باشیم. البته انتظار می‌رود که درiOS 12 به جای معرفی ویژگی‌های تازه بیشتر شاهد بهبود عملکرد سیستم باشیم. در این لاگ‌های تغییرات همچنین به macOS 10.14 هم اشاره شده است.

ممکن است که iPhone 5S بتواند به iOS 12 ارتقا یابد اما احتمالا  قادر نخواهد بود از همه ویژگی‌های تازه آن پشتیبانی کند. برای مثال، پس از انتشارiOS 11 و ارتقای iPhone 5S به این نسخه شاهد بودیم که گوشی مذکور نتوانست از ویژگی‌های ARKit، Raise to Wake و پشتیبانی از Apple Watch Series 3 LTE بهره ببرد. همچنین بهتر است به موضوع عملکرد گوشی هم در صورت به روزرسانی به نسخه iOS 12 اهمیت دهیم. برخی دستگاه‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند خودشان را با نسخه‌های تازه نرم افزاری هماهنگ کنند و همین موضوع می‌تواند به کاهش سرعت عملکرد یا خراب شدن باتری منجر شود. البته گفته می‌شود که پایداری سیستم یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی iOS 12 است و به همین خاطر امیدواریم شاهد بروز چنین مشکلاتی در iPhone 5S نباشیم.

 




منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار