کد خبر: ۱۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 21
طرح 'نانو رنگ های تصفیه کننده هوا و خودترمیم شونده' آیدین نصرتی، مخترع جوان ایرانی، با هدف کاهش واردات و افزایش صادرات در پردیس دانشگاه تهران منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس رونمایی شد.
به گزارش آی تابناک : آیدین نصرتی روز شنبه در آیین رونمایی از اختراع خود با بیان اینکه واردات بی رویه کالاهای خارجی مانع از رونق تولیدات ایرانی است، گفت: عدم وابستگی به محصولات مشابه خارجی، کاهش واردات و افزایش صادرات از اهداف مهم این اختراع است.
وی اظهار کرد: مواد مشابهی که از چین، هند و آلمان وارد کشور می شود، علاوه بر هزینه بالا با شرایط جوی ایران نیز سازگار نیست، اما اختراع من علاوه بر کاهش هزینه ها متناسب با شرایط اقلیمی کشور، تولید می شود.
نصرتی افزود: این محصول می تواند بعد از آسیب ظرف مدت 24 ساعت خود را ترمیم کند و با جذب ذرات جیوه و سرب، آلودگی هوا را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی ادامه داد: محصول اختراعی به آلمان ارسال شده است تا با طی مراحل آزمایش، استانداردهای جهانی را نیز دریافت کند و منطقه آزاد ارس را به قطب صادرات این محصول نانو تبدیل کنیم.
نصرتی، وجود مواد اولیه لازم برای تولید این محصول در داخل کشور را یک مزیت عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود معادن سیلیس در کشور به راحتی می توانیم مواد اولیه محصول اختراعی نانو را تهیه و به عنوان یک تولید ایرانی به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه کنیم.
وی ادامه داد: در تولید این محصول به هیچ وجه از مواد اولیه خارجی استفاده نمی شود و یک محصول کامل ایرانی به حساب می آید.
وی با انتقاد از ورود محصولات مشابه خارجی با قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر از طریق گمرکات کشورمان، ابراز امیدواری کرد با حمایت از محصولات باکیفیت ایرانی و اختراعات جوانان کشور که قابلیت رقابت با نمونه های جهانی را دارند، به طور واقعی از تولید ایرانی حمایت شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این آیین گفت: حمایت از علوم و تحقیقات مرتبط با پتانسیل های ارس یکی از اهداف مهم سازمان در راستای حمایت و بهره گیری از علوم و تحقیقات مرتبط با پتانسل های ارس برای توسعه و رونق فعالیت های کیفی این منطقه است.
محسن نریمان با تاکید بر اینکه ارس باید در زمینه علوم زیست محیطی به قطب علمی ایران تبدیل شود، افزود: با توجه به اقلیم منحصر به فرد، جنگل های ارسباران، آثار و بناهای تاریخی، رود خروشان ارس و تلاش برای رشد صنعت گردشگری، می توان از علوم مرتبط به بهترین شکل ممکن بهره برد.
نریمان ادامه داد: در همین راستا، آموزش، تحقیقات علمی و هر نوع اختراع با قابلیت تجاری سازی، مورد توجه و حمایت جدی سازمان منطقه آزاد ارس قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه پردیس های دانشگاهی ارس می توانند نقش مهمی در زمینه رشد علمی منطقه آزاد ارس داشته باشند، گفت: پردیس ارس دانشگاه تهران جایگاه ویژه درمجامع علمی دارد و تلاش می کنیم با بهره گیری از این ظرفیت، ارس را به جایگاه رفیع علمی و تحقیقاتی برسانیم.
منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس به مرکزیت شهر جلفا در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد. 





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار