تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 21
بسیاری از ما از یکی دو سال پیش با عبارت ماه سبز آشنا هستیم، این عبارت در حقیقت یک شوخی اینترنتی بوده است که مدعی شده بود که ماه در روز خاصی از سال قرار است سبزرنگ باشد و حال از این شوخی برای ترویج فرهنگ مصرف مواد مخدر استفاده می‌شود.
به گزارش آی تابناک : مواد مخدر بدون شک یکی از بالای بسیار خطرناک برای انسان‌های مدرن است که بسیاری از جوامع در ریشه‌کن کردن ان ناموفق بوده‌اند. در سوی دیگر می‌توان گفت که نقش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در افزایش روند مبارزه با مواد مخدر به همان اندازه‌ای برجسته بوده است که در ترویج آن مؤثر بوده است.

دو سال پیش بود که برای نخستین بار خبر از سبزرنگ شدن ماه در میان مردم پیچید. این خبر اعلام کرده بود که در روز 20 ماه چهارم میلادی شاهد سبز شدن ماه خواهیم بود و بسیاری از افراد شروع به انتشار این خبر کردند. البته به‌صورت بدیهی چنین چیزی نه پایه و ریشه علمی داشته و نه اینکه جایگاهی در مباحث عقلانی داشت.

در حقیقت این موضوع به‌عنوان یک شوخی اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک مطرح شد ولی پس از مدتی به نمادی از رفتار فسادگرای انسان‌ها بدل گشت. امروزه بسیاری از افراد موافق با مصرف مواد مخدر، این روز را به‌عنوان نمادی برای مصرف مواد مخدر در نظر گرفته و آن را روز جهانی ماری‌جوانا نام‌گذاری کرده‌اند. البته این نام‌گذاری از سوی هیچ مرکزی تائید نشده و هیچ کشوری از آن حمایت نکرده است.

جالب است که این شوخی پیش از تبدیل‌شدن به این ترفند نامناسب، یک پدیده محبوب بود و حتی ناسا نیز در ویدیویی ماه را در زیر تلسکوپ به رنگ سبز نشان داده بود. شایان‌ذکر است که طبق این شایعه و شوخی اینترنتی، هر 420 سال یک‌بار در روز 20 ماه 4 میلادی شاهد سبز شدن ماه هستیم. بااین‌حال وقتی‌که می‌خواهید یک شوخی را شروع کنید، به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد در جهان آماده سوءاستفاده از آن هستند و شاید سازنده این شوخی اگر عاقبت آن را می‌دانست، هیچ‌گاه این موضوع را آغاز نمی‌کرد.




منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار