کد خبر: ۱۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 20
مهرماه ۹۶ بود که طرح ملی «احراز اصالت تلفن همراه» موسوم به رجیستری با برگزاری نشست‌های متعدد وارد فاز اجرا شد.
به گزارش آی تابناک : از دلایل اصلی اجرای این طرح حفظ سلامت کابران گوشی همراه است. از آنجا که گمرک کالاهای وارداتی را مورد آزمایش قرار نمی‌دهد این خطر وجود دارد که برخی گوشی‌هایی که وارد کشور می‌شوند استانداردهای لازم را نداشته و سلامت کاربران را تهدید کنند. از این رو مسئولین طی نشست‌هایی که برگزار شد تصمیم گرفتند طرحی را با عنوان احراز اصالت تلفن همراه یا همان رجیستری را اجرا کنند. طبق این طرح دیگر هیچ گوشی غیرمجازی وارد بازار نمی‌شود.

با اجرای این طرح شناسه تمام تلفن‌های همراهی که مورد استفاده کاربران قرار می‌‌گیرد ثبت می‌شود. دولت برای اجرای این طرح مهلتی را تعیین و از مردم خواست تا ظرف مدت مشخص اقدام به رجیستری گوشی همراه خود کنند.

حمیدرضا دهقانی نیا مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در گفتگو با شبکه خبر درباره آخرین مهلت طرح رجیستری توضیحاتی را عنوان کرد.

دهقانی نیا اظهار کرد: تمام برندهای تلفن‌های همراه تا فردا مشمول طرح رجیستری خواهند بود و کاربران تنها تا ساعت ۲۴ فردا فرصت دارند تا شناسه گوشی‌های خود را در این طرح ثبت نمایند. برای این کار افراد باید با هر سیم کارتی که به نام خود کاربر است یک ارتباط موفق برقرار کنند، منظور از ارتباط موفق تماسی است که طی آن مکالمه‌ای صورت گرفته باشد.

آن دسته از افرادی که نسبت به دو سیمکارته بودن گوشی‌های خود اطمینان ندارند می‌توانند با شماره گیری کد #۰۶#* نسبت به تعداد IMEI مطلع شوند. برای گوشی‌هایی که دارای دو خشاب سیمکارت باشند، دو IMEI نمایش داده می‌شود که هر دو سیم کارت که به نام صاحب گوشی است باید امتحان شود یعنی با هرکدام باید به طور مجزا یک تماس موفق برقرار شود تا خشاب سیم کارت از دسترس خارج نشود، حتی برای سایر وسایل ارتباطی از قبیل تبلت که قابلیت تماس دارند نیز باید این کار صورت گیرد.

دهقانی در ادامه گفت: از زمان آغاز طرح رجیستری ۲۱۰۷۶۷ گوشی که بیشترین آن اپل و بعد نوکیا بوده، مسدود شده‌ و از شبکه‌ی اپراتوری سرویس دریافت نمی‌کنند. از این پس هر کاربر ایرانی که قصد خرید گوشی هوشمند دارد، پس از انتخاب گوشی مورد نظر، کد #۷۷۷۷* را شماره گیری کرده و شماره سریال ۱۵ رقمی IMEI 1 را که بر روی جعبه حک شده است، وارد کند.

پیامی که در پاسخ کد ۱۵ رقمی IMEI 1 برای کاربر ارسال می‌شود فقط باید کلمه ” همتا ” در سربرگ آن ذکر شده باشد. خریدار هیچ پولی نباید بابت طرح رجیستری پرداخت کند و در صورت درخواست مبلغ بیشتر توسط فروشنده، محل خرید را ترک کند.





منبع : نودفناوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار