کد خبر: ۱۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 20
اینتل دلیل اصلی توقف پروژه را عدم جذب سرمایه لازم برای پیشبرد برنامه‌های تحقیقی اعلام کرد. عینک اینتل که نمونه اختصاصی و توسعه نیافته آن با نام Vaunt رونمایی شده بود طبق اعلام رسمی این شرکت، بی سرانجام مختومه اعلام شد.

به گزارش آی تابناک : اینتل پروژه عینک هوشمند خود را که چند ماه پیش راه‌اندازی کرده بود در نهایت بدون نتیجه دلخواه متوقف کرد. این کمپانی که به ساخت پردازنده‌های کامپیوتری مشهور است در سال‌های اخیر تلاش فراوانی کرده است تا عرصه‌های جدید را نیز مورد توجه قرار دهد. در همین راستا اینتل تلاش کرده بود که پا به میدان تولید گجت‌های پوشیدنی بگذارد.

اینتل دلیل اصلی توقف پروژه را عدم جذب سرمایه لازم برای پیشبرد برنامه‌های تحقیقی اعلام کرد. عینک اینتل که نمونه اختصاصی و توسعه نیافته آن با نام Vaunt رونمایی شده بود طبق اعلام رسمی این شرکت، بی سرانجام مختومه اعلام شد.

ظاهر عینک اینتل با نمونه‌های دیگر تفاوتی عمده داشت. بنابرظاهر این محصول نمی‌توان به قابلیت‌های آن پی برد. یعنی در نگاه اول با عینکی کاملا عادی روبرو هستیم. البته همین موضوع موجب شد که برای گسترش این گجت اینتل نیاز به سرمایه کلانی داشته باشد، سرمایه‌ای که در نهایت از تامین آن ناتوان ماند.

آینده گجت‌های پوشیدنی

گجت‌های پوشیدنی در سال‌های اخیر مورد توجه سازندگان گجت‌های الکترونیکی قرار گرفته است. اما یکی از نقاط عطف در این راستا را می‌توان رونمایی از عینک هوشمند گوگل خواند. هرچند این عینک نیز یه سرنوشت دیگر عینک‌های هوشمند مشهور دچار شد. یعنی نیاز به سرمایه‌های کلان و مشکلات قانونی بر سر راه توسعه این محصول سازندگان را مجاب کرد که از تولید آن صرف‌نظر کنند.

عینک گوگل با مشکل قانونی روبرو شده بود که بر اساس آن حریم خصوصی افراد را با چالش روبرو می‌کرد. در واقع افراد هنگام عکس‌برداری از دیگران نشانه‌ای از حالت عکس بروز نمی‌دهند که همین موضوع دردسرهایی را برای سازنده ایجاد کرده بود.

همزمان با تلاش‌های گوگل برای ساخت عینک‌های هوشمند، کمپانی‌های دیگر از جمله آمازون، اینتل، سامسونگ و دیگر کمپانی‌ها نیز به تولید گجت‌های پوشیدنی علاقه‌مند شدند.

درسی که اینتل از شکست گوگل گرفت

عینک اینتل درسی از تولید گوگل گرفت و بخش دوربین خود را با اصلاحات فراوانی معرفی کرده بود. در واقع امکان عکسبرداری بدون اطلاع از دیگران در این نمونه وجود نداشت و تنها در صورت نگاه کردن به نقطه‌ای امکانات دوربین فعال می‌شود. این موضوع موجب شده بود تا مشکلات حقوقی پیرامون برخی گجت‌های پوشیدنی به صورت موقت برطرف شود.
هرچند توقف پروژه اینتل در حال حاضر چالش‌های زیادی را برای آینده این گجت‌ها ایجاد خواهد کرد.




منبع : تجارت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار