تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 17
کميل اکبرنژاد عضو کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران
به گزارش آی تابناک : در روزهاي اخير بسیاری از مسوولان کشور و همین‌طور رسانه‌ها بر لزوم استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی داخلی تاکید کردند اما عملکرد مردم در مواجهه با شبکه‌های داخلی نشان‌دهنده نوعی بی‌اعتمادی عمومی به این شبکه‌ها است و درواقع عامل اصلی در به نتیجه نرسیدن ایجاد شبکه اجتماعی بومی نيز همين مساله است.
البته این تجربه در سایر کشورها نیز وجود دارد، به عنوان مثال میزان فراوانی «تلگرام » در روسیه در مقایسه با سایر پیام‌رسان‌ها بسیار کمتر است و تنها در کشور چین پیام‌رسان «وی‌چت» با توجه به سیاست‌های فیلترینگ این کشور توانسته توسعه پیدا کند.
  کاربران ایرانی می‌بایست توجه داشته باشند که هیچ نرم‌افزار و ابزار مشابهی در ابتدای توسعه و گسترش آن بدون اشکال نیست، معمولا این مدل ابزار با توجه به نیاز جامعه و بررسی‌هاي مختلف کارشناسان در طول زمان توسعه پیدا کرده و مشکلات مربوط به آن رفع مي‌شوند؛ از طرفی ابزارهای مشابه که در گذشته استفاده شده‌اند هم با مشکلات فني و امنیتی زیادی مواجه بودند اما در گذر زمان با بررسی کارشناسان و گزارش کاربران اين مشکلات رفع شده و نسخه‌هاي اوليه توسعه پیدا کرده‌اند.
  نکته‌ای که نباید از آن غافل شد اما آن است که عدم سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی در حوزه پيام‌رسان‌هاي موبايلي، به علت استقبال نکردن کاربران و بی‌اعتمادی آنها به حفظ حریم شخصي و در نتیجه استفاده دولت از رسانه‌های دولتی به عنوان تریبون تبلیغاتی نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی بیشتر مردم نخواهد داشت. به نظرمی‌رسد ایجاد انگیزش‌های بهتر و همچنین قابلیت‌های دسترس‌پذیری بهتر راهکار مناسب‌تری برای برون‌رفت از وضعیت فعلی محسوب می‌شود.
در انتها باید یادآور شوم که قطعا با نگاه درست مدیران پیام‌رسان‌های داخلی و ایجاد ظرفیت بهتر، کسب‌و‌کارهای فعال در تلگرام می‌توانند در پیام‌رسان‌های داخلي فعاليت کنند. همچنين بر اساس اعلام شوراي‌عالي فضاي مجازي تسهیلات بانکی قرار است به پیام‌رسان‌های داخلی پرداخت شود که اين سبک اقدامات نيز مي‌توانند راهگشا باشند.




منبع : عصر ارتباط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار