تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 17
نخستین کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی با محوریت ترک اعتیاد به فضای مجازی در تهران راه اندازی شد.
به گزارش آی تابناک : در این زمینه احمد قیومی معاون طرح و برنامه فضای مجازی سازمان سراج با اشاره به نقش و تاثیر انکار ناپذیر اینترنت و فضای مجازی گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، مهار و مدیریت آن امکان پذیر نیست، در این فضا انبوه اطلاعات در دسترس کاربران قرار دارد و این کاربر است که باید باتوجه به نیاز، خود را با اینترنت و فضای مجازی تنظیم کند.
وی با بیان اینکه گاهی استفاده بی رویه تبعات و آسیب‌های زیادی را در پی دارد و اگر کنترل نشود قطعا نتیجه سوئی خواهد داشت، امنیت را یکی از فاکتورهای مهم استفاده از این امکان معرفی کرد و گفت: این فضا به‌ویژه برای کودکان باید امن شود.

معاون سازمان فضای مجازی سراج خاطرنشان کرد: اینکه کاربران خردسال در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی آزادی کامل داشته باشند، می‌تواند تهدید آمیز و خطرناک باشد چرا که مشخص نیست ذهن کودک با چه اطلاعاتی تغذیه می‌شود و ممکن است افسارگسیختگی این چنینی آسیب‌های جدی را با خود به همراه خواهد داشت.

قیومی ادامه داد: محدود کردن کودکان از فضای مجازی راهکار مناسبی نیست در واقع نمی‌توان کودک و نوجوان امروزی را از نیاز عصر و دوره‌اش منع و محروم داشت. بلکه باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب این موضوع را مدیریت کرد. باید کاربران سواد لازم را در استفاده از این فضا داشته باشند.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که در رابطه با اعتیاد به اینترنت ایجاد می‌شود، بسیار زیاد است. عدم زمان کافی برای پرداختن به فعالیتهای روزانه، فعالیتهای تحصیلی و شغلی ازجمله بارزترین آنهاست.
به گفته قیومی، بسیاری از کاربران حتی نمی‌خواهند بپذیرند که به اینترنت اعتیاد دارند و گاهی تصور درستی از کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی ندارند، اما در مقابل کاربران دیگری نیز هم هستند که خود داوطلبانه به این مرکز مراجعه کرده و از کارشناسان و متخصصین این امر درخواست می‌کنند تا به آنها برای درمان و رهایی از این بیماری کمک کنند.

معاون سازمان فضای مجازی سراج با اشاره به راه اندازی نخستین کلینیک ذهن فضای مجازی خاطرنشان کرد: گرچه این اقدام نسبت به کشورهای غربی و اروپایی کمی با تاخیر افتتاح شده اما همین خود قدم بزرگی در راستای مدیریت فضای مجازی و ترک اعتیاد اینترنتی و درمان آسیب‌های ناشی از آن است.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار