کد خبر: ۱۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 17
بنتلی، بخشی از کارخانه خود در شمال انگلیس را به یک مزرعه خورشیدی تبدیل می‌کند تا ۲.۷ مگاوات، معادل دو سوم مصرف کل انرژی خود را پوشش دهد.

به گزارش آی تابناک : این روزها تغییرت اقلیمی به موضوعی بسیار نگران کننده در سطح جهان تبدیل شده است و بنتلی (Bentley) نیز برای مقابله وارد عمل می‌شود. کرو (Crewe) در شمال انگلیس مکانی محسوب می‌شود که بنتلی برای اقدام جدید خود در نظر گرفته است. بنتلی با قرار دادن یکی از بزرگترین تاسیسات انرژی خورشیدی در کارخانه خود، اقدام به مقابله با تغییرات اقلیمی خواهد کرد.

در حال حاضر مراحل ساخت مزرعه خورشیدی ۱۰،۰۰۰ واحدی آغاز شده است، که به عنوان تاسیسات بزرگ نگهداری خودرو استفاده می‌شد. این تاسیسات فضای سرپوشیده‌ای برای ۱،۳۷۸ خودرو فراهم می‌کرد. پس از اتمام مراحل ساخت، پنل‌های خورشیدی جدید ۲.۷ مگاوات برق در اختیار قرار می‌دهد که برای پوشش دادن یک چهارم مصرف کل انرژی کارخانه خودروسازی بنتلی کافی است.

Bentley Solar Farm / مزرعه خورشیدی بنتلی

هنگامی که نصب جدید طی شش ماه تکمیل شود، تعداد کل پنل‌های خورشیدی بنتلی به بیش از ۳۰،۰۰۰ واحد می‌رسد. در سال ۲۰۱۳، یک مجموعه پنل خورشیدی ۲۰۸۱۵ واحدی، بالای سقف کارخانه بنتلی نصب شد. مزرعه خورشیدی موجود در کنار تاسیسات جدید، تقریبا دو سوم نیازهای انرژی بنتلی را پوشش می‌دهد، که به طور متناوب برای حدود ۱۷۵۰ خانه، برق تولید می‌کند.

بنتلی می‌گوید که تعهدش نسبت به گسترش و توسعه استفاده از انرژی خورشیدی، منعکس کننده تلاش‌های این شرکت برای متمرکز کردن توجه به سمت تولید مدل‌های الکتریکی و هیبریدی است؛ این شرکت قرار است یک مدل تمام الکتریکی براساس معماری مشابه با نسخه تولیدی خودروی مفهومی پورشه میشن ای (Mission E)‌ معرفی کند.

استفان سیلاف مدیر طراحی بنتلی اخیرا اعلام کرد:

گام بعدی بنتلی مطمئنا یک خودروی الکتریکی منحصربفرد است که مبتنی بر خودروهای کنونی شرکت نیست، بلکه یک پیشرفت کاملا جدید و نوین به شمار می‌رود؛ این خودرو با نیروی الکتریکی کار می‌کند و به وضوح عملکرد متناسبی خواهد داشت. این خودرو فرصتی عالی برای تولید یک طراحی کاملا جدید در اختیار بنتلی قرار می‌دهد.

Bentley exp 10


متفکران و دانشمندان هر روز به دنبال راهی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی و مقابله با تغییرات اقلیمی هستند. در این زمینه طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ترویج و گسترش استفاده از انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی، بادی و زمین-حرارتی انجام گرفته است. با این حال، به ثمر رسیدن این تلاش‌ها نیازمند عزم جدی دولت‌ها در زمینه اجرایی کردن قوانین جهانی است.  یکی از گزینه‌های محتمل برای خودروی الکتریکی جدید بنتلی می‌تواند یک کوپه چهاردر باشد،‌ که بسیار شبیه به خودروی مفهومی میشن ای پورشه عمل کند. محصول جدید می‌تواند قلمرو جدیدی پیش روی بنتلی در جهت نیل به اهداف کاهش آلایندگی و استفاده از انرژی‌ پاک بگشاید. یکی از کارمندان بنتلی فاش کرده است که نسل بعدی خودروی کنتیننتال GT نیز احتمالا الکتریکی باشد، گرچه هنوز مشخص نیست که این محصول، دقیقا چه زمانی وارد بازار شود. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که احتمالا خودروی الکتریکی کنتیننتال GT تا سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید خواهد شد.





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار