تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 17
نهادهای امنیتی آمریکا و انگلیس روز دوشنبه در اقدامی کم‌سابقه و با صدور بیانیه‌ مشترک، روسیه را به فعالیت‌های مخرب سایبری از طریق شبکه‌ای از رایانه‌های واسطه متهم کردند.
به گزارش آی تابناک : نهادهای امنیتی آمریکا و انگلیس در اقدامی کم‌سابقه و با صدور بیانیه مشترک، روسیه را به فعالیت‌های مخرب سایبری از طریق شبکه‌ای از رایانه‌های واسطه متهم کردند.

این بیانیه به طور مشترک از سوی وزارت امنیت داخلی و آژانس تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و نیز مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس منتشر شده است.

در این بیانیه مشترک ادعا شده است: بازیگران دولتی روسیه از روترهای هک شده برای تدارک حمله‌های «مرد میانی» با هدف فعالیت‌های جاسوسی و استخراج اطلاعات استفاده کرده و سپس دسترسی خود به شبکهٔ قربانی را، احتمالا با هدف زمینه‌سازی برای عملیات‌های تهاجمی آینده، حفظ می‌کنند.

حمله مرد میانی در علم سایبری، نوعی استراق سمع است که در جریان آن، فرد مهاجم روی پیام‌های رد و بدل شده در یک شبکه خصوصی نظارت کرده و آن‌ها را مطابق میل خود تغییر می‌دهد.

بیانیه مشترک نهادهای امنیتی دو کشور در شرایطی منتشر می‌شود که پیش از این هم «دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی «افزایش دوهزار درصدی» فعالیت کمپین اطلاع‌رسانی سایبری مسکو پس از حمله ائتلاف سه کشور غربی به سوریه شده بود.

نهادهای امنیتی آمریکا به صراحت دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخاباتی و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور متهم می‌کنند.

«رابرت مولر» رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) هم اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه را برعهده دارد؛ پرونده‌ای که در ماه‌های گذشته بارها در عرصه سیاسی این کشور جنجال‌آفرین شده است.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار