کد خبر: ۱۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 15
روسیه یکی از اعضای سوئیفت پس از راه اندازی «روس تک» توسط شرکت غول فناوری همزمان با تحریم‌های اروپا و آمریکا، این سامانه را کنار گذاشت.
به گزارش آی تابناک : روسیه از جمله کشورهایی بود که برای انتقال پول نقد از سامانه سوئیفت استفاده می‌کرد. سوئیفت مخفف "جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی" به زبان لاتین است که با هدف جایگزینی روش‌های ارتباطی غیراستاندارد کاغذی یا از طریق Telex در سطح بین‌المللی با یک روش استانداردشده جهانی توسط ۲۳۹ کشور ایجاد شد. در حال حاضر بیش از ۹۷۰۰ بانک و مؤسسه مالی در ۲۰۹ کشور جهان عضو آن انجمن می‌باشند.

همانطور که گفته شد روسیه یکی از کشورهایی است که از این سامانه برای تبادلات مالی خود استفاده می‌کرد. این کشور طی چند سال اخیر موفق به راه‌اندازی سامانه «روس تک» از غول فناوری روسیه به‌ منظور مستحکم کردن شرکت‌های استراتژیک روسی شد. این شرکت در بخش‌های هواپیمایی، الکترونیک و عدوات نظامی فعالیت دارد. رئیس روس تک معتقد است  انتقال به یک سیستم جدید، وابستگی به سرویس های خارجی را کاهش می‌دهد و فرصتی را برای انتقال اطلاعات بدون استفاده از تامین کنندگان خارجی فراهم خواهد کرد. 




منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار