کد خبر: ۱۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 15
ارتباط تلفنی مراکز مخابراتی شهید زارعی، پاسداران و دکتر حسابی برای انجام عملیات کابل‌برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از امروز مختل می‌شود.
به گزارش آی تابناک : ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات شهید زارعی با پیش شماره‌های ۴۴۱۰ تا ۴۴۱۷، ۴۴۹۴ و ۴۴۹۵ در محدوده اتوبان حکیم، سازمان برنامه شمالی، بلوار شقایق و آیت اله کاشانی مختل می‌شود.

در مرکز مخابرات پاسداران با پیش شماره‌های ۲۲۵۴ تا ۲۲۵۹ و ۲۲۷۶ تا ۲۲۷۹ و ۲۶۶۵ در محدوده خیابان‌های گلستان چهارم و پنجم، بنی فاطمه و ساقدوش اختلال ایجاد می‌شود.

در مرکز مخابرات دکتر حسابی با پیش‌شماره‌های ۶۵۱۰ تا ۶۵۱۲، ۶۵۱۴ تا ۶۵۱۷، ۶۵۱۹، ۶۵۵۹، ۶۵۳۹ و ۳۹۶۱ در محدوده مرکز به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.

آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی است، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۸۶ تا پایان شهریورماه پارسال در حالی به رقم ۳۸٫۶۹ درصد رسید که در سال ۱۳۹۵ این ضریب ۳۳٫۴۳ درصد و در پایان خردادماه پارسال ۳۸٫۶۱ درصد بود.

شمار تلفن‌های ثابت دایری کشور تا پایان سال ۱۳۹۵، ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره بود و خردادماه پارسال به ۳۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۳ شماره رسید.

افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸٫۶۹ نشان‌دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۵ میلیون سیم کارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلی‌ترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.

شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود که در پایان شهریورماه پارسال به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ مشترک رسید.

آمار تلفن‌های همگانی کشور نیز تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵ هزار و ۷۶۴ دستگاه بود که تا پایان خردادماه پارسال به رقم ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش شمار دستگاه‌های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.

شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه آخرین گزارش دفتر بررسی‌های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا رسید.

آخرین آمار دفتر بررسی‌های فنی معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهریور ماه پارسال منتشر شده است و تاکنون این گزارش به روز نشده است.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار