کد خبر: ۱۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 14
اولین مشخصه بارز هیولا خودروها، لاستیک‌های بسیار بزرگ این خودروهاست، هیولا خودروها برای نابودی ساخته شده‌اند و به کمک لاستیک‌های بزرگ و موتور قدرتمندی که دارند به‌راحتی می‌توانند سایر خودروها را زیر دست‌وپا له کنند.
به گزارش آی تابناک : خودرو‌ها همیشه در مرکز توجه زندگی انسان‌ها قرار دارند در نتیجه نه تنها گره‌ای از مشکلات انسان‌های امروزی را باز می‌کنند بلکه گاهی اوقات موجبات سرگرمی و هیجان راننده‌ها را نیز فراهم می‌کنند. به همین دلیل است که مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی زیادی را در ابعاد مختلف شاهد هستیم، اما در بیشتر مسابقه‌ها، خودروهایی شرکت‌ می‌کنند که به لحاظ ظاهر و قدرت ممکن است تفاوت‌های زیادی با خودروهای معمولی داشته باشند اما به لحاظ عمل‌کرد شباهت‌های زیادی با خودروهای معمولی دارند.

این امر باعث شده است تا رانندگانی که به دنبال هیجان بیشتر هستند خودروهایی هیولا مانند را ابداع کنند که وزن و ابعاد آن‌ها با خودروهای معمولی که می‌شناسیم از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد.اولین مشخصه بارز هیولا خودروها، لاستیک‌های بسیار بزرگ این خودروهاست، هیولا خودروها برای نابودی ساخته شده‌اند و به کمک لاستیک‌های بزرگ و موتور قدرتمندی که دارند به‌راحتی می‌توانند سایر خودروها را زیر دست‌وپا له کنند.جالب است بدانید هیولا خودروها، در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی توسط افرادی که خودروهای معمولی پاسخ‌گوی نیازهای آف‌رود آن‌ها برای گذر از مسیرهای صعب‌العبور نبود ابداع شدند.

باب‌ چَندلِر (Bob Chandler)، را می‌توان اولین کسی دانست که با دستکاری خودروی فورد F-250 توانست این خودرو را به یک هیولا خودرو با چرخ‌های بزرگ تبدیل کند. این هیولا خودرو امروزه تحت عنوان پاگنده (BigFoot)، شناخته می‌شود. چندلر، پاگنده را در نمایشگاه‌های خودرو در معرض نمایش گذاشت و سایر علاقه‌مندان به خودرو با ایده وی برای ساخت هیولا خودروها آشنا شدند.سپس چندلر شروع به انجام حرکات ماجراجویانه با این خودروی بزرگ کرد و با پاگنده از روی چند خودروی قدیمی رد شد و آن‌ها را له کرد. ویدئوی این حرکت دست‌به‌دست چرخید و باعث شد طرفداران زیادی پیدا کند. در نهایت نیز خودروی پاگنده در مراسم مختلف با عبور از روی خودروها توانست برای خود حسابی اسم‌ورسم دست‌وپا کند.

جالب است بدانید اولین مدل از پاگنده دارای لاستیک‌هایی با قطر ۱۲۰ سانتی‌متر بود، اما امروزه بیشتر هیولا خودروها به لاستیک‌هایی با ابعادی حدود ۱۶۰ سانتی‌متر مجهز هستند. هدایت هیولا خودروها به لطف سیستم هیدرولیکی که نیرو را همزمان به چرخ‌های عقب و جلو منتقل می‌کند، میسر شده است.موتورهای قدرتمند سوپرشارژ، سیستم‌های تعلیق حرفه‌ای با استانداردهای نظامی و بدنه‌ای سبک از جنس فایبرگلاس را می‌توان از دیگر ویژگی‌های اصلی هیولا خودروها دانست.

امروزه شاهد برگزاری رویدادهای مختلفی با تمرکز بر هیولا خودروها در آمریکا، کانادا و قسمت‌هایی از اروپا هستیم. در بین تمامی این رویدادها، مراسم Monster Jam از اعتبار بیشتری برخوردار است و بهترین هیولا خودروهای دنیا در این مراسم با له‌ کردن خودروها در برابر هم عرض اندام می‌کنند.در ادامه خالی از لطف نیست اگر با هم به ۱۰ هیولا خودرو بزرگ و معروف دنیا نگاهی داشته باشیم.

۱. پاگنده (‌Bigfoot)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

همان‌گونه که اشاره کردیم هیولا خودروی پاگنده در ابتدا از روی کنجکاوی ساخته شد و رفته‌رفته باعث شد تا مراسم‌های مختلفی برای له کردن خودروها شکل بگیرد. این خودرو توانسته است به خوبی جای خود را در دل هواداران این سبک از مسابقه‌ها باز کند و از زمان حضور خود تاکنون شاهد نسخه‌های ارتقا داده شده پاگنده هستیم.

۲. قبرکن (Grave Digger)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

این هیولا خودرو نیز یکی از محبوب‌ترین هیولا خودروها است و برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ ساخته شد. در ساخت هیولا خودروی قبرکن از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی استفاده شده است تا این خودرو برای رقابت در مسابقه‌های مختلف آماده باشد.جالب است بدانید در سال ۲۰۱۶ چیزی حدود ۳۲ دستگاه هیولا خودرو با سبک‌و‌سیاق و نام قبرکن ساخته شده است.

۳. مکسیموم دِستراکشِن (Maximum Destruction)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

این هیولا خودرو که در سال ۲۰۰۳ ساخته شده، توانسته از آن زمان تاکنون افتخارات جهانی و منطقه‌ای مختلفی را از آن خود کند. انجام یک چرخش کامل ۳۶۰ درجه‌ای در هوا یکی دیگر از افتخارات مکسیموم دستراکشن است.

۴. اسمارت‌کار (Smart Car)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

هیولا خودروی اسمارت‌کار همانند سایر رقبای خود از سوخت فسیلی استفاده نمی‌کند و به عنوان یکی از هیولا خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به‌حساب می‌آید. هیولا خودروی اسمارت کار که آن را با نام Forfun2 نیز می‌شناسیم به محفظه‌ای محکم و سبک از جنس آلومینیوم برای سلامت بیشتر راننده مجهز است و بیشتر از ۶۰ سانتی‌متر دید جلو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.شوربختانه باید گفت اسمارت‌کار برای حضور در رقابت‌هایی که مخصوص هیولا خودروها برگزار می‌شود طراحی نشده است و تنها می‌توانید روی این خودروی قدرتمند برای مصارف تفریحی حساب باز کنید.

۵. بتمن
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

این هیولا خودرو، با الهام از شخصیت‌ بتمن و تجهیزات پیشرفته‌ای که این کاراکتر در فیلم‌ها و کتاب‌های بتمن استفاده می‌کند ساخته شده است. هیولا خودروی بتمن توانسته است در رقابت‌های مختلف حسابی خوش بدرخشد و سکوی اول در مسابقات جهانی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۷ را از آن خود کند.این موارد باعث شده تا هیولا خودروی بتمن به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروها در این سبک شناخته شود.

۶. مانستِر مات (Munster Mutt)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

در این قسمت با هیولا خودرویی طرف هستیم که با الهام از سگ‌های شکاری سفید و خالدار طراحی شده است. در مانستر مات یک پیشرانه قدرتمند ۵۴۰ مرلین قرار دارد که ۱۵۰۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.مانستر مات توانست در سال ۲۰۱۰ رتبه اول مسابقات Advance Auto Parts Freestyle Championship را از آن خود کند.

۷. دانکی‌کونگ (Donkey Kong)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

این هیولا خودرو، طراحی بامزه خود را از کاراکتر یکی از بازی‌های معروف کنسول بازی نینتندو الهام گرفته است و گفته می‌شود که رانندگی پشت فرمان دانکی‌کونگ در بین سایر هیولا خودروها، تجربه‌ای لذت‌بخش است.

۸. سایبرگ (Cyborg)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

این هیولا خودرو در سال ۱۹۹۰ ابداع شد و در مسابقات هیولا خودروها به عنوان تنها خودرویی شناخته می‌شود که نیرو را تنها به ۲ چرخ عقب خودرو منتقل می‌کند. این امر ممکن است فرآیند رانندگی را با سایبرگ دشوارتر کند اما باعث شده تا این هیولا خودرو حرکات نمایشی بهتری را انجام داده و به‌خوبی از پس له‌کردن خودروها برآید.

۹. اِل تورو لوکو (El Toro Loco)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

با هیولا خودرویی طرف هستیم که ظاهری پرابهت دارد، هیولا خودروی ال‌ تورو لوکو در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است و در سال ۲۰۱۳ شاهد تغییراتی در این خودرو بودیم. در جدیدترین نسخه ال تورو لوکو یک موتور ۵۴۰ مرلین به خدمت گرفته شده است و به لطف این موتور قدرتمند، راننده این هیولا خودرو توانسته مقام قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کند.این هیولا خودرو با توجه به رنگ‌بندی و ظاهری که دارد توانسته خود را حسابی در دل نوجوانان و کودکان جا کند و شاخ‌های نمادینی که در بالای آن قرار گرفته را می‌توان از چندصد متر دورتر تشخیص داد.

۱۰. بلو تاندِر (Blue Thunder)
 
 نگاهی به هیولا خودروهای برتر دنیا و چگونگی ایجاد این خودروها

این هیولا خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۰ در مسابقات شرکت کرد و از آن زمان تاکنون در کشورهای مختلفی شاهد حضور بلو تاندر در رقابت‌ها بوده‌ایم. بلو تاندر افتخارات زیادی کسب کرده و گفته می‌شود که سالانه در حدود ۲۰ مسابقه شرکت می‌کند.

در این قسمت به پایان فهرست هیولا خودروهای برتر دنیا رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به این خودروهای قدرتمند علاقه دارید و نکاتی در این زمینه در ذهن شماست، ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات باخبر سازید.





منبع : برترین ها 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار