تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 12
به نظر می‌رسد که آخرین راهکار در نظر گرفته شده برای مقابله با حملات سایبری، استفاده از تحلیل داده‌های عظیم است و یک بنگاه امنیتی با روش‌های اعمال شده در این پایه به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.
به گزارش آی تابناک : امروزه در جهان فناوری ما امنیت به‌عنوان یک مقوله کاملا جدی و بحران‌ساز شناخته می‌رود. شرکت‌های بزرگ هرروز با صدها مشکل و تهدید امنیتی روبرو هستند و مهاجمان نیز روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند. از سوی دیگر راهکارهای امنیتی نتوانسته تا نیازهای کاربران را در حدی که انتظار می‌رود تأمین کنند و همین امر نیز موجب نگرانی روزافزون شرکت‌ها شده است.

در این میان شرکتی به نام Exeon به سراغ ارائه یک راهکار جدید امنیتی رفته است که ممکن است راه‌حل مشکل بسیاری از شرکت‌ها باشد. راهکار امنیتی این شرکت در حقیقت استفاده از داده‌های عظیم و یادگیری ماشینی برای شناسایی و تحلیل مشکلات و حملات امنیتی است.

راهکاری  مدرن

دیود گاگلمان به‌عنوان موسس این شرکت تحلیل درباره شرایط فعلی می‌گوید: «مهاجمان امنیتی دیگر نیازی به مخفی شدن ندارند. آن‌ها می‌توانند در میان هزاران مورد متفاوت و میلیون‌ها فعالیت عادی دیگر اینترنت مخفی شوند.» بااین‌وجود گاگلمان معتقد است که الگوریتم Exeon می‌تواند این شرایط را تغییر بدهد. بر اساس گفته‌های او، این روش بر پایه دو محور اصلی بناشده است: یادگیری ماشینی و داده‌های عظیم.

این روش جدید می‌تواند از یادگیری ماشینی استفاده کند تا بتواند فعالیت‌های واقعی کاربران را شناسایی کرده و به این وسیله بتواند آن‌ها را از فعالیت‌های مخرب تفکیک کند. گاگلمان دراین‌باره می‌گوید: «فعالیت‌های ما موجب می‌رود تا شرکت‌ها درک کنند که داخل شبکه آن‌ها چه اتفاقی در حال رخ دادن است.»

به‌این‌ترتیب می‌توان به‌صورت خلاصه گفت که این روش می‌تواند با تحلیل رفتارهای کاربران شبکه به‌تدریج به یادگیری رفتارهای عادی و رفتارهای مخرب بپردازد و به‌این‌ترتیب می‌تواند رفتارهای مخرب عامدانه را نیز از اشتباهات فردی تفکیک کند.

در صورت استفاده عمومی از این روش، عملکرد آن نیز به‌شدت بهبود پیدا خواهد کرد و به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که این الگوریتم امنیتی روزبه‌روز نیرومندتر شود که این کار با کمک اشتراک داده‌های امنیتی ممکن می‌رود.





منبع : سیناپرس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار