کد خبر: ۱۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 09
استیو وزنیاک که همراه با استیو جایز اپل را تاسیس کردند به «یو‌اس‌ای تودی» گفت فیس‌بوک و کمپانی‌های مشابه فقط به پول‌سازی با اکانت کاربران فکر می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : وزنیاک که روز یکشنبه اکانت فیس‌بوک خود را غیر فعال کرد(تلاش برای دیلیت اکانت موفقیت آمیز نبوده است)، ضمن تایید صحبت‌های تیم کوک، مدیر اپل علیه فیس‌بوک گفت: اپل محصولات خوب ساخته و به مشتریان می‌فروشد اما مانند فیس‌بوک نیست که از دیتای کاربران پول در بیاورد.{لینک}

به گفته وی فیس‌بوک و امثالهم با اطلاعات شخصی کاربران دست به پول‌سازی زده و سود می‌کنند.

وزنیاک هنگاک ترک فیس‌بوک نوشت: من در حال فرار از فیس‌بوک هستم، چرا که ویژگی‌های منفی بیشتری دارد. اپل راه‌های امن‌تری برای به اشتراک گذاری در اختیار ما قرار داده است و هنوز می‌توانم از ایمیل دوران مدرسه و همچنین از پیامک نیز استفاده کنم!

وزنیاک به  «یو‌اس‌ای تودی» گفت حتی بعد از پاک کردن برخی از دیتاهای روی اکانتش، متاسفانه آنها برگشته و این نشان می‌دهد که دیتا در جای دیگری ذخیره می‌شود و امکان دیلیت کردن آن نیست.

وزنیاک که در سال 1985 اپل را ترک گفت افزود: ترجیح می‌داد به فیس‌بوک بابت استفاده از خدماتش پول می‌داد تا اینکه فیس‌بوک از دیتای وی سوء استفاده کرده و آن را بفروشد.

مارک زاکربرگ موسس و مدیر فیس‌بوک تایید کرد که اکانت 87 میلیون کاربرِ اغلب آمریکایی با «کمبریج آنالیتیکا» به اشتراک گذاشته شده است و فردا و پس فردا باید در کنگره حاضر شده و درباره نقض حریم خصوصی و... توضیح دهد.

جنبش 24 ساعت تحریم فیس‌بوک، واتس‌اَپ و اینستاگرام نیز راه اندازی شده تا به زاکربرگ بفهمانند که فروش دیتای خصوصی کاربران، نقض آشکار حریم خصوصی افراد است که وی به آن پایبند نبوده است.

 




منبع : خبرآنلاین 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار