کد خبر: ۱۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 08
معاون وزیر ارتباطات گفت: در بخش توسعه دولت الکترونیک کار سنگینی را در دو ماهه پایان سال ۹۶ انجام دادیم و در نهایت ۲۱ پروژه کلان برای توسعه دولت الکترونیکی نهایی شد.
به گزارش آی تابناک : رسول سرائیان در تشریح اهداف و ماموریت های محوله سازمان فناوری اطلاعات ایران و با اشاره به تکالیف و انتظارات وزیر ارتباطات از این سازمان در قالب چهار محور اساسی مشخص شده، گفت: ضرورت آماده کردن سازمان فناوری اطلاعات ایران برای ماموریت های جدید منجر به تدوین یک برنامه تحول برای این سازمان شد که در راستای آن باید چشم انداز، ماموریت و نقشه راه سال ۱۴۰۰ را مشخص کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تکالیف و انتظاراتی که با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سازمان فناوری اطلاعات مطرح شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این انتظارات احصاء و در قالب چهار محور اساسی مشخص شده که نخستین محور، ایفای نقش موثر در اقتصاد دیجیتال است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دومین محور را راهبری فرآیند توسعه کسب و کار دیجیتال و همچنین توانمند سازی و حمایت از کسب وکارهای نوپا و به کارگیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: همچنین ۵ محور راهبردی سازمان فناوری اطلاعات که بر گرفته از ماموریت جدید این سازمان است شامل بحث توسعه بازار IT کشور، توسعه دولت هوشمند، نوآوری و کارآفرینی و زیرساخت توسعه محتوا و کسب و کار مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و بحث امنیت در فضای سایبری پیش روی سازمان فناوری اطلاعات است.

وی اصلاح ساختار سازمان فناوری اطلاعات ایران را جزء اولویت های مهم سال ۹۷ دانست و گفت: باز تعریف فرایندها و یکپارچه سازی سیستم های IT  سازمان مبتنی بر ماموریت های جدید جزء محورهای تحول در سازمان خواهد بود. در حوزه عملیات نیز وظایفی بر عهده ماست که چند مرجع به ما تکلیف کرده اند که اولین آنها قانون برنامه ششم است.

سرائیان با تاکید براینکه وظایف محول شده در این باره را شناسایی کرده ایم، افزود: محور دیگر اقتصاد مقاومتی و محور بعدی توسعه دولت الکترونیک و هوشمند است که بر اساس مصوبه هیات وزیران است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات تکلیف بعدی را برپایی شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: در بخش توسعه دولت الکترونیک کار سنگینی  را در دو ماهه پایان سال ۹۶ انجام دادیم ودر نهایت ۲۱ کلان پروژه برای توسعه دولت الکترونیکی نهایی شد و به تصویب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و امور استخدامی رسید.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: مقرر است این پروژه ها توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ  شود و امیدواریم که بتوانیم منشاء تحول اساسی در حوزه دولت الکترونیک شویم و مردم هم بتوانند از این خدمات و سرویس ها بهره مند شوند که سکوی دولت همراه نیز از دیگر اقدامات موثر در این حوزه است.

وی با اشاره به وظایف محوله در بخش شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: در دبیرخانه شورای اجرایی شبکه ملی اطلاعات، یکی از محورهای مورد توجه، مفهوم دولت باز یا open data است که بتوانیم ساز و کارهای لازم را به گونه ای فراهم کنیم که کسب و کارها بتوانند به داده های دولت دسترسی داشته باشند و بر اساس آن حوزه اشتغال و نوآوری و کار آفرینی را رقم بزنند.

سرائیان در مورد توانمندسازی کسب و کارهای نوپا اظهار داشت: لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا گام اساسی در جهت تسهیل در فرآیند های استارتاپ هاست و در این زمینه اقدامات زیربنایی و زیرساختی شکل گرفته و امیدواریم با این مصوبه و فراهم کردن سازوکار اجرایی آن، شرکت های استارتاپی از برکات این حوزه بهره مند شوند .




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار