کد خبر: ۱۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 07
آن‌طور که پیداست، اپل درنظر دارد تا در آینده، تعامل با گوشی‌های آیفون‌های خود را ساده‌تر کند؛ بدین شکل که نیازی به لمس نمایشگر نخواهید داشت و می‌توانید با فاصله، دستوراتی را به نمایشگر اعلام کنید.

به گزارش آی تابناک : مارک گورمن اعلام کرده است که اپل مدل‌های جدید آیفون با ژست‌های حرکتی بدون نیاز به لمس نمایشگر کار می‌کند؛ ضمن اینکه آیفون‌های جدید اپل، نمایشگری منحنی خواهند داشت. گفته می‌شود شرکت مذکور به دنبال تفکیک آیفون‌های پرچم‌دار خود از دیگر محصولات در بازار است؛ به‌نظر می‌رسد اشباع بازار گوشی‌های هوشمند، باعث شده است تا اپل به دنبال راهی برای متمایز ساختن آیفون‌های خود باشد.

به‌نظر می‌رسد ژست‌های حرکتی که توسط اپل در حال توسعه است، جابه‌جایی در سیستم‌عامل iOS را بدون نیاز به لمس نمایشگر امکان‌پذیر می‌کند؛ کاربر تنها انگشت خود را نزدیک به صفحه‌نمایش نگه می‌دارد اما نیازی به لمس نمایشگر ندارد. گفته می‌شود به منظور ارائه‌ی چنین قابلیتی، اپل باید از فناوری‌های بسیار پیشرفته استفاده کند که حداقل دو سال به نهایی شدن آن‌ها فاصله داریم؛ البته در صورتی‌که اپل به دنبال ارائه آیفون‌های جدیدش با چنین قابلیتی باشد.

احتمالاً اکنون این پرسش برای شما پیش خواهد آمد که ژست‌های حرکتی آیفون‌های آینده، چه تفاوت‌هایی با Air Gestures در سری Galaxy Note سامسونگ و پروژه Soli گوگل خواهد داشت. آن‌طور که مشخص است، در آیفون‌های آینده برای بهره‌گیری از ژست‌های حرکتی، باید انگشت شما به نمایشگر نزدیک‌تر از آنچه که پروژه Soli ارائه می‌دهد، باشد؛ در مقایسه با Air Gestures، این قابلیت از فناوری بهره خواهد برد که با نمایشگر ادغام می‌شود. ژست‌های حرکتی سری Galaxy Note سامسونگ که Air Gestures نامیده می‌شود، به سنسورهایی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر وابسته است.

در بخش دیگری از این گزارش، همچنین اعلام شده  که اپل روی یک نمایشگر برای آیفون‌های جدیدش مشغول به کار است که به داخل انحنا دارد؛ مانند آنچه در سری G Flex ال‌جی دیده بودیم. این در حالی است که در سری Galaxy S و Galaxy Note سامسونگ، نمایشگرهایی به‌کار گرفته می‌شود که لبه‌های آن‌ها انحنا دارد. البته تا ارائه‌ی آیفون‌های پیشرفته اپل نزدیک به دو الی سه سال فاصله داریم.

در رابطه با آیفون‌های 2018 اپل نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است؛ گفته می‌شود این شرکت آمریکایی، درنظر دارد تا محصولات بیشتری را با پنل OLED ارائه دهد. ضمن اینکه امسال یک آیفون توسط اپل با صفحه‌نمایش OLED عرضه خواهد  شد که صفحه‌نمایش 6.5 اینچی دارد. ساکنین کوپرتینو، همچنین در حال توسعه یک آیفون ارزان‌قیمت‌تر با پنل LCD هستند که در شایعات گذشته به آن اشاره شده بود.





منبع : MACRUMORS 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار