کد خبر: ۱۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 04
راستش را بخواهید متاسفانه فراموش کردیم که بازی‌ها را کنار دوستان و اعضای خانواده‌ هم می‌شود انجام داد و دورهمی از دنیای گیم لذت برد. اکثر ما در غار تنهایی و تکنولوژی خودمان با یک هدست به گوش رفتیم و با افرادی از ینگه دنیا فورتنایت می‌زنیم و از فناوری بازی‌های آنلاین کف و خون بالا می‌آوریم. کم می‌شود که دوستانه جمع شویم دور هم و مثل آدم بتوانیم یک بازی دو نفره یا چند نفره انجام دهیم و بدون دغدغه داشتن سرعت اینترنت و پینگ و... بازی کنیم.

به گزارش آی تابناک : سری بازی‌های لگو بهترین زمان برای آشتی کردن با بازی های دو نفره نوستالژیک قدیمی است. نه خبری از اسپلیت شدن صفحه است (دو نیم شدن صفحه) و نه خبری از دنیای آنلاین و آیدی و..... تنها شما هستید و دوستتان در کنار یکدیگر در دنیایی بکر و خلاقانه از یک بازی لگو. ارزش تکرار این عناوین نیز نسبتا بالاست و طراحی مراحلش طوری است که اگر یک مرحله را دو نفره پنج بار هم بروید باز ممکن است که بار ششم به نکته جدیدی بربخورید. خیلی از مواقع در اواخر بازی به یک قابلیت دست پیدا می کنید که می‌توانید با تکرار مراحل اول و استفاده از این قابلیت جدید آیتم و یا مکان جدیدی را باز کنید. این مساله ساعت ها سرگرمی را علاوه بر خط اصلی بازی برای شما رقم می زند.

تاکنون بازی‌های لگوی زیادی از عناوین و فرنچایزهای مشهور سینمایی ساخته شده که عمدتا نیز به مدت‌های مدیدی در جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرند چرا که از هر قشری و سنی طرفدارانی برای بازی‌های لگو پیدا می‌شود. سازه‌های ساختنی لگو از سال های دور وارد دنیای بازی‌های کامپیوتری شدند ولی کمی طول کشید تا مثل اسباب بازی های این برند به محبوبیت بالایی بین کاربران دست پیدا کنند.

سرآغاز راه بازی‌های لگو در اوایل قرن بیست و یک و با بازی Lego Craetor: Harry Potter بود که البته با بازی های لگویی کنونی که می شناسیم زمین تا آسمان تفاوت دارد و صرفا محکی برای شروع تلفیق دو برند مطرح با یکدیگر بود. اصل ماجرا ولی با بازی Lego Star Wars:The VideoGame بود که در سال 2005 برای کنسول های آن زمان و PC به بازار عرضه شد و جهان بازی های لگویی را استارت زد، جهانی که تا به امروز ادامه یافته و فرنچایزهای گوناگونی را وارد آن ساخته است. امروزه عناوینی چون دزدان دریایی کاراییب، ایندیاناجونز، هری پاتر، پارک ژوراسیک، بتمن، جهان ابرقهرمانان مارول و... دارای بازی‌های لگویی اختصاصی خود هستند و در آخرین خبر قرار است که عنوان شگفت‌انگیزها نیز به‌زودی همزمان با اکران قسمت دومش به جرگه آنها بپیوندد.

اما در این مطلب نیم نگاهی داریم به عناوینی که پتانسیل بازی لگویی داشتن را دارند و تاکنون نه خبری از ساخت بازی بر اساس دنیای آنها به گوش رسیده و نه هیچی! اما طرفداران بی‌شماری در دنیا خواستار ساخت بازی‌های لگویی آن هستند و شاید روزی این خواسته‌ آنها به گوش مسولینش برسد! نکاتی که در انتخاب این لیست رعایت شده به شرح زیر است:

  • بازی‌های لگو باید از فرنچایزها و عناوینی ساخته شود که دارای یک جهان داستانی مجزا و تعدد شخصیت در بطن روایت خود باشند چرا که ماهیت این بازی‌ها چنین چیزی را می‌طلبد.به عنوان مثال ساخت بازی لگویی از  سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن با وجود پرفروش بودن این فرنچایز چندان قابل قبول نیست چرا که تاکنون ۵ فیلم از آن ساخته شده (اگر سریال قدیمی را فاکتور بگیریم) و نتیجتا شخصیت‌های زیادی برای بازی کردن وجود ندارد.
  • ژانر اکشن-ماجراجویی باید در روح و وجود این سری‌ها حضور داشته باشد. ساخت یک بازی لگو بر اساس عاشقانه‌ای مثل تایتانیک چندان با عقل جور در نمی‌آید!
  • فرنچایزهای محبوبی که تاریخ مصرفشان گذشته در این لیست جایی ندارند، به عنوان مثال سری گوست باسترز (شکارچیان روح) با وجود اینکه طرفداران زیادی در دنیا دارد و یک سری معدودی هم خواهان لگوهای آن هستند، ولی عملا با ساخت فیلم جدید به شکست منتج شدند و توجیه منطقی برای ساخت بازی از آنها وجود ندارد.
  • از آنجاییکه بازی‌های لگو تم و روحیه‌ای همگانی دارند و برای همه سنین ساخته می‌شوند، عناوین ترسناک و خشن در این لیست جایگاهی به خود اختصاص نداده‌اند، به عنوان مثال سری فیلم‌های گرگ‌ومیش (Twilight) شاید پتانسیل‌های دیگر را در خود داشته باشد ولی به خاطر داستان خون‌آشامی آن روحیه بازی‌های لگویی را در خود ندارد.

۱- لگو جیمز باند

سری فیلم‌های جیمز باند که بر اساس کتاب‌هایی از یان فلمینگ ساخته شده، در هر دو حوزه ادبیات و سینما طرفداران بی‌شماری دارند و از قضا در بخش گیم نیز توانسته‌ است با عناوینی چون  Golden eye بسیار خوش بدرخشد. استفاده از چندین جیمزباند سینما و بدمن‌های مختلف و محیط‌های بسیار متنوع که در طول فیلم‌ها و بازی‌های این شخصیت محبوب به چشم خورده در یک بازی لگویی می‌تواند به طرز بالایی هیجان انگیز باشد!

۲- لگو لاکپشت‌های نینجا

با اینکه نسخه سینمایی جدید لاکپشت‌های نینجا در گیشه چندان موفق نبود و باعث شد که ساخت ادامه آن در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد ولی پخش سری جدید انیمیشن این سری از شبکه محبوب نیکلدون و ساخت اکشن فیگورها و بازی‌های موبایلی که همگی جزو پرفروش‌های صنعت خودشان هستند حکایت از محبوبیت این ۴ لاکپشت نینجا در بین مردم دارد. قدمت تاریخی این شخصیت‌ها نیز باعث شده که با انواع کاراکترها (دشمنان متنوع و حتی خود لاکپشت‌های نینجای گوناگون) و محیط‌ها (از فضا گرفته تا فاضلاب!) روبرو باشیم. طنز موجود در این سری نیز سنخیتی خوب با دنیای بازی‌های لگو دارد و همه این عوامل دست به دست هم داده تا ساخت یک بازی لگویی لاکپشت‌های نینجایی جزو خواسته‌ بسیاری از افراد باشد.

۳- لگو سیمپسون‌ها

سری کارتونی سیمپسون‌ها بیش از ۲۵ سال است که از شبکه فاکس پخش می‌شود و محبوبیتش روز به روز بیشتر می‌شود که کم نمی‌شود. از آنجایی که رقبای این سریال یعنی فمیلی گای و ساوت پارک هردو دارای بازی‌های جداگانه هستند که نسبتا با اقبال عمومی خوبی هم مواجه شدند، فقدان یک بازی بر اساس دنیای سیمپسون‌ها مدتهاست که حس می‌شود به ويژه وقتی نگاهی به گذشته کنیم و ببینیم که اکثر بازی‌های ساخته شده از روی این سری در زمان خود موفق بوده‌اند. ضمنا چندی پیش یکی از اپیزودهای این سریال به طور کامل با حال و هوای لگویی ساخته شد که با واکنش مثبت هواداران روبرو بود و این امر می‌تواند تضمین رضایت خاطر طرفداران و در نتیجه فروش بازی را به همراه داشته باشد.

۴- لگو دیزنی

جهان انیمیشن دیزنی آنقدر گسترده و متنوع است که می‌شود بارها و بارها از آن به شیوه‌های مختلف و روش‌های مختلف چیزهایی خلق کرد و بازهم به بفروش بودن آن و البته خوب بودن آن امیدوار بود. دیزنی از جهان شخصیت‌های کارتونی‌اش در بازی‌های زیادی مثل دیزنی اینفینیتی و یا سری قلب‌های پادشاهی Kingdom Hears بهره جسته ولی تاکنون آنها را وارد یک جهان لگویی نکرده است. همکاری دیزنی با لگو می‌تواند منجر به ساخت یک دنیای شگفت‌انگیز باشد که هم نوستالژیک باشد و هم با کاراکترهای دوست‌داشتنی و محیط‌های متنوع و رنگارنگ، یکی از ناب‌ترین عناوین لگویی را خلق کند.

۵-لگو ماتریکس

سه گانه ماتریکس در دنیای سینمایی جدا از پولسازی بسیار در زمان خود و صاحب‌سبک شدن در جهان سینمای اکشن دنیا، توانست میلیون‌ها طرفدار از تمام کشورها را جمع کند و ژاپنی‌ها (گیمرترین مردم جهان) را نیز تبدیل به یکی از طرفداران پروپاقرص جهان خود سازد(سری انیماتریکس که انیمیشن‌های ژاپنی کوتاه بر اساس دنیای ماتریکس بود را یادتان هست؟) ماتریکس با اینکه شخصیت‌های چندان زیادی در داستان خود ندارد ولی با وجود زمزمه‌های جدیدی مبنی بر ساخت ادامه فیلم‌های آن می‌تواند به یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای ساخت بازی باشد.

۶- لگو استارترک

سری بازی‌های لگو کار اصلی خود را با دنیای جنگ ستارگان آغاز کرد و هنوز هم بر اساس این جهان تخیلی فضایی عناوین جدید و پرفروشی می‌سازد. رقیب اصلی جنگ ستارگان در دنیا سری پیشتازان فضا یا همان Star Trek است که شاید در ایران خودمان چندان طرفدار نداشته باشد ولی در دنیا به ویژه در آمریکا، طرفداران پرشور و آتشینی دارد که عاشقانه آن را دوست دارند. پخش سریال جدیدی بر اساس این سری که توانسته مخاطبین زیادی را به خود جلب کند نشان از محبوبیت همیشگی این سری در بین طرفداران دارد و ساخت یک بازی بر اساس فیلم‌ها و سریال‌های آن می‌تواند رقیبی قدرتمند برای بازی‌های لگویی جنگ ستارگان باشد.

۷- لگو نینتندو

اگر بخواهیم از دنیای سینما خارج شویم و خواستار ساخت یک بازی لگویی بر اساس بازی‌ها باشیم بی‌شک باید به جهان بازی‌های نینتندو نگاه کنیم که تمام ویژگی‌های اول مطلب را در خود دارند. نینتندو تاکنون در عناوین مختلفی شخصیت‌های بازی‌های خود را گردهم آورده و به جان هم انداخته و تقریبا این کار را در ژانرهای گوناگون از جمله رزمی و ماشین سواری و نقش آفرینی و... تکرار کرده و هربار موفق آمیز بوده است. امتحان کردن ادغام شخصیت‌ها و جهان بازی‌های نینتندو مثل زلدا و ماریو و متروید و... با لگو احتمالا می‌تواند موفق بسیار خوبی برای هر دو به ارمغان بیاورد.

البته نینتندو بعید است این کار را انجام دهد چرا که اولا دوست ندارد شخصیت‌هایش در کنسولی به غیر از دستگاه‌های ساخته شده نینتندو ظاهر شوند (بازی‌های لگو معمولا برای همه کنسول‌ها و حتی موبایل‌های هوشمند عرضه می‌شوند) و دوما اینکه نینتندو تمایل چندانی برای شراکت در بازیسازی با استودیوهای دیگر را ندارد و خودش به تنهایی سکان هدایت بازی‌هایش را برعهده می‌گیرد.

۸- مارول علیه دی‌سی

لگو توانسته از هر دو جهان دی سی (بتمن و سوپرمن و...) و مارول (اسپایدرمن و مردان ایکس و ...) مجوز ساخت بازی بگیرد و هربار هم عناوین موفق آمیز و محبوبی بر اساس آنها خلق کرده است. در دنیای کامیک‌بوک و سینما این دو کمپانی دشمن قسم‌خورده هم به شمار می‌روند و بعید است که همکاری آنها را به این زودی‌ها شاهد باشیم اما حداقل می‌توان کورسوی امیدی داشت که لگو بتواند این وسط میانجی‌گری کند و یک عنوان مشترک از ابرقهرمانان و ابرشرورهای هر دو دنیا بسازد. لگو طنز را وارد بازی‌های خود کرده و جدیت را به کنار گذاشته و می‌توان با شوخی‌کردن بین شخصیت های این دو دنیای محبوب و پولساز امروز در صنعت انترتینمنت، عنوانی عظیم و سودآور بسازد که همگان را به خود جذب کند.

شما چه اید‌ه‌هایی در ذهن دارید و چه عناوینی را در نظر دارید که به‌نظرتان پتانسیل ساخت یک بازی لگویی خوب را خواهند داشت؟ لگو پاوررنجرز؟ لگو اسکوبی دو؟ یا...؟ آنها را با ما در میان بگذارید.





منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار