تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 04
دیروز حوالی ظهر یک زن مهاجم به دفتر یوتیوب واقع در شهر سن برونو در ایالت کالیفرنیای آمریکا تیراندازی کرد. این حادثه تعدادی زخمی و مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش آی تابناک : تقریبا حوالی ظهر روز سه‌شنبه بود که یک زن در دفتر شبکه اجتماعی یوتیوب واقع در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیای آمریکا شروع به تیراندازی کرد و موجب ترس و وحشت کارکنان و شهروندان عادی حاضر در حوالی محل تیراندازی شد.

بر اساس گفته‌های سخنگوی پلیس سانفراسیسکو تعداد مجروحان این حادثه تاکنون حداقل ۴ نفر اعلام شده است که حال یک نفر آنها وخیم گزارش شده است. خود فرد مهاجم نیز کشته شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله تیراندازی در داخل ساختمان مقر یوتیوب صورت گرفته است و فرد مهاجم نیز یک زن بوده است.

هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از هویت و انگیزه فرد مهاجم گزارش نشده است اما بسیاری از رسانه‌های محلی از شناسایی نام و مشخصات وی خبر داده اند و نام فرد مهاجم را «نسیم اقدم» اعلام کرده‌اند که گویا از ساکنین کالیفرنیای جنوبی بوده است.

پلیس محلی که پس از دریافت تماس تلفنی از داخل ساختمان به محل حادثه اعزام شد، از همان لحظات اولیه از مردم و شهروندان درخواست کرد که به هیچ عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند.

در این عملیات، نیروهای ویژه پلیس نیز حاضر شده بودند تا در صورت ادامه درگیری و تیراندازی، به مقابله با فرد مهاجم بپردازند. به‌گفته سخنگوی پلیس، ساختمان یوتیوب بالافاصله بعد از اعزام نیروهای ویژه، تخلیه شد.

طبق آمار منتشر شده، دفتر یوتیوب در شهر سن برونوی کالیفرنیا بیش از یک هزار و صد کارمند و کارکنان دارد.

بسیاری از کارشناسان و خبرنگاران آمریکایی بر این باورند که انگیزه فرد مهاجم سیاست‌های نادرست شبکه اجتماعی یوتیوب بوده است برخی دیگر معتقدند که که این تنها یک خصومت شخصی بوده است. اما هنوز نمی‌توان به طور قطع از انگیزه وی چیزی بیان کرد.

تاد شررمن – مدیر تولید یوتیوب – در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: وقتی که تیراندازی شد، من به اتفاق بسیاری از همکارانم در جلسه بودیم که پس از شنیدن صدای تیراندازی، کارمندان و همکارانم چندان با عجله از ساختمان خارج شدند که در ابتدا تصور کردم زمین‌لرزه رخ داده است.

دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا – تنها بعد از چند ساعت در توییتر خود با بازماندگان و افراد حاضر در ساختمان یوتیوب ابراز همدردی و همچنین از تلاش نیروهای پلیس نیز تشکر کرد.

 

منبع:  وب‌سایت تایم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار