تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 04
با نسخه جدید سیستم عامل watchOS که چند ماه پیش به ساعت های هوشمند اپل راه پیدا کرد؛ این ساعت ها پیشرفت خوبی داشتند، اما با این وجود اپلیکیشن های کاربردی یکی پس از دیگری این پلت فرم را ترک کرده اند. روز گذشته اینستاگرام بود که در به روزرسانی جدید آیفون از اپل واچ حذف شد.
به گزارش آی تابناک : در توضیحات به روزرسانی هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود و تنها رفع باگ های معمول و بهبود جزئی اعلام شده بود، اما در نسخه 39.0 آیفون، اینستاگرام از اپل واچ حذف شده است. برنامه اشتراک گذاری اینستاگرام در ساعت های اپل، یکی از برنامه های اصلی بود که از روزهای ابتدایی watchOS عرضه شده بود. این برنامه به شما امکان مشاهده عکس های تایم لاین، کامنت ها و نوتفیکیشن ها را میداد، اما این برنامه در طول این سال ها آپدیت نشده بود و از بسیاری از ویژگی های جالب برنامه اصلی محروم بود. به عنوان مثال این برنامه بر روی وایفای و شبکه LTE کار نمیکرد و برخلاف برنامه فیسبوک مسنجر امکان پاسخگویی به پیام ها در اپل واچ وجود نداشت.

با حذف اینستاگرام از ساعت های هوشمند اپل، این برنامه قدم در راه پیشکسوتانی مانند Slack، آمازون، eBay، گوگل مپز، توئیتر و Whole Foods گذاشت. این شبکه اجتماعی محبوب با انتشار بیانیه ای در وبلاگ  iPhoneAddict  به طور رسمی خروج اپلیکیشن اینستاگرام از اپل واچ را تأیید کرده است. گفته می شود که دلیل اصلی این تصمیم اینستاگرام سخت گیری اپل در بروزرسانی برنامه ها است. اپل اعلام کرده است که از این به بعد آپدیت برنامه های اپل واچ با از کیت توسعه نرم افزار سیستم عامل watchOS 2 یا بالاتر پشتیبانی کند، این در حالیست که برنامه اینستاگرام براساس کیت WatchKit 1 طراحی شده بود.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار