کد خبر: ۱۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 03
تنها چند روز از انتشار سیستم عامل iOS 11.3 اپل می‌گذرد اما انتشار خبرها درباره ویژگی‌ها و مشخصات نسخه بعدی یا همان iOS 11.4 آغاز شده است. در این مطلب به همه تغییرات و ویژگی‌های عمده که انتظار می‌رود در این نسخه اعمال شوند، اشاره می‌کنیم.

به گزارش آی تابناک : نسخه نهایی سیستم عامل iOS 11.3 چند روز پیش رسما منتشر شد و کمپانی اپل هم تأیید کرد که حداقل یک به روزرسانی مهم دیگر برای iOS 11منتشر خواهد کرد. بدین ترتیب این به روزرسانی نرم افزاری احتمالا iOS 11.4 خواهد بود.

درواقع این اولین بار پس از سال‌هاست که به روزرسانی نرم افزاری سیستم عامل اپل به نسخه مهم 4 می‌رسد. پیش از این آخرین بار iOS 8 در سال 2014  با به روزرسانی‌های مختلف تکمیل شد و به نسخه iOS 8.4 هم رسید. کمپانی اپل در آن زمان با نسخه iOS 8.4 قابلیت Apple Music را رسما معرفی کرد که تغییر عمده و مهمی در آن به شمار می‌رفت. به همین خاطر می‌توان امیدوار بود که این غول تکنولوژی با نسخه iOS 11.4 هم تغییرات چشمگیری در سیستم نرم افزاری خود ایجاد کند. مهم‌ترین به روزرسانی‌های نرم افزاری اپل معمولا در تابستان هر سال اتفاق می‌افتند و تابستان امسال هم ممکن است شاهد معرفی و انتشار iOS 12 باشیم. از طرفی لازم به ذکر است که نسخه‌های تکمیلی این سیستم عامل‌ها تا به حال به 5. نرسیده‌اند وiOS 11.4 هم احتمالا مهم‌ترین و آخرین به روزرسانی نرم افزاری برای iOS 11 خواهد بود.

همچنین در گزارش‌های مختلفی گفته شده است که اپل قصد دارد به جای تسریع در معرفی iOS 12 در بهبود پایداری نسخه قبلی بکوشد و باگ‌های مهم آن را رفع کند.

با توجه به همه این موارد و پیش بینی‌ها، به نظر شما چه ویژگی‌های مهمی قرار است با iOS 11.4 معرفی شوند؟ این نسخه تازه چه زمانی منتشر می‌شود؟ در این مطلب قصد داریم همه شایعه‌ها و خبرهای مهم را در این باره جمع بندی کنیم. با ما همراه باشید.

ClassKit رسما تأیید شد

اپل اولین ویژگی iOS 11.4 را به صورت رسمی در پورتال توسعه دهندگانش مورد تأیید قرار داد و این قابلیت تازه هم ClassKit است. انتشار این خبر درواقع بخشی از رویداد آموزشی کمپانی اپل بود که در ماه گذشته برگزار شد. در ادامه به متن کوتاهی که اپل درباره ClassKit منتشر کرده است توجه کنید:

بدنه اصلی ClassKit در iOS 11.4 با یک اپلیکیشن تازه آیپد به نام Schoolwork کار می‌کند و به معلم‌ها و دانش آموزان کمک می‌کند تا روند انجام تکالیف و امور مدرسه را تحت کنترل خود داشته باشند. با کمک ClassKit به عنوان معلم می‌توانید به آسانی فعالیت‌های آموزشی مورد نظرتان را درون اپلیکیشن پیدا کنید، دانش آموزان را با یک ضربه روی صفحه مستقیما به سمت این فعالیت‌های آموزشی راهنمایی کنید و همچنین داده‌های روند پیشرفت اجرای تکالیف آن‌ها را با حفظ امنیت در جهت بهبود شیوه آموزش و عملکرد هر دانش آموز به اشتراک بگذارید.

ویژگی مورد انتظار AirPlay 2

به کمک قابلیت AirPlay 2 قادر خواهید بود صدای آیفون و آیپد را به صورت زنده با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید و از آن‌ها پخش کنید. بدین ترتیب تجربه صوتی بهتری کسب خواهید کرد و برای مثال می‌توانید صدای دستگاه شخصی‌تان را روی دو هوم پاد پخش کنید.

جالب است که ویژگی AirPlay 2 روی نسخه بتای iOS 11.3 هم ارائه شده بود اما ظاهرا مهندسان اپل موفق نشدند طراحی آن را تا زمان انتشار این نسخه نهایی کنند و احتمالا در به روزرسانی نرم افزاری بعدی یا همان iOS 11.4 شاهد ممعرفی رسمی‌اش خواهیم بود.

پیش بینی امکان ذخیره پیام‌ها در iCloud

ارائه و ذخیره پیام‌ها روی iCloud هم ویژگی دیگری است که انتظار می‌رفت با نسخه نهایی iOS 11.3 معرفی شود اما این اتفاق نیفتاد و حالا انتظار می‌رود که در نسخه iOS 11.4 شاهدش باشیم.

ارائه پیام روی iCloud به سادگی اسمش است. این عبارت به معنی قابلیت iMessage برای ذخیره کردن مکالمه‌ها به صورت آنلاین است. بزرگترین و مهم‌ترین فایده این قابلیت آنجاست که وقتی دستگاه‌تان را تغییر می‌دهید یا به مدل جدیدتر به روزرسانی می‌کنید، می‌توانید به حافظه همه مکالمه‌ها و فایل‌هایی که در آن‌ها به اشتراک گذاشته شده بودند، دسترسی پیدا کنید. این ویژگی در سیستم عامل اپل تازه و مورد انتظار است اما بسیاری از برنامه‌های پیام رسان از آن بهره می‌برند. البته اپل لازم می‌داند که در ارائه چنین قابلیتی حتما امنیت و حریم شخصی کاربرانش را به بهترین شکل حفظ کند و اجازه ندهد امنیت مکالمه‌های شخصی آن‌ها به خطر بیفتد. همین موضوع احتمالا علت اصلی تعلل این غول تکنولوژی در ارائه قابلیت ذخیره مکالمه‌ها در فضای ابری و امکان بازیابی‌شان بوده است.

تاریخ انتشار iOS 11.4

اولین نسخه بتای iOS 11.4 برای توسعه‌دهنده‌ها منتشر شده اما نسخه نهایی و عمومی آن احتمالا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد.

هنوز تاریخ رسمی برای انتشار نسخه نهایی iOS 11.4 از سوی اپل اعلام نشده است اما برخی کارشناسان معتقدند که این غول تکنولوژی ممکن است تا پیش از برگزاری کنفرانس سالانه WWDC 2018 مخصوص توسعه دهندگان که از 4 ژوئن (14 خرداد) آغاز می‌شود، نسخه نهایی iOS 11.4 را منتشر کند.






منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار