کد خبر: ۱۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 March 31
پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد تمایل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای کنترل کردن آمازون، غول فناوری و تجارت، بهای سهام آن ۷.۴ درصد سقوط کرد و در نتیجه ۵۳ میلیارد دلار از ارزش مالی آن در بازار کاسته شد.
به گزارش آی تابناک : سایت «اکسیوس» خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه دونالد ترامپ برای حمایت از بنگاه‌های تجاری کوچک قصد دارد نحوه و میزان دریافت مالیات از آمازون را تغییر دهد.

دونالد ترامپ با متهم کردن این شرکت معتبر و سرشناس در حساب توییتر خود نوشت: «من نگرانی هایم را از بابت آمازون حتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری هم ابراز کرده ام. برخلاف دیگر شرکت ها، آمازون هیچ مالیاتی پرداخت نمی کند و یا مقدار این مالیات ها بسیار کم است. آمازون از سامانه پستی ما هم برای تحویل کالاهایش استفاده می کند و خسارت زیادی را به آمریکا می زند و بسیاری از خرده فروشان را از حوزه کسب و کار بیرون رانده است.»

پس از اظهار نظر یک مقام کاخ سفید که گفت از تغییر سیاست مشخصی در این زمینه اطلاع ندارد و همیشه گزینه‌های مختلف در عرصه‌های سیاست گذاری گوناگون بررسی می‌شود بهای سهام آمازون تا حدی کاهش شدید خود را جبران کرد.

شرکت آمازون تاکنون در مورد این رویداد واکنشی نشان نداده است.

دونالد ترامپ در زمینه پرداخت مالیات و ایجاد فرصت‌های شغلی، به شرکت آمازون حمله کرده است. جف بزوس، مدیر عامل آمازون، در عین حال مالک روزنامه «واشینگتن‌پست» است که دونالد ترامپ بارها به آن حمله کرده است.

سایت اکسیوس با استناد به گفته‌های پنج منبع مطلع در گزارش خود نوشت: «مجالس قانونگذاری آمریکا خواهان اقدام شدید در مورد فیس‌بوک هستند ولی دونالد ترامپ علاقه‌ای به این کار ندارد. به جای آن آقای ترامپ قصد دارد علیه آمازون اقدام کند».

پس از اعتراف فیس‌بوک به سوء‌استفاده یک شرکت مشاوره از اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی، سهام شرکت‌های فناوری جدید در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

یک کارشناس مالی شرکت‌های فناوری جدید می‌گوید: «بعد از نگرانی‌ها در مورد نظارت بر نحوه فعالیت فیس‌بوک آخرین چیزی که سرمایه‌گذاران در شرکت‌های فناوری جدید می‌خواستند هدف گرفتن شرکت آمازون و جف بزوس از سوی دونالد ترامپ بود. این وضعیت به حالت شکننده بهای سهام این شرکت‌ها و بی‌اعتمادی از سوی مردم دامن خواهد زد».

بهای سهام آمازون که در بدترین حالت خود به هزار و ۳۸۶ دلار رسیده بود تا حدی کاهش خود را جبران کرده و با سقوط چهار درصد از ارزش آن به هزار و ۴۳۹ دلار رسید.

به این ترتیب ارزش مالی شرکت آمازون حدود ۶۸۰ میلیارد دلار خواهد بود.





منبع : رویترز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار