کد خبر: ۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 March 31
واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) نقشی اجتناب‌ناپذیر در زمینه پیدایش راه‌حل‌ها برای ارائه محصولات و خدمات از سیستم‌عامل‌های دیجیتال به دست مشتریان دارند. آنها می‌توانند اکوسیستم خریدی را ایجاد کنند که به اندازه یک سناریوی واقعی، ملموس و زنده باشد.
به گزارش آی تابناک : با توجه به افزایش میزان خرید مشتری‌ها، نیاز به خدمات‌رسانیِ ساده‌تر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. بنگاه‌ها باید به دنبال راه‌هایی باشند تا با استفاده از تکنولوژی مدرن، تقاضاهای مشتریان در ابعاد مختلف را پاسخگو باشند.

این امر از یک‌سو به شکل قابل ملاحظه‌ای به بهود تجربه مشتری کمک می‌کند و از سوی دیگر سرعت فرآیند خرید را بالا می‌برد.

هدف از مدیریت تجربه مشتری، ارائه یک پیشنهاد و تجربه برجسته و قابل اتکا به مشتریان است، به گونه‌ای که مشتری ارتباطی عاطفی، دائمی و البته سودآور را با شرکت آغاز کند.

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) نقشی اجتناب‌ناپذیر در زمینه پیدایش راه‌حل‌ها برای ارائه محصولات و خدمات از سیستم‌عامل‌های دیجیتال به دست مشتریان دارند. آنها می‌توانند اکوسیستم خریدی را ایجاد کنند که به اندازه یک سناریوی واقعی، ملموس و زنده باشد.

به عنوان مثال، با توسعه یک پلتفرم، مشتری می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه خود با یک فروشنده مجازی (Chatbot) ارتباط برقرار کند. این فروشنده مجازی از مشتری می‌خواهد تا سن، جنسیت، اندازه و رنگ مورد علاقه خود را در اختیار او قرار دهد.

از طریق این اطلاعات مشتری قادر خواهد بود، با استفاده از بُرد واقعیت افزوده و دوربین‌ موبایل هوشمندش این لوازم را پیش از خریداری امتحان کند.

همچنین، به کمک واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، شرایط فراهم می‌آید که بانک‌ها و شرکت‌های املاک با سرعت بیشتری به امر خدمات‌رسانی بپردازند.

واقعیت افزوده (AR) در سیستم بانکداری
چندی است که فناوری مالی (فین‌تک‌ها) وارد بازار پررقابت بانکداری شده‌اند و تکنولوژی AR در خط مقدم این تغییر برای مدیریت تجربه مشتری قرار دارد.

به عنوان نمونه، بانک ملی عمان (National Bank of Oman) از واقعیت افزوده استفاده می‌کند تا مشتری بتواند نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز یا شعبه بانک را پیدا کند. همچنین مشتری از بهترین پیشنهاد‌های بانک در هر نقطه از عمان آگاهی می‌یابد.

بانک کامن‌ولث (Commonwealth Bank) در استرالیا و بانک هالیفکس (Halifax) در بریتانیا اپلیکیشن‌هایی در زمینه خرید خانه در اختیار کاربران قرار می‌دهند که کاربر با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده می‌تواند به اطلاعات مربوط به خانه‌ها در حالی که از کنار آنها عبور می‌کند، دسترسی داشته باشد.

واقعیت مجازی (VR) در املاک و مستغلات
خریداران خانه و ملک حالا دیگر می‌توانند با لاگین کردن به یک اپ خرید املاک و مستغلات با یک فروشنده یا عامل مجازی (ربات صوتی) ارتباط برقرار کنند.

نخستین بار، کمپانی Star VR از تکنولوژی واقعیت مجازی برای خرید و فروش املاک استفاده کرد.

ابتدا مشتری فهرستی از املاک مورد نظر خود را در اختیار ربات قرار می‌دهد و بعد با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی به بررسی املاک پیشنهادشده از سوی اپلیکیشن می‌پردازد.

همان‌گونه که مشتری ملک را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، مدیر فروش می‌تواند با استفاده از فرآیندهای روباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی برای تایید اعتبار نمره، جزئیات مالی مشتری و تعین میزان وام مسکن اقدام کند.

محدودیت‌های مربوط به وام و جزئیات اموال در هدست VR به مشتری نمایش داده می‌شود. با استفاده از کنترل‌های دستی، مشتری به راحتی می‌تواند به یک ملک علاقمند شود، و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند.

به عنوان مثال، VR Global یک شرکت املاک در آمریکاست که با استفاده از تکنولوژی ۳D/360 درجه و تلفیق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تلاش می‌کند تا فروش ملک را برای مشتری‌هایش آسان کند.

نخستین بار، کمپانی Star VR از تکنولوژی واقعیت مجازی برای خرید و فروش املاک استفاده کرد.

واقعیت مجازی همچنین می‌تواند فرآیند هماهنگ‌سازی میان شرکت‌های املاک و بانک‌ها را انجام دهد، که این امر به شکل قابل توجهی به کاهش تعداد ملاقات‌ها میان مشتری‌ها، فروشندگان، نمایندگان و بانکداران می‌انجامد.

در حال حاضر، شرکت Servion Global Limited در حال همکاری با یکی از بانک‌های برتر در منطقه APAC برای ارائه این راه‌حل جامع و پیشرفته است.

تمامی امور و فرآیند خرید با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مقرون‌به‌صرفه‌تر و کارآمدتر می‌شود.

شرکت‌ها می‌توانند برای مدیریت تجربه مشتری از آن بهره برده و با استفاده از آخرین‌ فناوری‌های روز مشتری‌های خود را تحت تاثیر قرار دهند.





منبع : فوربس 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار