کد خبر: ۱۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 March 30
کانن دوربین سینمایی C700 FF از خانواده EOS را با سنسور فول‌فریم و برچسب قیمتی ۳۳ هزار دلار معرفی کرد.

به گزارش آی تابناک : در بازار دوربین‌های سینمایی، کمپانی‌های مشهور بسیاری از قبیل Red ،Arii ،BlackMagic و ... به رقابت می‌پردازند و محصولات اکثر آن‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. کانن برای اینکه از قافله عقب نماند و بتواند سهم بیشتری از بازار دوربین‌های سینمایی تصاحب کند، دوربین سینمایی جدیدی به‌ نام C700 FF با سنسور فول‌فریم معرفی کرد.


در اکثر دوربین‌ها، کلمه‌ی «فول‌فریم» بیانگر سنسوری با اندازه‌ی سطح ۳۶ × ۲۴ میلی‌متر و نسبت ابعاد ۳:۲ است؛ اما در دوربین C700 FF کانن این‌گونه تعریف نمی‌شود. سنسور توسعه‌یافته توسط کانن که در قلب این دوربین جای گرفته است، از رزولوشن بومی ۳۱۴۰ × ۵۹۵۲ پیکسل با نسبت ابعاد سینمایی ۱۷:۹ بهره می‌برد و اندازه‌ی سطح آن ۲۰.۱ × ۳۸.۱ میلی‌متر است.دوربین سینمایی جدید C700 FF که جدید‌ترین عضو خانواده‌ی دوربین‌های EOS کانن است، در واقع نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی دوربین C700 محسوب می‌شود؛ با این تفاوت که به‌جای استفاده از یک سنسور Super 35، از سنسور فول‌فریم بهره می‌برد.

Canon C700 FF / دوربین سینمایی کانن C700 FF

سنسور یادشده کمی عریض‌تر و کوتاه‌تر از یک سنسور فول‌فریم استاندارد است؛ اما اندازه‌ی دایره‌ی تصویر مورد نیاز سنسور دوربین C700 FF با یک دوربین DSLR فول‌فریم برابر است؛ به این معنا که دوربین C700 FF می‌تواند از تمام لنز‌های کانن با ماونت EF در فاصله‌ی کانونی استاندارد آن‌ها بهره ببرد. به‌منظور انعطاف‌پذیری بیشتر، کانن دوربین C700 FF‌ را با دو پایه‌ی لنز مختلف EF و PL به بازار عرضه می‌کند.

گستره‌ی دینامیکی سنسور دوربین C700 FF در حالت‌ فیلم‌برداری Raw یا Log2 Gamma Curve از ۱۵ استاپ عبور می‌کند

 این دوربین به‌صورت داخلی قادر به ضبط وید‌ئو با رزولوشن 4K (با تکنیک Oversampling از رزولوشن 5.9K به 4K) بپردازد که برای یک سنسور 4K بومی، نتایجی خیره‌کننده به‌ همراه خواهد آورد. کاربران برای ضبط ویدئو به‌صورت داخلی می‌توانند یکی از دو کدک XF-AVC کانن یا ProResاپل را انتخاب کنند. علاوه‌ بر این، دوربین C700 FF در صورت استفاده از یک رکوردر خارجی Codex که پشت دوربین نصب می‌شود، می‌تواند با رزولوشن 5.9K و نرخ ۶۰ فریم‌ بر‌ ثانیه به ضبط ویدئو به‌صورت خام (Raw) بپردازد.

Canon C700 FF / دوربین سینمایی کانن C700 FF

علاوه‌ بر رزولوشن ویدئوی چشمگیر، کانن ادعا می‌کند که گستره‌ی دینامیکی سنسور جدید دوربین C700 FF در حالت‌های فیلم‌برداری Raw یا Log2 Gamma Curve از ۱۵ استاپ عبور می‌کند و در نتیجه این دوربین را به ابزاری مؤثر برای تولید محتوای ویدئویی HDR تبدیل می‌کند.

برچسب قیمت تخمینی دوربین EOS C700 FF کانن، ۳۳ هزار دلار است و دو نسخه‌ی مختلف ماونت EF و PL در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود که این دوربین در ماه مرداد آماده‌ی فروش باشد. کاربران دوربین C700 در صورت تمایل می‌توانند دوربین فعلی خود با سنسور Super 35 را به دوربین C700 FF با سنسور فول‌فریم ارتقاء دهند؛ البته هزینه‌ی این تعویض هنوز توسط کانن اعلام نشده است.

Canon CN-E۲۰ mm T۱.۵ L F / لنز پرایم کانن CN-E20 mm

علاوه بر معرفی دوربین جدید C700 FF، کانن از چندین ابزار مفید دیگر نیز برای فیلم‌سازان رونمایی کرد. یکی از آن‌ها لنز پرایم سینمایی جدید کانن با فاصله‌ی کانونی ۲۰ میلی‌متری به‌نام CN-E20 mm T1.5 L F است که فوکوس آن کاملا دستی انجام می‌شود و فقدان فاصله‌ی کانونی بین لنز‌های پرایم سینمایی فعلی ۱۴ میلی‌متری و ۲۴ میلی‌متری کانن را جبران می‌کند. این لنز از ویژگی‌هایی همانند چرخش ۳۶۰ درجه‌ای حلقه‌ی فوکوس، حداقل مقدار پدیده‌ی «Focus Breathing (به پدیده‌‌ای گفته می‌شود که با چرخش حلقه‌ی فوکوس، ترکیب‌بندی صحنه تغییر می‌کند)» و ۱۱ تیغه‌ی دیافراگم برای تولید بوکه‌ی باکیفیت حتی در صورت افزایش عدد دیافراگم، بهره می‌برد. این لنز در پاییز ۲۰۱۸ آماده‌ی فروش خواهد بود و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

Canon DP-V2421 / نمایشگر کانن DP-V2421

کانن همچنین از دو نمایشگر خارجی حرفه‌ای ۲۴ اینچیDP-V2421 و ۱۷ اینچی DP-V1711 با وضوح 4K HDR رونمایی کرد. این نمایشگر‌ها با داشتن ویژگی‌هایی همانند ترمینال‌های 12G-SDI که امکان ضبط ویدئو با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌ بر‌ ثانیه را فراهم می‌آورد، پشتیبانی از منحنی‌های Log Gamma کانن، نمایشگر Waveform داخلی و اندازه‌گیری مقدار HDR داخلی، عملکردی چشمگیر خواهند داشت؛ اما قیمت آن‌ها بسیار بالا است. مدل ۲۴ اینچی با برچسب قیمتی ۳۹ هزار دلار و مدل ۱۷ اینچی با برچسب قیمتی ۱۸ هزار دلار به فروش خواهد رسید و هر دو مدل تا پایان فروردین در دسترس خواهند بود. نظر شما راجع‌به این دوربین سینمایی جذاب چیست؟





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار