تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 March 25
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، نسل چهارم تلفن همراه یا ۴G در سال آینده (۲۰۱۹) به فناوری پیشتاز در شبکه جهانی تلفن همراه تبدیل خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : نسل چهارم تلفن همراه خواهد توانست ۵۳ درصد از ارتباطات جهانی تلفن همراه را تا سال ۲۰۲۵ پوشش دهد. این رقم در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۹ درصد بوده است.

شبکه‌های ۵G نیز از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۴ درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

نسل چهارم تلفن همراه فناوری پیشتاز!
اپراتورهای تلفن همراه در شبکه‌های جدید ۵G سرمایه گذاری خواهند کرد و قرار است اولین راه‌اندازی ۵G در آمریکای شمالی و بازارهای عمده آسیا و اروپا انجام گیرد. همچنین اتصالات ۵G تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۲ میلیارد خواهد رسید که ۱۴ درصد از کل اتصالات را شامل می‌شود.

بررسی رشد اینترنت اشیا
رشد اینترنت اشیا (IoT) به دلیل استفاده‌های جدید در خانه‌های هوشمند، شهرها، ساختمان‌ها و شرکت‌ها هدایت شده خواهد بود. تعداد اتصالات IoT سلولی و غیر سلولی، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ بیش از ۳ برابر افزایش خواهد یافت و به میزان ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

افزایش تعداد مشترکین در سطح جهانی
بر اساس پیش‌بینی‌ها، تعداد مشترکان به ۵.۹ میلیارد در سطح جهانی خواهد رسید که برابر با ۷۱ درصد از جمعیت جهان در سال ۲۰۲۵ است.

رشد مشترکان تلفن همراه توسط کشورهای درحال‌توسعه مانند بنگلادش، چین، هند، اندونزی و پاکستان و نیز بازارهای کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آمریکای لاتین باید هدایت شود.

بر اساس این گزارش تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵ میلیارد مشترک از تلفن‌های همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده خواهند کرد که در مقایسه با ۳/۳ میلیارد مشترک در سال ۲۰۱۷، آمار جالب و قابل توجهی است.

 

منبع: دیوان اقتصاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار