کد خبر: ۱۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 March 23
در رویداد ۲۷ مارس یا همان هفتم فروردین‌ماه شرکت اپل شاهد رونمایی از محصولات جدید با تمرکز روی حوزه آموزش خواهیم بود. با این تفاسیر، پیش‌بینی آنچه احتمالاً در این رویداد شاهد خواهیم بود خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش آی تابناک : اپل با اعلام این امر که رویدادی متمرکز روی حوزه آموزش را در تاریخ ۲۷ مارس برابر با هفتم فروردین ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد کرد تعجب همگان را سبب شد. اگرچه کوپرتینو جزئیات زیادی را در خصوص رونمایی‌های رسمی این رویداد اعلام نکرده اما گزارش‌های غیررسمی منتشر شده تا به اینجای کار کمک خواهند کرد تا حدس‌هایی نزدیک به واقعیت در خصوص آنچه در این رویداد شاهد خواهیم بود داشته باشیم. با این مقدمه، در ادامه نگاهی به رونمایی‌های احتمالی این رویداد خواهیم داشت.

آیپدهای جدید
از آنجایی که اپل همواره از تبلت‌های خود با عنوان تجاری آیپد به عنوان دستگاه‌هایی با استفاده‌های فراوان در حوزه آموزش یاد می‌کند، رونمایی از آیپدهای جدید یکی از محتمل‌ترین وقایعی است که در این رویداد شاهد خواهیم بود. رونمایی از آیپدی با قیمت کم‌تر که احتمالاً برخی قابلیت‌های سطح بالای موجود در آیپد پرو را حذف خواهد کرد تا دست‌یابی به قیمت پایین‌تر ممکن شود و البته احتمال دارد تا به کانکتوری ویژه برای اضافه کردن کیس کیبوردی مجهز شود می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای دانش آموزان باشد.

preview

علاوه بر این، ممکن است اپل بار دیگر نیم‌نگاهی به آیپد مینی داشته باشد که از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون بروزرسانی سخت‌افزاری جدیدی را دریافت نکرده است. به بیان دیگر، اپل با ادغام صفحه‌نمایشی کوچک‌تر، دست‌یابی به قیمتی کم‌تر از ۳۲۹ دلار درنظر گرفته شده برای آیپد ۲۰۱۷ را ممکن خواهد ساخت. از سوی دیگر، ابعاد جمع و جور باعث خواهد شد استفاده از این دستگاه الکترونیکی برای دانش‌آموزان کم سن و سال‌تر، راحت‌تر باشد.

گزارش‌های منتشر شده تا به اینجای کار هم آب به آسیاب شایعات رونمایی از آیپدهای جدید می‌ریزند. در این راستا، بدنیست بدانید اپل به‌تازگی موفق شده تاییدیه‌های رگولاتوری را برای دو مدل آیپد جدید در اروپا دریافت کند. وب‌سایتDigitimes هم مدعی شده اپل به دنبال تولید آیپد جدید ارزان‌قیمتی با برچسب ۲۵۹ دلاری است.

فریمورک ClassKit
این فریمورک که برای اولین بار توسط وب‌سایت 9to5Mac از وجودش باخبر شدیم در یکی از بیلدهای بتای iOS 11.3 رصد شده است. بر اساس گزارش Guilherme Rambo، توسعه‌دهنده‌ای که جزئیات فیرمویر جدید اپل را منتشر کرده استClassKit قرار است گزینه‌های جدیدی را برای توسعه اپلیکیشن‌های آموزش محور در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. به عنوان مثال، در پرتو استفاده از این فریمورک امکان توزیع آزمون‌ها و تست‌های مختلف میان دانش‌آموزان از طریق آیپدهای شرکت اپل فراهم خواهد شد. در پایان نیز دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ سوالات را از طریق دستگاه‌های الکترونیکی این شرکت به معلمان خود انتقال دهند.

با توجه به اینکه رویداد پیش روی اپل، رویدادی آموزش محور خواهد بود به احتمال زیاد شاهد رونمایی از ClassKit خواهیم بود.

مک‌بوک‌های جدید
یکی دیگر از دستگاه‌های الکترونیکی که احتمال رونمایی از آن در رویداد اپل وجود دارد یک مک‌بوک یا مک‌بوک ایر جدید است. در حال حاضر گزارش‌ها و اخبار غیررسمی متفاوتی در خصوص برنامه‌های اپل در این بخش به گوش می‌رسد. به عنوان مثال، مینگ‌ چی کو تحلیلگر KGI Securities اعلام کرده اپل قرار است مدل ارزان‌قیمتی از مک‌بوک ایر ۱۳.۳ اینچی فعلی را پیش روی مشتاقان قراردهد. محصولی که مدت‌هاست بروزرسانی مولفه‌های سخت‌افزاری را شاهد نبوده است.

preview

علاوه بر این، Digitimes مدعی شده اپل یک مدل مک‌بوک ۱۳ اینچی جدید را در دست توسعه دارد که از همان صفحه‌نمایش رتینای مشابه با مک‌بوک پروی ۱۳.۳ اینچی بهره‌مند خواهد شد. به این ترتیب، احتمال آن وجود دارد که اپل حتی از دو کامپیوتر جدید با قیمت مناسب ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان رونمایی کند.

Apple Pencil جدید
بدون شک باید Apple Pencil فعلی را ابزاری آموزش محور به حساب آورد. این محصول اپل با قیمت ۹۹ دلار در دسته تجهیزات گران قیمت قرار می‌گیرد و البته تنها با آیپد پرو سازگاری کامل دارد. این در حالی است که دعوتنامه مربوط به رویداد اپل، بیشتر شبیه طراحی است که با Apple Pencil انجام شده است. از همین رو، احتمال آن وجود دارد تا نسل جدید قلم دیجیتالی اپل را برای سازگاری با آیپدهای جدید اپل شاهد باشیم.

iBooks / Books
آخرین باری که اپل رویدادی آموزش محور را برگزار کرد، مسئولان این شرکت از فرصت بدست آمده، برای رونمایی از iBook 2 و البته اپلیکیشن جدید iBooks Author در سال ۲۰۱۲ میلادی استفاده کردند. راهکارهایی که فرایند ایجاد کتاب‌های متنی را ساده‌تر می‌کرد. از همین رو، منطقی است که منتظر باشیم تا اپل در این رویداد، بروزرسانی‌هایی را برای بوک‌استور خود ارائه دهد.

علاوه بر این، گزارش‌های اخیر بلومبرگ از تمرکز اپل روی نسخه بازطراحی شده اپلیکیشن iBooks خبر می‌دهند.

مولفه‌های آموزش‌محور اضافی
اپل پیش از این قابلیت‌ها و مولفه‌های آموزش‌‌محور فراوانی را به iOS اضافه کرده است. در این بخش می‌توان به تمرکز اپل روی پشتیبانی از قابلیت چندکاربری در آیپدهای این شرکت اشاره کرد که در iOS 9.3 شاهد بودیم. علاوه بر این، احتمالاً قابلیت‌های جدید و مدرنی را برای تسهیل استفاده دانش‌آموزان و معلمان از آیپدها در کلاس درس شاهد خواهیم بود.

اگرچه قابلیت‌هایی نظیر فریمورک ClassKit و iBooks به شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان طرف ثالث فرصت‌های بهتری را برای ایجاد ابزارهای آموزش محور برای آیپدهای اپل خواهند داد اما این احتمال وجود دارد که قابلیت‌های نوینی را هم در سطح سیستم‌عامل، در اکوسیستم نرم‌افزاری این شرکت شاهد باشیم.

AirPower و جزئیات iOS 11.3
مطمئنا رویداد اپل با تمرکز روی حوزه آموزش برگزار خواهد شد اما اپل احتمالاً جزئیاتی را هم در خصوص صفحه شارژ بی‌سیم AirPower که در سپتامبر گذشته رونمایی شد ارائه خواهد کرد. اپل پیش از این اعلام کرده بود در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. علاوه بر این، باید درنظر داشت کهiOS 11.3 هفته‌هاست که فرایند انتشار نسخه‌های آزمایشی را پشت‌سر می‌گذارد. از همین رو، رویداد در پیش روی شرکت اپل می‌تواند به مکانی معتبر برای اعلام تاریخ انتشار این بروزرسانی، حتی در صورتی که ارتباط چندانی با حوزه آموزش نداشته باشد، تبدیل شود.

سورپرایزهای پیش‌بینی نشده اپل
اگر یک مورد جدی در خصوص رویدادهای اپل مطرح باشد آن است که در رویدادهای این شرکت، همواره باید منتظر سورپرایزهای مختلف باشیم. به بیان دیگر، حتی در صورتی که تصور کنیم تمام ابعاد رونمایی‌های احتمالی اپل را پوشش داده‌ایم بازهم می‌توان منتظر رونمایی‌های غیرقابل پیش‌بینی از این شرکت بود. به عنوان مثال، ایرپادهای جدید یا حتی آیفون SE 2 در لیست معرفی‌های‌ احتمالی، هرچند با احتمالات ضعیف قرار می‌گیرند. هرآنچه که در رویداد سه‌شنبه معرفی شود، جزئیات کامل آن‌را می‌توانید از شهر سخت‌افزار دنبال کنید.





منبع : شهرسخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار